Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:24:12 GMT

اختلافات بر سر تشکیل دولت لبنان حل شده است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۴۲۷۲

به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرگزاری «رویترز» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که تشکیل دولت جدید لبنان به زودی معرفی می‌شود.

این رسانه به نقل از دو منبع سیاسی در لبنان گزارش داد که همه اختلافاتی که مانع تشکیل کابینه جدید در لبنان می‌شد، حل شده است.

این دو منبع ارشد لبنانی به رویترز گفته‌اند که دولت جدید به نخست‌وزیری «حسّان دیّاب» ۲۰ وزارتخانه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش تعداد وزارتخانه‌ها و به تبع آن وزرا و معاونان وزرا با هدف کاهش هزینه‌های دولت، یکی از مطالبات معترضان لبنانی در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و فساد در لبنان بود.

«حسن خلیل»، وزیر دارایی در دولت پیش‌برد امور لبنان نیز ساعتی پیش گفت که دولت جدید این کشور تا چند ساعت دیگر تشکیل خواهد شد.

«نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان نیز گفته که اختلافات بر سر تشکیل کابینه تمام شده و به‌زودی کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

حسان دیاب به دنبال استعفای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مستعفی لبنان در پی اعتراضات در این کشور که از مهر آغاز شده بود، أواخر آذر ماه از سوی پارلمان، رأی لازم را برای تشکیل کابینه به دست آورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه اجلاس داووس سردار حجازی زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی تشکیل دولت لبنان میشل عون مکانیسم ماشه اجلاس داووس سردار حجازی زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) را در زمان برگزاری انتخابات در فوریه، به دلایل امنیت ملی، مسدود کرده است.   به گزارش ایسنا، کاربران در پاکستان، از اواسط فوریه، مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.   وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.   وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.   این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.   در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.   بر اساس گزارش رویترز، دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند