Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@14:08:57 GMT

در دیدار ظریف و شامپانی همتای کانادایی چه گذشت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۴۸۸۱

خرداد: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه سه‌شنبه شب درخصوص دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فرانسوا فیلیپ شامپانی همتای کانادایی او به پرسش‌های خبرنگاران در این باره پاسخ داد و گفت که در این دیدار درباره ازسرگیری روابط دو کشور صحبتی نشد.
به گزارش خرداد ،وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ملاقات ظریف با همتای کانادایی اش در مسقط درباره از سرگیری روابط صحبتی شد؟» گفت: خیر، ما آنجا (در مسقط) نکته‌ای که بیان کردیم و جا دارد اینجا هم به آن اشاره کنم این بود که این عزیزانی که از دست رفتند، ایرانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: ما تابعیت دوگانه اینها را طبق قوانینی که داریم، نمی پذیریم و آنها را ایرانی تلقی می کنیم و اقداماتی را هم بر اساس قوانین خودمان برای آنها و خانواده‌هایشان انجام خواهیم داد.
موسوی تصریح کرد: جای این گله هم بود که این‌هایی که اکنون اینطور با سوء استفاده از این حادثه، دلسوز اتباع ایرانی شده‌اند و خواستار برخی اقدامات هستند، برای ما عجیب هست که روابط سیاسی و دیپلماتیک را با جمهوری اسلامی ایران در راستای توهماتی که برای آنها پیش آمده بود و فشارهایی که ایالات متحده امریکا به آنها وارد کرده بود، پذیرفته و قطع کرده‌اند و حتی اجازه نمی دهند صدها هزار ایرانی که در کانادا هستند از خدمات اولیه کنسولی برخوردار باشند.
سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: ما اعلام آمادگی کردیم به هر حال می‌توانیم در کانادا بخش کنسولی داشته باشیم و آنها نیز در ایران داشته باشند اما این درخواست‌ها و پیشنهادها مدت‌های مدیدی هست که از طرف دولت کانادا نادیده گرفته شده و اکنون در چنین مواقعی اینها نگران اتباع ایرانی می‌شوند و به نوعی کاسه داغ تر از آش.
موسوی ادامه داد: نمی‌دانیم روند به چه شکلی خواهد بود ولی فکر می‌کنیم این تماس‌ها ادامه خواهد داشت. ما کارهای زیادی با کانادایی‌ها و غیره خواهیم داشت. اتباع ایرانی بسیار زیادی در کانادا هستند، رفت و آمدهای زیاد و خانواده‌های زیادی هستند که آنها از نگاه جمهوری اسلامی ایران تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارند و می بایستی به هر حال به آنها خدمات کنسولی در ابعاد مختلف ارائه شود.
وی تصریح کرد: ما امیدوار هستیم اگر صداقت دارند برای رفاه حال هموطنان ما آنها اقداماتی را بکنند و پیشنهاداتی که از قبل هم به آنها داده شده بود را جدی بگیرند تا کمکی به حال این عزیزان چه در این مساله و چه خدماتی که به صورت روتین نیاز دارند، انجام شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد؛ آیا این به رسمیت نشناختن تاثیری بر پیگیری‌های حقوقی مربوط به جان باختگان پرواز اوکراینی و مشخصاً پرداخت غرامت به خانواده‌های این عزیزان خواهد داشت؟» گفت:خیر، همانطور که اعلام کردیم تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسیم، ضمن اینکه تاکید کردیم که این قربانیان را ایرانی می دانیم.
وی افزود: به هر حال طبق قوانین و مقررات داخلی حق و حقوق آنها را چه آنجایی که به ما مربوط است، چه آنجایی که ممکن است به صاحب هواپیما، جاهای مختلف و بیمه‌هایی که هست، پیگیری خواهیم کرد.
موسوی تاکید کرد: همانطور که گفتم برخی کشورها که اتباع شان در این سانحه از دست رفتند، حرف‌هایی را می زنند، ولی صاحب عزای اصلی ما هستیم. ملت ایران جوانان و مردم خودش را از دست داده بر اثر این خطای سهوی انسانی که انجام شده و طبیعتاً هم پاسخگو و پیگیر حقوق جان باختگان و خانواده‌های آنها خواهد بود و این مساله دو تابعیتی بودن نه تنها مانعی نیست که از یک بعدی، دست ما را بازتر می گذارد که حقوق آنها را بیشتر و بهتر استیفا کنیم.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف و فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر امور خارجه کانادا جمعه گذشته در دیداری که به درخواست طرف کانادایی در مسقط برگزار شد ضمن ابراز تاسف مجدد از سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در خصوص همکاری‌های کنسولی، فنی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در آن سانحه جان باختند گفت و گو و تبادل نظر کردند.
مقرر شد تیم‌های کارشناسی دو وزارتخانه به تماس‌های خود در این زمینه ادامه دهند. دو وزیر توافق کردند در زمان مناسب در آینده مجددا دیدار و گفت و گو کنند. برچسب ها: سیدعباس موسوی ، همتای کانادایی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سیدعباس موسوی همتای کانادایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر

سرمربی پیشین منچستریونایتد ممکن است هدایت تیم ملی فوتبال کانادا را برعهده بگیرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال کانادا که به دنبال یافتن گزینه‌ای مناسب برای سپردن هدایت تیم ملی این کشور است، پس از شنیدن پاسخ‌های منفی از سوی ژوزه مورینیو و فرانک لمپارد، حالا دو گزینه جدید را به این منظور در نظر دارند. بر اساس گزارش نشریه انگلیسی «استاندارد»؛ اتحادیه فوتبال کانادا در نظر دارد جسی مارش یا اولگنار سولسشایر را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند.

اولگنار سولسشایر که در ماه نوامبر 2021 در پی تداوم نتایج ضعیف منچستریونایتد از سمت سرمربیگری این تیم اخراج شد، از آن زمان تاکنون هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است. این مربی نروژی سابقه هدایت تیم‌هایی همچون مولده و کاردیف‌سیتی را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد.

در سوی دیگر جسی مارش سابقه مربیگری تیم‌هایی همچون نیویورک ردبول، لایپزیگ، ردول سالزبورگ و لیدزیونایتد را دارد. او حتی در مقطعی هم به عنوان دستیار مربی در تیم ملی فوتبال آمریکا کار کرده است.

لمپارد؛ گزینه سرمربیگری تیم ملی کانادا

کانادا اخیراً دومین حضورش در مسابقات جام جهانی را با حضور در جام جهانی 2022 قطر تجربه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟