Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، موسسه ملی نفت لیبی در واکنش به درخواست آمریکا برای ازسرگیری فعالیت این موسسه، اعلام کرد فعالیت این موسسه فقط با پایان یافتن اقدامات غیرقانونی امکان‌پذیر خواهد بود.

پایانه‌های نفتی مهم شرق لیبی که توسط نیرو‌های خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های نظامی در شرق ‏لیبی بسته شده اند، باعث شد صادرات نفت این کشور سقوط کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ترکیه: آموزش نیرو‌های نظامی دولت وفاق ملی لیبی قانونی است

دیپلمات روس: در کنفرانس برلین خلیفه حفتر بود که آتش‌بس را امضا نکرد

نیرو‌های حفتر در حال انجام عملیات نظامی علیه دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس هستند. لیبی قبل از این اقدام، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کرد.

از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱ دو قدرت در این کشور پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت قاره آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه

گاردین می‌نویسد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شد که "خونتای نظامی" حاکم در نیجر توافقنامه با واشنگتن را که به نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌داد تا برای کمک به مبارزه با تروریست‌ها و افراطی‌ها در این کشور حضور داشته باشند، لغو کرد.

پس از ۱۵ مارس، زمانی که نماینده مقامات نیجر علنا حضور نظامی مستمر ایالات متحده را "غیرقانونی" اعلام کرد، مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کردند که مذاکرات پشت پرده بتواند توافق ۱۲ ساله بین دو کشور را نجات دهد.

با این حال، ایالات متحده سرانجام پس از دیدار‌های هفته جاری در واشنگتن میان کورت کمبل، معاون وزیر امور خارجه و علی لمین زین، نخست وزیر نیجر، شکست را پذیرفت.

دیروز نیز سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

این عقب نشینی که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده انجام شود و به معنای بسته شدن پایگاه پهپاد آمریکایی در آگادز موسوم به "پایه ۲۰۱" است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و ۱۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. همانطور که این نشریه یادآوری می‌کند، نیرو‌های فرانسوی قبلا از این کشور اخراج شده بودند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیجر در یک دوران بحرانی برای منافع آمریکا در آفریقا انجام می‌شود و همزمان مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که نفوذ روسیه در سرتاسر قاره آفریقا در حال گسترش می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه