Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس شامگاه سه شنبه در گفتگو با برنامه پیگیری با اشاره به روند احداث واحدهای مسکونی سیلزدگان استان، اظهارکرد: ۲۲ هزار و ۳۰۵ واحد مسکونی در سیل گلستان آسیب دید که هفت هزار و ۷۰۷ واحد آن نیازمند احداث مجدد بود و روند ساخت و ساز ادامه دارد.

حق شناس با بیان این که  از هفت هزار و ۷۰۰ واحد سیلزده نیازمند بازسازی تاکنون پی کنی هفت هزار و ۴۷۰ واحد انجام شده است، تأکید کرد: با توجه به برودت هوا تلاش می کنیم تا پایان سال جاری بخش عمده ای از واحد های مسکونی را تحویل صاحبان آنها دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون پنج هزار واحد مسکونی به مرحله سقف رسیده و تسریع در عملیات ساخت و ساز در اولویت قرار دارد.

حق شناس گفت: ۹۹ درصد واحدهای آسیب دیده از سیل به بانک ها معرفی شده و برای ۹۵ درصد آن ها انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های اجرایی همراهی می کنند تا هرچه سریعتر واحدهای مسکونی آسیب دیدگان از سیل به آنها تحویل داده شود.

کد خبر 4832003

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان هادی حق شناس استانداری گلستان بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس بوشهر سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد ایلام سردار سلیمانی دهه فجر قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنددار شدن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی

محمد آئینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از دوره پس‌از انقلاب تا به امروز بیش‌از ۱ میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است، گفت: در دولت سیزدهم تلاش کردیم به آنچه که وعده دادیم؛ عمل کنیم. در حوزه نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده دولت دهم ورود کرد و در دولت‌های دیگر مورد غفلت واقعه شد.

مدیرعامل بازآفرینی شهری در ادامه تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع نوسازی واحدهای مسکونی در دولت سیزدهم با تأکیدات ریاست جمهور محترم کشور با جدیت پیگیری شد و از دوره پس‌از انقلاب تا به امروز از مرز ۱ میلیون واحد مسکونی نیز نوسازی شده عبور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم رکورد ۳۰ ساله نوسازی مسکن در بافت فرسوده شکسته شد و آمار صدور پروانه ساخت ۱۲۳ هزار واحد بود اما هم‌اکنون این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرده است. سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی یکی‌از بزرگترین خدمات به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کردند و سال آینده (۱۴۰۳) سند دار کردن اراضی عادی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق و طی یک ماه اخیر ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شده‌است؛ چنانچه هر ماه ۱۲.۵ هزار واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان تصریح کرد: همچنین در حوزه خدمات روبنایی و زیر بنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است. البته تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار کیلومتر دیگر را کارسازی کنیم.

کد خبر 6058189 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سنددار شدن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی
  • تسطیح آماده‌سازی زمین برای ساخت ۲۰۸ واحد روستایی در مهاباد
  • تکمیل ۲ میلیون و ۴۰۰هزار واحد مسکونی نیازمند ظرفیت‌های مردمی است
  • کاهش مدت زمان ساخت واحدهای مسکونی با واگذاری اراضی به مردم
  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی اقامت کردند