Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@04:45:53 GMT

انتقاد سخنگوی وزارت خارجه ایران از کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۴۳۱۰

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در صفحه توئیترش با اشاره به کاربرد نام جعلی به جای نام خلیج فارس از سوی وزارت دفاع کره جنوبی نوشت:

اخبار سیاسی - «‌اگر وزارت دفاع کره جنوبی حتی نام تاریخی ⁧‫ خلیج فارس ‬⁩ را هم نمی داند، با کدام دانش و توجیه می خواهد نیروی نظامی به این منطقه اعزام کند؟! احترام متقابل و پذیرش واقعیات  اساس روابط ملت های متمدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

موسوی دیروز (دوشنبه) نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اعزام نیرو کره جنوبی به منطقه نیز گفته بود: دولت کره به ما اطلاع داد که بخشی از ناوگانش را در منطقه عدن به صورت گشت زنی و خارج از ائتلاف آمریکا وارد منطقه کند که ما گفتیم غیرقابل قبول می‌دانیم و آن را همسویی با ماجراجویی آمریکا اعلام کردیم و شایسته روابط دیرینه و قدیمی و دوستانه ما با کره جنوبی نیست.

وی افزود: پیوندهای زیادی بین دو ملت است و مردم ما روابط ریشه داری دارند و این اقدام کره را سازنده نمی‌دانیم و اقداماتی را در سطح دیپلماتیک آغاز کردیم که اگر این تصمیم نهایی و اجرا شود، اقدامات مقتضی دیگر مدنظر است که بعد از آن اعلام خواهیم کرد.  

به گزارش فارس، وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد فعالیت یک ناوگان ضد دزدی دریایی خود را که هم اکنون در سواحل آفریقا فعالیت دارد، به مناطق حوالی تنگه هرمز گسترش می‌دهد.

به نوشته «رویترز»، اعلام تصمیم ارتش کره جنوبی برای گسترش فعالیت نیروی دریایی این کشور به مناطق حوالی تنگه هرمز بعد از فشارهای آمریکا برای کمک کردن به ائتلاف واشنگتن در خلیج فارس صورت گرفته است؛ ائتلافی که واشنگتن مدعی است به منظور ادعایی «حفاظت از نفتکش‌ها» تشکیل داده است.

وزارت دفاع کره جنوبی البته اعلام کرد، سئول به رغم استقرار نیروهایش در حوالی خلیج فارس و تنگه هرمز، قصد ندارد رسما به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه ایران اخبار سیاسی خلیج فارس ایران خلیج فارس کره جنوبی وزارت خارجه وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران کشته شدن تعدادی از شهروندان عمانی را به دلیل جاری شدن سیل تسلیت گفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت تعدادی از شهروندان عمانی در حادثه ناگوار سیل در این کشور را به دولت و مردم سلطنت عمان بویژه خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تأثر و تأسف از این رخداد طبیعی که موجب خسارت جانی و مالی گردید، مراتب همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به این کشور همسایه و برادر ابراز داشت و از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه ناگوار، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان آنها صبر و شکیبائی مسئلت نمود.

به گزارش رسانه‌های عمان در پی جاری شدن سیل در مناطقی از این کشور 18 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش روزنامه «مسقط دیلی»، برخی جاده‌ها نیز به دلیل بارندگی و سیلاب شدید مسدود شده‌اند و مدارس هم در برخی از مناطق این کشور تعطیل شده‌اند.

تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و عمانواکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران