Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مشاور هیات کره شمالی در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد: به دلیل تحریم‌های وحشیانه آمریکا، پیونگ یانگ دیگر متعهد به متوقف کردن آزمایشات هسته‌ای و موشکی خود نیست.  
به گزارش رویترز، "جو یونگ چول" در کنفرانس خلع سلاح‌ هسته‌ای تحت حمایت سازمان ملل در ژنو با انتقاد از ادامه تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی گفت: در ۲ سال گذشته پیونگ یانگ آزمایش‌های هسته‌ای و آزمایش شلیک موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای را برای ایجاد اعتماد با ایالات متحده متوقف کرده بود، اما آمریکا در مقابل به انجام دهها مانور نظامی مشترک با کره جنوبی در شبه جزیره و اعمال تحریم‌ها ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  چول افزود: آمریکا همچنان به اقدامات خصمانه خود برای جلوگیری از توسعه کره شمالی و خفه کردن سیستم سیاسی آن ادامه می‌دهد و هم اکنون هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به طور یک‌جانبه به تعهدات خود در قبال بی اعتنایی طرف مقابل پایبند باشیم.  نماینده کره شمالی تاکید کرد که اگر آمریکا برای تحمیل خواسته‌های یکجانبه خود تلاش کند و اعمال تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ ادامه داشته باشد، کره شمالی ممکن است مجبور به انتخاب مسیر جدیدی شود.  خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی در هفته جاری از بازگشت سفیر کره‌شمالی در چین و نماینده پیونگ‌یانگ در سازمان ملل به این کشور خبر داد و اعلام کرد، این بازگشت به گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تجدیدنظر کره‌شمالی در راهبرد مذاکرات هسته‌ای با آمریکا دامن زده است.  یونهاپ به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد، "جی جائه ریونگ"، سفیر کره شمالی در چین و "کیم سونگ"، نماینده آن کشور در سازمان ملل شنبه از فرودگاه بین‌المللی پکن عازم پیونگ یانگ شدند.  براساس این گزارش، سفرای کره شمالی در آنگولا و سنگاپور و نیز ۱۰ دیپلمات ارشد دیگر کره شمالی در فرودگاه بین‌المللی پکن مشاهده شدند و این نشان از نشست احتمالی سفرا و دیپلمات‌های ارشد این کشور دارد.  علت دقیق بازگشت این سفرا و دیپلمات‌ها به پیونگ یانگ مشخص نیست اما، این امکان وجود دارد که آن‌ها در جریان نشست احتمالی به طرح ایده‌ای تازه در رابطه با راهبرد مذاکره کره شمالی با آمریکا بپردازند.  مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره عاری‌سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای پس از نشست فوریه گذشته سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام متوقف شد.  کره شمالی اعلام کرد، تا زمانی که آمریکا از سیاست خصمانه‌اش علیه پیونگ یانگ دست برندارد، مذاکره را ازسر نخواهد گرفت.  برچسب ها: کره شمالی ، آزمایشات هسته‌ای

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره شمالی آزمایشات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد
  • کره‌‌شمالی موشک کروز فوق‌بزرگ آزمایش کرد