Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوایل دهه هفتاد به‌دنبال انتشار فراخوانی از سوی مؤسسه شهر کتاب یکی از سی جوان علاقه‌مندی بودم که همکاری‌ام را با این مرکز آغاز کردم. از همان ابتدای امر مدیریت نخستین فروشگاه شهر کتاب در تقاطع حافظ شمالی با زرتشت شرقی را به عهده گرفتم؛ آن هم با آموزش‌های دکتر علی رامین برای برگزاری و مدیریت هر چه بهتر این کتابفروشی‌های تازه تأسیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





 کمی که گذشت قرارداد اجاره فروشگاه‌های شهرکتاب به مزایده گذاشته شد و به من پیشنهاد قبول اجاره همان فروشگاه «شهر کتاب هنر و ادبیات» را دادند.  قرارداد کتابفروشی‌های شهر کتاب به دو شکل مدیریتی و همچنین واگذاری اجاره بود، قبول کردم و تمام مسئولیت دخل و خرج را از آن به بعد خودم به عهده گرفتم، البته ادامه این روند با حفظ هویت شهر کتاب و رعایت برخی قوانین بود.با وجود همه فراز و فرودهایی که کشورمان بویژه از نظر اقتصادی طی این یکی دو دهه پشت سر گذاشته همچنان کتابفروشی فدک به حیات خود ادامه داد. با این حال متأسفم که بگویم شرایط اقتصادی طی این چند سال به‌گونه‌ای پیش رفته که دیگر توانی برای ادامه حیات این کتابفروشی در خودم ندیدم.
باز آن همکارانی که ناچار به پرداخت اجاره بها نیستند و ملکیت کتابفروشی با خودشان است شرایط بهتری دارند. در شرایط فعلی یکی از بهترین حمایت‌ها این است که به افرادی که عملکرد آنان اثبات شده در خرید مکان‌های مناسب برای کتابفروشی کمک شود. این اقدام می‌تواند با دراختیار گذاشتن محل‌هایی با قیمت مناسب باشد یا با در اختیار گذاشتن وام‌هایی با بهره‌های کم یا حتی بی‌بهره. کافی است سری به کتابفروشی‌های سطح تهران و دیگر شهرها بزنید تا ببیند چطور در برخی از کتابفروشی‌ها همراه با فروش کتاب دیگر کالاهایی که چندان فرهنگی هم نیستند فروخته می‌شود! ای کاش تا دیگر همکاران کتابفروش هم به ناچار کار خود را ترک نگفته‌اند مسئولان با افزایش بودجه فرهنگی سازمان‌ها و تزریق آن به بخش خصوصی فرهنگی به ادامه فعالیت‌های آنان کمک کنند.  البته حالا هم شاهد اقداماتی از جمله طرح‌های تخفیف فصلی کتاب تحت عنوان‌هایی نظیر تابستانه و پاییزه کتاب هستیم؛ منتهی من هم نظیر دیگر همکارانم معتقدم اوضاع و احوال صنعت نشر بحرانی‌تر از آن است که با چنین کارهایی بهبود پیدا کند و همه اینها تنها در حد یک مسکن موقت هستند. از دیگر مسائلی که حل آن به بهبود این وضعیت کمک می‌کند مقابله با شبه نمایشگاه‌های کتابی است که در اماکن عمومی نظیر ایستگاه‌های مترو برپا می‌شوند و اغلب محفلی برای عرضه کتاب با تخفیف‌های غیراصولی و همچنین کتاب‌های چاپ افست و قاچاق هستند. اگر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و همچنین دیگر فعالان نشر در مقابله با این نمایشگاه‌های غیرقانونی موفق شوند بخشی از مشکلات کتابفروشان و حتی ناشران حل خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال پرداخته اند.


دیگر خبرها

  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۴ اردیبهشت
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۴ اردیبهشت
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی در تهران
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۳ اردیبهشت