Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:41:41 GMT

علایم اصلی افسردگی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۴۸۵۷

علایم اصلی افسردگی را بشناسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علامت اصلی افسردگی، احساس غمگینی مداوم و عدم علاقه به انجام اموری است که فرد پیش از این به راحتی انجام می‌داده است. در صورتی که این علائم بیش از دو هفته طول کشد و در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کند، به آن بیماری افسردگی اساسی گفته می‌شود.

علائم دیگری نیز ممکن است در مبتلایان به افسردگی دیده شوند که عبارتند از کاهش سطح انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش یا افزایش میزان خواب، احساس اضطراب و بی‌قراری، تحریک پذیری و زود از کوره در رفتن، کاهش توان تمرکز، کاهش قدرت تصمیم گیری، احساس بی‌ارزشی یا پوچی، احساس نا امیدی، احساس گناه و افکار خودکشی و آسیب به خود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه کرد که افسردگی ممکن است برای هر کسی پیش آید. افسردگی نشانه ضعف نیست. افسردگی را می‌توان به کمک دارو‌های ضد افسردگی، درمان‌های روانشناختی و یا ترکیبی از این دو، درمان کرد.

در صورت احساس افسردگی چه کنیم؟
با فردی که به او اعتماد دارید درباره احساسات خودتان حرف بزنید. بیشتر افراد پس از حرف زدن با فردی که به احساسات آن‌ها توجه می‌کند، احساس بهتری پیدا می‌کنند. همچنین دنبال درمان افسردگی خود باشید. مراجعه به پزشک یا روانشناس، قدم اول شروع درمان است.

در عین حال فراموش نکنید که برای بهبودی، نیاز به درمان صحیح دارید. تلاش کنید به سمت انجام کار‌هایی بروید که قبلا آن‌ها را دوست داشته‌اید. ارتباطات اجتماعی خودتان را قطع نکنید. با دوستان و اعضای خانواده‌تان در تماس و ارتباط بمانید. سعی کنید بپذیرید که شما نیز ممکن است دچار افسردگی شده باشید، پس بهتر است انتظارات‌تان را از خودتان کاهش دهید. طبیعی است که در زمانی که افسرده‌اید، بازده کاری شما به خوبی سابق نباشد.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، همچنین سعی کنید حتی اگر در حد یک پیاده‌روی کوتاه هم باشد، به طور منظم ورزش کنید. سعی کنید به الگوی غذا خوردن و خواب شبانه‌روزی خود نظم دهید. مصرف مواد مخدر و دارو‌های غیر مجاز، افسردگی را تشدید می‌کنند، بنابراین از مصرف آن‌ها بپرهیزید. فرد افسرده ممکن است افکار خودکشی و یا آسیب به خود داشته باشد. در این صورت فرد باید فورا به پزشک مراجعه کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش زومیت، بر اساس مطالعه‌ای جدید از ارزیابی‌ صدها دانشجوی مقطع کارشناسی تا داوطلبان دکترا، دانشجویانی که تحت فشار زمانی و آموزش سنگین قرار دارند، بیشتر سمت استفاده از ChatGPT می‌روند.

داده‌های این تحقیق نشان می‌دهند دانشجویانی که به هوش مصنوعی متکی هستند، بیشتر وقت خود را تلف می‌کنند، حافظه‌ی ضعیف‌تری دارند و معدل تحصیلی‌شان به مرور کاهش می‌یابد.

چت‌بات ChatGPT صرف‌نظر از کیفیت پاسخ‌هایش، فرآیند تحصیل را بیش‌ازحد آسان می‌کند. به گفته‌ی محققان، از آنجایی که ChatGPT می‌تواند به سرعت به هر سوالی پاسخ دهد، دانشجویانی که بیش از حد از این ابزار استفاده می‌کنند ممکن است تلاش‌های شناختی خود را برای انجام وظایف آموزشی کاهش دهند و این امر منجر به کاهش حافظه‌ی این گروه از داشنجوها می‌شود.

مطالعه همچنین بیان می‌کند که رابطه‌ی بین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و تأثیرات منفی آن ممکن است دو طرفه باشد؛ یعنی دانشجو ممکن است به دلیل داشتن نمرات پایین به استفاده از ChatGPT روی آورده باشد.

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888576

دیگر خبرها

  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • علائم زخم معده را بشناسید
  • این روش‌های وایرال شده لاغرتان نمی‌کند، مریض‌تان می‌کند!
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • بعد از خوردن غذای تند چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟
  • علت تشنگی زیاد چیست؟
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند
  • دلایل جوش آوردن خودرو چیست؟