Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات رؤسای حزب لیکود و ائتلاف آبی‌و سفید در مورد دره اردن و شمال کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» اظهارات دو تن از مقامات رژیم صهیونیستی در مورد کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که این‌گونه اظهارات و تصمیمات بعدی می‌تواند پیامدهای وخیمی در سرزمین‌های اشغالی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تشکیلات شامگاه سه‌شنبه (یکم بهمن) در بیانیه‌ای به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز»، نخست‌وزیر و رئیس ائتلاف آبی و سفید در مورد دره اردن (غور الاردن) و دریای مرده (بحر المیت) واکنش نشان داد و گفت که اظهارات آن‌ها باعث تضعیف معاهده صلح بین این تشکیلات و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نتانیاهو و بنی‌گانتز رؤسای دو حزب رقیب در انتخابات پارلمانی امروز گفتند که در صورت پیروزی در انتخابات دوم مارس (۱۲ اسفند) دره اردن و شمال دریای مرده را به قلمرو رژیم صهیونیستی ملحق خواهند کرد. سازمان ملل هرگونه شهرک‌سازی در کرانه باختری را غیرقانونی می‌داند.

نتانیاهو و گانتز که در دو انتخابات گذشته موفق به کسب آرای اکثریت نشده‌اند و حاضر به تشکیل کابینه ائتلافی نشده‌اند. از این رو تلاش می‌کنند با دادن وعده‌هایی چون انضمام دره اردن و شمال بحر المیت و اشغال رسمی آن، آرای بیشتری را در سبد خود داشته باشند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین نتانیاهو بنی گانتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به موضع گیری درباره غزه پرداخت.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حمله به رفح در جنوب نوار غزه و کشتار جدید شد.

الصفدی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح همه باید فشار وارد کنند.چنین حمله‌ای به معنای کشتار دیگری خواهد بود.

وزیر خارجه اردن همچنین افزود: افراطی ها در اسرائیل خواهان منفجر کردن اوضاع در کرانه باختری هستند.

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6085578

دیگر خبرها

  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا