Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دو مأموریت سپاه قدس پس از حضور تروریست در منطقه حفظ انقلاب در داخل و کمک‌های مستشاری به کشورهای همسایه برای مبارزه با تروریست بود و این نشان می‌دهد که عدالت‌خواهی سپاه قدس مرزی نمی‌شناسد.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب مشکلات و خلأهایی سپاه پاسداران برای مقابله با ضد انقلاب داخلی و عناصر خارج از مرزها که برای تخریب و ترور به داخل کشور می‌آمدند،  تشکیل شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در این 40 سال پروژه‌های گوناگونی علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال کردند؛ بنابراین از همان روزهای ابتدایی امام خمینی(ره) انقلاب را با تشکیل سپاه پاسداران بیمه کرد و از همان به بعد دیگر پروژه‌های دشمنان علیه این ملت چندان موفق نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی(ره) همچنین جهاد سازندگی را در کنار سپاه تشکیل دادند تا بتوانیم عقب‌افتادگی‌های ستم‌شاهی را جبران کنیم. پیام ایشان به جهاد هم شفاف بود که فرمودند بروید آبادانی را از دورترین روستاها و مناطق محروم شروع کنید. همچنین به سپاه فرمودند شما حافظ انقلابید و با محور همین گفتار بنیانگذار جمهوری اسلامی وظایف سپاه در قانون  اساسی گنجانده شد.

انحلال جهاد سازندگی خلأ کشور شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه بعدها با برنامه‌ریزی‌های که صورت گرفت، جهاد سازندگی منحل شد و اینگونه بازوی راست نظام به نوعی قطع شد و اینجا مجدداً خلأهایی در کشور به‌وجود آمد که بعدها هم افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با عملکرد بد در اجرای اصل 44 امکاناتی که برای محرومیت‌زدایی بود از دولت جدا شد و به بخش خصوصی رفت و امروز مشاهده می‌کنیم وقتی سیل، زلزله و حادثه‌های طبیعی در کشور رخ می‌دهد خدمات‌رسانی بسیار دیرهنگام به مردم می‌رسد.

خسارت‌های ناکارآمدی در اجرای اصل 44 قانون

حسن‌بیگی با تصریح اینکه مدیریت ناکارآمد در اجرای اصل 44 قانون اساسی ثروت ملی را در اختیار افراد نااهل گذاشت که سود حاصل از ثروت ملی را به ارز تبدیل کرده و از کشور خارج می‌کنند، بیان کرد: شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور از جمله مجموعه‌هایی بود که به راه‌های روستایی و شهری کمک می‌کرد و با واگذاری آن اختلالی در این مسیر به وجود آمد.

وی اضافه کرد: بخش آب و خاک وزارت کشاورزی هم همینطور و به همین ترتیب امکانات روستایی و جهاد سازندگی در قالب‌های گوناگون تحت عنوان اجرای اصل 44 واگذار شد و خلأ بزرگی این تصمیم‌ها سبب شد مجدداً شاهد حضور سپاه پاسداران در این عرصه‌ها باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز سپاه پاسداران تبدیل به 6 نیروی کارآمد زمینی، هوایی، هوافضا، دریایی، قدس و بسیج شده که در بخش‌های گوناگون فعالیت می‌کنند که بسیج سازندگی از این جمله است.

دو مأموریت سپاه برای امنیت کشور

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حیات سپاه قدس بعد از جنگ تحمیلی روزبه‌روز درخشان‌تر  و خدمت به ملت و نظام در آن شفاف‌تر شد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها طالبان و داعش را ایجاد کردند و نیز گروه‌های مخالف را در کشورهای مختلف فعال کردند که در همه اینها دو مأموریت به سپاه واگذار شد. حفظ انقلاب در داخل و کمک‌های مستشاری به کشورهای همسایه برای مبارزه با تروریست.

وی با بیان اینکه در مقطعی از زمان اشرار برای ناامن کردن از مرز افغانستان به کشور می‌آمدند و این تا کرمان هم گسترش پیدا کرده بود، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ناامن بود، گروهی از اشرار در کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه نفوذ کرده بودند که همگی به دست سپاه قدس سامان گرفت.

افشای استراتژی پنهان غرب در خاور میانه

حسن‌بیگی با اشاره به طرح آمریکایی تجزیه خاورمیانه، گفت: آمریکا می‌خواست در یک استراتژی پنهان با این طرح کشورهای منطقه را ذره‌ای و رژیم صهیونیستی را قدرتمند کند. شعار از نیل تا فرات را هم سر دادند، خوشبختانه عملکردشان این استراتژی را برملا و سال‌ها بعد خانم رایس هم به آن اذعان کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه بهار عربی در مقابل بیداری اسلامی هم از دیگر طرح‌های آمریکا در منطقه بود، تصریح کرد: سپاه قدس با قدرت در مقابل چنین توطئه‌هایی ظاهر شد تا جایی که مقام‌های کشورها دست به دامن جمهوری اسلامی شدند و از شخص مقام معظم رهبری درخواست کردند سپاه قدس به آنان کمک کند.

حضور مستشاری سپاه قدس برای مقابله با طالبان

وی افزود: سپاه قدس در افغانستان برای مقابله با طالبان به کمک دولت مرکزی رفت و آموزش‌، سازماندهی و کمک‌های فکری و مستشاری بسیار زیادی برای مقابله با طالبان به دولت و مردم افغانستان داد.

نقش پررنگ سپاه قدس سبب شد به محض اینکه داعش در عراق و سوریه ظهور کند، مقام‌های این دو کشور عاجزانه درخواست کردند سپاه قدس به کمک آنان برود و این همفکری بسیار هم مؤثر بود، و اگر امروز شاهد یک سپاه عظیم بالغ بر 350 هزار نیروی سازماندهی‌شده به نام حشدالشعبی در عراق هستیم، مدیون سپاه قدس و شخص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه نقش پررنگ سپاه قدس سبب شد به محض اینکه داعش در عراق و سوریه ظهور کند، مقام‌های این دو کشور عاجزانه درخواست کردند سپاه قدس به کمک آنان برود و این همفکری بسیار هم مؤثر بود، ادامه داد: اگر امروز شاهد یک سپاه عظیم بالغ بر 350 هزار نیروی سازماندهی‌شده به نام حشدالشعبی در عراق هستیم، مدیون سپاه قدس و شخص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

فرمان رهبری به سپهبد سلیمانی برای پاسخ به درخواست بشاراسد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با حضور داعش در مدت کوتاهی خاک سوریه در اختیار دشمن قرار گرفت و بشار اسد مجبور شد از ایران درخواست کمک کند و به فرمان رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی در کنار رئیس جمهور سوریه قرار گرفت و امروز دنیا شاهد سربلندی ملت سوریه پس از آن همه جنگ و درگیری است و دولتش هم پابرجاست و فقط سرزمین کوچکی در اختیار آمریکاست.

کمک‌های سپاه قدس به روس‌ها

وی دیگر شاخصه سپاه قدس و شخص سپهبد حاج قاسم سلیمانی را اینگونه عنوان کرد که حتی به کشوری مانند روسیه هم کمک می‌کند، اظهار کرد: وقتی روسیه وارد سوریه شد و پایگاه زد، پایگاهشان در محاصره داعش قرار گرفت. سپاه قدس جان خود را به خطر انداخت و محاصره پایگاه هوایی ارتش روسیه را شکست و برایشان معبر باز کرد.

اسلام یعنی وقتی ارتش سوریه در محاصره قرار می‌گیرد سپاه قدس حرکت می‌کند، وقتی ارتش عراق و حشدالشعبی نیازمند است سپاه قدس آرام نمی‌نشیند و حتی آنجا که روسیه در منطقه غرب سوریه در محاصره است سپاه قدس به کمک آنان می‌شتابد.

سپاه قدس حافظ کرامت ملت‌ها

حسن بیگی اضافه کرد: روس‌ها به این معنا رسیدند که اسلام یعنی وقتی ارتش سوریه در محاصره قرار می‌گیرد سپاه قدس حرکت می‌کند، وقتی ارتش عراق و حشدالشعبی نیازمند است سپاه قدس آرام نمی‌نشیند و حتی آنجا که روسیه در منطقه غرب سوریه در محاصره قرار می‌گیرد سپاه قدس به کمک آنان می‌شتابد و این یعنی سپاه قدس حافظ کرامت ملت‌هاست.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین به پیروزی ملت فلسطین مقابل تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته‌های امام خمینی(ره) آزادی فلسطین و کمک به مردم این کشور بود. ایشان تأکید داشتند قدس باید آزاد شود.

فلسطینی‌ها با حضور در ایران و قرار گرفتن در کنار سپاه قدس با آموزش و سازماندهی‌ آرام‌آرام متوجه شدند می‌توانند مقابل صهیونیست سلاح به دست بگیرند و باورشان شد آمریکا ضعیف است.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین ابتدا با چوب، سنگ و حضور فیزیکی وارد صحنه مبارزه با صهیونیست‌ها شدند و با دست خالی با آنان مقابله کردند. صهیونیست‌ها در جنگ‌های مختلف، کشورهای عربی را شکست داده و از خود وحشتی در جان مردم ایجاد کرده بودند، اما فلسطینی‌ها با حضور در ایران و قرار گرفتن در کنار سپاه قدس آرام آرام  متوجه شدند می‌توانند سلاح به دست بگیرند و آموزش‌ها و سازماندهی‌ها دور از چشم سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی صورت گرفت تا جایی که جنگ‌های 55 روزه و 22 به جنگ سه ساعته و 48 ساعته تبدیل شد و فلسطینی‌ها باورشان شد که آمریکا ضعیف است.

می‌خواستند لبنان را به سه کشور کوچک تقسیم کنند

حسن بیگی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دنبال این بودند که لبنان را هم به سه کشور کوچک تقسیم کنند که با حضور سپاه قدس و کمک‌های آموزشی که انجام داد، حزب الله مسلح شد و با قدرت نظامی در جنگ‌های 33 روزه و هشت روزه پیروز شدند و امروز حزب الله در قلب همه ملت لبنان جای دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تأکید بر قدرت هژمونی سپاه قدس اظهار کرد: در لبنان نخست وزیری وابسته به آمریکا روی کار بود، اما وقتی استعفا می‌دهد دولت ساقط نمی‌شود و رئیس جمهور استعفا نمی‌دهد و مجلس این کشور منحل نمی‌شود. مردم محکم می‌ایستند و نیاز و مطالباتشان را از شیطنت‌های آمریکا جدا می‌کنند و مسائل خود را قانونی می‌کنند و به اخلالگران دست رد می‌زنند.

تبدیل سید حسن نصرالله به پدر معنوی مردم لبنان

وی با بیان اینکه امروز سخنان سیدحسن نصرالله مورد قبول همه ملت لبنان است و او را پدر معنوی قلمداد می‌کنند، گفت: دنیا کشور یمن را فقیر و ضعیف می‌داند، اما در عمل مشاهده می‌کنیم مقابل عربستان سعودی محکم ایستادند تا جایی که همه خطوط قرمز را هم عبور می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکایی‌ها همانگونه که مقابل ملت ایران ذلیل بودند و نتوانستند بعد از سقوط پهپادشان به ملت ایران خدشه وارد کنند، بعد از انهدام آرامکو که عمده سهامش متعلق به آمریکایی‌هاست و 5 میلیون بشکه نفت از مدارش خارج شد، نمی‌توانند به مردم یمن هم خدشه وارد کنند.

آموزش‌های سپاه قدس سبب شده همه کشورهایی که درگیر جنگ با تروریست هستند محکم بایستند و پیروزمندانه عمل کنند.

حسن بیگی گفت: آموزش‌های سپاه قدس سبب شده همه کشورهایی که درگیر جنگ با تروریست هستند محکم بایستند و پیروزمندانه عمل کنند.

عدالتخواهی سپاه قدس مرز نمی‌شناسد

وی با اشاره به اینکه عدالت‌خواهی سپاه قدس مرز نمی‌شناسد، بیان کرد: بعد از 40 سال آمریکا اقرار می‌کند که سپهبد سلیمانی در قلب صدها میلیون انسان آزاده قرار دارد و بعد از ترور ایشان دنیا دید که از چشمان صدها میلیون انسان در سراسر دنیا اشک بارید و  دلشان غمگین شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمن هنوز هم فهمیده که سپهبد حاج قاسم سلیمانی دست پرورده ولی امر مسلمین و امام خمینی(ره) است و این بزرگواران ده‌ها و صدها قاسم سلیمانی را تربیت کرده‌اند که این راه را ادامه دهند.

حسن‌‌بیگی شجاعت در میدان و تسلط به ترفندهای نظامی را از شاخصه‌های سپهبد سلیمانی دانست و گفت: آمریکایی‌ها صدها بار نقشه ترور سردار مقاومت را طراحی کردند اما موفق نشدند و فریب خوردند؛ تا در نهایت ناجوانمردانه او را در کشور عراق و در خانه ملت عراق ترور کردند.

فرهنگ مهمانواز عراقی‌ها ترور حاج قاسم در خانه آنان را هضم نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ترور سپهبد سلیمانی در عراق برای ملت و دولت عراق که در فرهنگشان حفاظت از مهمان بسیار اهمیت دارد هضم نشدنی است. فرهنگ مردم عراق اینگونه است که حتی اگر دشمن در خانه آنان هم باشد با او رفتاری جز مهمان‌نوازی ندارند و حال اینکه آمریکا سردار مقاومت را در خانه ملت عراق ترور کرد.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: سپاه قدس سپهبد قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: سپاه نهادی مردمی و مرتبط با مردم است و دشمن علیرغم تلاش های بسیار نتوانسته است بین مردم و این نهاد برخاسته از بطن مردم فاصله ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حجت الاسلام حسین علیی، اظهار کرد: سپاه پاسداران نهادی مردمی و برخاسته از بطن مردم است و به خاطر همین پیوند عمیق، دشمنان علیرغم تبلیغات گسترده نتوانسته‌اند بین این نهاد مقدس و مردم فاصله ایجاد کنند.

وی افزود: لباس پاسداری لباس جهاد و عزت برای ماست و حضور سپاه در عرصه‌های مختلف انقلاب نظام اسلامی را از کید و گزند دشمنان مصون نگه داشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) بیان کرد: پاسخ قاطعانه سپاه پاسداران به رژیم منحوث صهیونیستی افتخار آفرین و نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و مسبب افزایش غرور ملی شد.

وی ادامه داد: رژیم منحوس اسرائیل از ابتدای شکل‌گیری زمینه خشونت و محروم کردن یک ملت از حق طبیعی خود را فراهم کرده و در ماه‌های اخیر نیز جنایت‌های خود را به اوج رسانده است و با وجود همه جنایت‌ها نه تنها هیچ بازدارندگی در این نظام مناسبات بین المللی ناسالم انجام نمی‌شود، بلکه تشویق هم می‌شود.

علیی در ادامه نابودی رژیم صهیونیستی را قطعی عنوان و افزود: این رژیم با سیلی محکمی که از رزمندگان اسلام خورد بر همه جهانیان ثابت شد که علیرغم حمایت تمامی قدرت‌های جهانی از این رژیم جعلی، وعده الهی در مورد نصرت و پیروزی مسلمانان نزدیک است.

کد خبر 747071

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است