Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آمریکا روز سه شنبه از دولت چین خواست تا به گفتگوهای سه جانبه واشنگتن- مسکو- پکن پیرامون خلع سلاح هسته ای بپیوندد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته گفت که در مورد توافقی جدید بر سر محدود کردن تسلیحات هسته ای با همتای روسی خود، «ولادیمیر پوتین» گفتگو کرده و امیدوار است تا چین نیز به این گفتگوها بپیوندد؛ اما چین هنوز از شرکت در این گفتگوی سه جانبه خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رابرت وود» نماینده آمریکا در امور خلع سلاح هسته ای در روز افتتاحیه کنفرانس خلع سلاح هسته ای در ژنو گفت: «ما فکر می کنیم که با توجه به این واقعیت که ذخایر هسته ای چین ظرف ده سال آینده دوبرابر می شود، اکنون زمان آن است که این گفتگو بطور سه جانبه برگزار شود».

رابرت وود در ادامه تأکید کرد که «ما نمی توانیم بیش از انتظار بکشیم». وی همچنین گفت که واشنگتن هفته گذشته در یک نشست امنیتی با روسیه احتمال گفتگوهای سه جانبه را مطرح کرده و دو طرف در اینباره به یک «تفاهم» دست یافته اند.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرد که مسکو در گفتگوهای سه جانبه احتمالی شرکت خواهد کرد، اما «چین را به تغییر در موضع کنونی خود وادار نخواهد کرد».

کد خبر 4832019

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا چین روسیه سرگئی لاوروف رابرت وود ایالات متحده آمریکا عراق ایران لیبی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ سوریه قاسم سلیمانی روسیه ترکیه لبنان برجام ولادیمیر پوتین فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هشدار داد که حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از اوکراین مخاطرات راهبردی جدی را به همراه دارد که ریسک تقابل مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای بزرگ جهان را افزایش می‌دهد.

به گفته لاوروف، ذهن آمریکا و ناتو با ایده تحمیل «شکست راهبردی» به روسیه تسخیر شده است حال‌آنکه چنین تقابلی خطر درگیری هسته‌ای را به‌شدت افزایش می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: غربی‌ها به‌گونه‌ای خطرناک بر لبه پرتگاه درگیری مستقیم با روسیه گام برمی‌دارند و بیم آن می‌رود که تبعات چنین اقدامی فاجعه‌بار باشد.

به گفته لاوروف، «دغدغه اصلی این است که تروئیکای کشور‌های غربی مجهز به سلاح هسته‌ای ازجمله حامیان کلیدی رژیم جنایت‌کار کیف و بانیان اصلی اقدام‌های تحریک‌آمیز متنوع هستند و روسیه در این رویه مخاطرات راهبردی جدی می‌بیند که به افزایش سطح خطر (جنگ) هسته‌ای منجر می‌شود.»

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد