Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@02:45:00 GMT

انتقاد مدیران استیضاح ترامپ از احضار نشدن شاهدان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۴۸۶۶

انتقاد مدیران استیضاح ترامپ از احضار نشدن شاهدان

خرداد: محکمه استیضاح ترامپ در شرایطی برگزار شد که سرپرست مدیران استیضاح از مجلس نمایندگان، نسبت به روند پیشنهادی جمهوریخواهان برای این محکمه و عدم فراخواندن شاهدان و مستندات انتقاد کرد.
نخستین جلسه محکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعدازظهر سه شنبه آغاز به کار کرد و پس از آن قاضی جان رابرتز گردشی از پرونده استیضاح را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن، نوبت به اظهارات وکلای کاخ سفید و مدیران استیضاح مجلس نمایندگان رسید که پت سیپلونی به عنوان سرپرست وکلای مدافع ترامپ از قطعنامه پیشنهاد میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا حمایت کرد و آن را روندی منصفانه دانست.
وکیل مدافع دونالد ترامپ از همان ابتدا تاکید کرد که ترامپ کاملا از این تهامات مبرا است و هیچ موردی وجود ندارد.
این اظهارات سیپلونی به طور مشخص یادآور اظهارات رئیس جمهوری آمریکا است که از ابتدای ماجرای "اوکراین گیت" اصرار دارد که هیچ کاری نکرده است و هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد.
"اوکراین گیت" به ماجرایی اشاره دارد که دونالد ترامپ در تماس تلفنی ۲۵ ژولای با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری تازه انتخاب شده اوکراین، ارسال کمک های نظامی مصوب کنگره آمریکا به آن کشور را به تحقیق درباره عملکرد اقتصادی هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخابات ریاست جمهوری خود منوط کرده بود.
یک افشاگر محتوای این مکالمه را در اختیار نمایندگان مجلس آمریکا قرار داد و پس از آن ماجرای استیضاح ترامپ به طور جدی پیگیری شد.
کمیته های اطلاعات و قضایی مجلس نمایندگان با احضار شاهدان و کارشناسان حقوقی، پرونده استیضاح را رسیدگی کردند و در نهایت مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات‌ها، هر دو اتهام دونالد ترامپ را وارد دانستند.
با گذشت نزدیک به دو ماه، پرونده پنج شنبه گذشته به سنا ارسال شد و محکمه استیضاح به طور رسمی آغاز به کار کرد اما برای اینکه فرایند رسیدگی به این پرونده در سنا و همچنین وکلای ترامپ مشخص شوند، نخستین جلسه آن به روز سه شنبه موکول شد.
به دنبال اظهارات مختصر سیپلونی، آدام شیف به عنوان سرپرست مدیران استیضاح و عضو مجلس نمایندگان به تشریح نظرات خود پرداخت و در آن از اینکه هیچ شاهدی برای این محکمه فراخوانده نشده اند و هیچ سندی هم از کاخ سفید درخواست نشده است، انتقاد کرد.
با این حال او اتهامات ترامپ را در دو موضوع استیضاح یعنی سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره برای کشف حقیقت را تشریح کرد.
شیف اظهار کرد: چرا باید این محکمه با همه محاکم دیگر متفاوت باشد؟ نباید اینگونه باشد اما قطعنامه مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه، محکمه را از مسیر خود بازگرداند.
جمهوریخواهان مدعی هستند اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان حاضر نشدند، شاهدان ادعایی آنها را احضار کنند و اجازه ندادند کاخ سفید از خود در جلسات استیضاح دفاع کند اما دموکرات ها با ارائه اسنادی نشان دادند که این ادعا باطل است و آنها بارها خواستار حضور شاهدان کاخ سفید و همچنین اسناد مربوطه شده اند اما دونالد ترامپ آنها را از حضور در جلسات بررسی استیضاح منع کرده بوده است.
رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان اضافه کرد: هفته گذشته ما به اینجا آمدیم تا مفاد استیضاح علیه رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را برای سومین بار در تاریخ ارائه دهیم. این مفاد، رئیس جمهوری دونالد جان ترامپ را به سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره متهم می کند. 
شیف با بیان اینکه سوء رفتارهای مندرج شده در این مفاد، جدی‌ترین آنها نسبت به هر رئیس جمهوری دیگر بوده است، گفت در حال حاضر نیز شواهد علیه رئیس جمهوری قوی و بزرگ است اما بعد از محکوم شدن ترامپ می توان اقدامات درمانی بیشتری انجام داد.
وی از تصمیم مچ مک کانل برای ایجاد تغییراتی در روند استیضاح استقبال کرد و افزود: همین حالا هم بیشتر آمریکایی ها اعتقاد ندارند محکمه عادلانه برگزار می شود. بیشتر آمریکایی ها معتقدند که ترامپ تبرئه می شود، نه به خاطر اینکه او بی گناه است ، بلکه به این دلیل که این یک رأی حزبی است و ترامپ نیز آرا را دارد.
سرپرست مدیران استیضاح از مجلس نمایندگان تاکید کرد اجازه دهید ثابت کنیم آنها اشتباه کرده اند.
شیف که در اظهارات خود بر لزوم فراخواندن شاهدانی همچون جان بولتون مشاور اخراج شده امنیت ملی آمریکا و مایک مولوینی سرپرست دفتر رئیس جمهوری آمریکا تاکید داشت، ویدئویی از ترامپ را نشان داد که می گفت خوشحال می شود از دستیاران و اعضای کابینه از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه در دادگاه سنا شهادت دهند.
در آخرین سند منتشر شده از قطعنامه جمهوریخواهان برای فرایند محکمه استیضاح، تعداد روزهای این محکمه به سه روز و برای هر یک از طرفین ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده است.
سرپرست دادستان‌های معرفی شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ در پایان اظهارات خود گفت سرانجام حقیقت روشن خواهد شد. اسناد کتمان شده رئیس جمهوری از طریق قانون آزادی اطلاعات منتشر خواهد شد و به طریق دیگری زمان تمام می شود.
شیف افزود شاهدان داستان‌هایشان را در کتاب‌ها یا فیلم‌هایشان خواهند گفت و حقیقت خواهد آمد اما سوال اینجا است که آیا آنها در زمان خود، بیرون خواهند آمد؟


جی سکالوو دیگر وکیل مدافع ترامپ هم در این نشست اظهار کرد: آنچه در این فرآیند اتفاق می افتد نباید با روند محاکمه اشتباه گرفته شود، زیرا روند محاکمه برای محافظت از متهم بنا شده است. وقتی تحقیقات روسیه با شکست مواجه شد ، به گروکشی اوکراین تغییر یافت که نمی توان رشوه، اخاذی یا خیانت را اثبات کرد.
سکالوو همواره از مدافعان ترامپ بوده و در ماه های نخست ریاست جمهوری ترامپ هم یکی از وکلای شخصی او بوده است.
وی به سناتورهای گفت آماده است تا مراحل استیضاح را به پیش ببرند و از نظر آنها باید مراحل شروع شود.
این وکیل ترامپ اظهار کرد در طی فرایند استیضاح، موارد خود را مطرح می کنیم تا مردم آمریکا بدانند که برای قانون اساسی چه پیش آمده است.
سکالوو از قطعنامه سناتور میچ مک کانل هم دفاع کرد و افزود ما اعتقاد داریم که آنچه سناتور مک کانل ارائه کرده است روند مقرر را فراهم می کند ، اجازه می دهد که مراحل رسیدگی به روشی منظم انجام شود.
 وی از دموکرات‌ها به خاطر پرونده تحقیق دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ موسوم به پرونده مولر انتقاد کرد و آن را تهی نامید که نتیجه آن برعکس آنچیزی بود که امروز دموکرات‌ها ادعا می کنند.
این وکیل ترامپ در محکمه سنا، تاخیر ۳۳ روزه دموکرات‌ها برای ارسال پرونده استیضاح به سنا را مسخره خواند و ادامه داد: چنین تعجیلی برای دموکرات‌ها به منزله امنیت ملی است که برای بیش از یکماه پرونده را نگهدارند.
پس از این اظهارات، سیپلونی پشت تریبون قرار گرفت و شیف را هدف قرار داد: آنها در مورد تماس تلفنی، ادعاهای دروغین مطرح کردند، رئیس جمهوری آمریکا این تماس را رد کرد و آن را برای عموم منتشر ساخت، این برای شفافیت چطور است؟  سرپرست تیم وکلای ترامپ افزود برای نخستین بار یک رئیس جمهوری تماس طبقه بندی شده با یک رهبر خارجی را منتشر کرد.
سیپلونی به تفسیر شخصی شیف از تماس تلفنی در جلسه دادرسی مجلس در سال گذشته اشاره کرد و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان را به تولید نسخه جعلی تماس تلفنی متهم کرد.
وی همچون ترامپ اظهار کرد: هرگز در تاریخ کشور ما رئیس جمهوری با این نوع استیضاح در مجلس مواجه نشده است.
پس از این اظهارات، رهبر اکثریت جمهوریخواه به پیشنهاد دموکرات‌ها خواستار ۱۵ دقیقه تنفس شد که رئیس محکمه موافقت کرد.
برچسب ها: استیضاح ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان از برخورد جدی و تخریب عاملان ساخت و ساز ویلا‌های غیرمجاز در محدوده توسکستان گرگان خبر داد و گفت مدیران متخلف تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمود اسپانلو  پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان گرگان و آسیب به درختان این منطقه، شامگاه دیروز برای بررسی به این منطقه رفت و مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فرا خوانده شدند.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: دیشب پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه باغ شاه توسکستان صادر شد.


وی ادامه داد: بلافاصله همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این منطقه با خاک مسدود شد. اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی که با صدور مجوز بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.

دادستان مرکز استان همچنین در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب  شود.


اسپانلو افزود: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.


گفتنی است؛ جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • فیلم وایرال شده و پرحاشیه هم نکونام را به کمیته انضباطی نکشاند | دلیل احضار نشدن سرمربی استقلال چیست؟
  • دلیل احضار نشدن جواد نکونام به کمیته انضباطی فدراسیون
  • دلیل احضار نشدن نکونام به کمیته انضباطی
  • دلیل احضار نشدن جواد نکونام به کمیته انضباطی فدراسیون مشخص شد