Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سومین نشست محکمه استیضاح دونالد ترامپ در نخستین روز جلسات این محکمه، اصلاحیه دوم چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا مطرح شد که در آن وزارت خارجه آمریکا موظف می شد اسناد مربوط به استیضاح را در اختیار سنا قرار دهد.

وال دمینگز یکی از مدیران استیضاح که به نمایندگی از مجلس نمایندگان در سنا حضور دارد، از این اصلاحیه حمایت کرد و گفت: آنها به درک ما در مورد چگونگی فاش شدن طرح رئیس جمهوری در زمان واقعی کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنها از این نتیجه حمایت می کنند که مقامات ارشد اوکراینی ماهیت فاسد خواسته رئیس جمهوری ترامپ را درک کرده‌اند و افشا می کند پمپئو،مایک مولوینی و سایر مقامات ارشدان از طرح ترامپ اطلاع داشته اند و به اجرای آن کمک کرده اند. ما درباره تعداد سنگین اسناد صحبت نمی کنیم.

دمینگ ادامه داد: ما درمورد یک مجموعه خاص و مجزا از مواد که توسط وزارت امور خارجه نگهداری می شود صحبت می کنیم. اسنادی که وزارت امور خارجه قبلاً در پاسخ به احضاریه‌های ما جمع کرده است اما هرگز ارائه نشد. ما می دانیم که این مواد وجود دارند، ما می دانیم که آنها مرتبط هستند و ما می دانیم که رئیس جمهوری به شدت در تلاش است تا آنها را پنهان کند.

آنچه که دمینگز خواستار ارائه آن به سنا شده است، شامل برخی اسناد و پیام‌های مبادله شده بین مقامات سفارتخانه‌های آمریکا در اوکراین و اتحادیه اروپا است که ترامپ ارائه آنها به مجلس نمایندگان را ممنوع کرده بود.

برخی از این مقامات هم به دعوت مجلس نمایندگان پاسخ مثبت دادند و خودشان همکاری کردند که یکی از آنها، کورت ولکر فرستاده سابق آمریکا به اوکراین بود که پیامک‌های خود را به کنگره ارائه داد.

در یکی از پیامک‌ها که دمینگز در صحن سنا به نمایش درآورد، وکلر و بیل تیلور تاکید می‌کنند که دولت ترامپ نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار کمک های نظامی مصوب کنگره آمریکا به اوکراین را به طرفداری سیاسی از ترامپ منوط و توقیف کرده است.

تیلور در تاریخ ۹ سپتامبر در گفت‌وگوی گروهی که شامل گوردن ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هم می شد، گفت: همانطور که ​​از طریق تلفن گفتم، فکر می کنم که توقیف کمک‌های امنیتی برای طرفداری از یک کارزار سیاسی، دیوانگی است.

وقتی تیلور در ماه نوامبر به طور علنی شهادت داد، اظهار کرد: اوکراینی ها به رئیس جمهوری ترامپ چیزی بدهکار نبودند و نگه داشتن کمک های امنیتی برای منافع سیاسی داخلی، دیوانگی بود، همانطور که در پیامک خود به سفیران ساندلند و ولکر هم گفته بودم.

چرا این مهم است: دمینگ و سایر مدیران مجلس دموکرات امروز استدلال کردند که ایمیلهایی که در جریان تحقیقات استیضاح به دست آمده ، روشن می کند که اطلاعات مربوطه بیشتری در آنجا وجود دارد ، اما دولت ترامپ آن را مسدود می کند.

پیش از این هم سنا به اصلاحیه چاک شومر که خواستار احضار شاهدان این پرونده از کاخ سفید شده بود، رای ندادند و مشخص بود که این اصلاحیه و اصلاحیه‌های بعدی هم ره به جایی نمی برد.

وال دمینگز عضو دموکرات مجلس نمایندگان و یکی از هفت دادستان این مجلس در پرونده استیضاح ترامپ، اطلاعات دیگری را هم منتشر کرد که هفته گذشته لو پرناس تاجر متولد اتحاد جماهیر شوروی که با رودی جولیانی در کارزار فشار اوکراین کار می کرد، افشا کرد.

دمینگز با ادعای اینکه مجلس سنا باید برای وزارت خارجه احضاریه صادر کند به پیامک فوریه ۲۰۱۹ اشاره کرد که جولیانی به ویکتوریا توئنسینگ گفته بود قصد دارد با مایک پمپئو وزیر خارجه درباره حذف سفیر آمریکا در اوکراین صحبت کند.

ماری یوانوویچ سفیر آمریکا در اوکراین بود که با فضاسازی برخی رسانه‌ها که ساخته ترامپ و جولیانی بود از سمت خود جدا و به ضدیت با ترامپ متهم شد.

دمینگز همچنین کلیپی از مصاحبه پارناس با شبکه خبری ام اس ان بی سی را پخش کرد که در آنجا در مورد کمپین فشار صحبت می کرد. پارناس همچنین برای مصاحبه تفصیلی با سی ان ان حضور یافت و گفت که وی سعی کرد مقامات اوکراینی را از جولیانی و ترامپ مرعوب سازد.

در نهایت، پس از آنکه وکلای ترامپ دفاعیات مشابهی مبنی بر اینکه صدور احضاریه برای بولتون و دیگران وجاهت ندارد و چرا مجلس نمایندگان، آنها را احضار نکرده است، میچ مک‌کانل خواستار رای گیری درباره کفایت بحث درباره این اصلاحیه شد که همچون اصلاحیه نخستین با 53 رای مثبت و 47 رای منفی سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات مواجه شد.

برچسب‌ها مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ پروندهٔ خبری استیضاح ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ دونالد ترامپ مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست

وزارت خارجه آمریکا سالانه اقدام به انتشار گزارشی درباره شرایط حقوق بشر در جهان کرده و در آن کشور‌های ناقض حقوق بشر را معرفی می‌کند. با توجه به تجاوز ۲۰۱ روزه اسراییل به غزه که طی آن این باریکه با خاک یکسان و بیش از ۳۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند، رژیم صهیونیستی از منظر افکار عمومی جهان در صدر لیست ناقضان حقوق بشر قرار گرفت؛ موضوعی که مقامات آمریکایی با آن موافق نیستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه امروز (چهارشنبه) ایالات متحده را به داشتن استاندارد‌های دوگانه در حوزه حقوق بشر متهم کرده و از ناتوانی وزارت خارجه این کشور در انعکاس جنایات اسراییل در جنگ غزه در گزارش سالانه خود انتقاد کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما عمیقا از اینکه بحران انسانی در جریان غزه در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا منعکس نشده است، نگران هستیم. این گزارش با انگیزه‌های سیاسی و به دور از بی طرفی نگارش شده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم به استاندارد‌های دوگانه خود در این زمینه پایان بخشد. 

وزارت خارجه ترکیه در ادامه آمریکا را متهم به ارتباط با شبه نظامیان کرد سوری متهم کرد؛ جریانی که از سوی آنکارا تروریستی محسوب می‌شود. 

آنکارا در پایان با محکوم کردن جنگ اسراییل در غزه، خواستار استقرار آتش بس فوری در این باریکه شد. این بیانیه همچنین حمایت همه جانبه و بی، چون و چرای کشور‌های غربی از تل آویو در این جنگ را مورد انتقاد قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد