Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار منطقه 8 تبریز با اشاره به اهمیت توسعه پایدار گردشگری در کلانشهر تبریز، گفت: در این راستا چندین محور گردشگری در شهر مطالعه و طراحی گردیده است که با اجرای آنها در آینده، از فایطون قدیمی و خودروهای برقی برای جابجایی شهروندان و گردشگران استفاده خواهیم کرد.

علی مدبر در گفت‌وگو با ایسنا، ایجاد محورهای تاریخی و مسیرهای گردشگری را در شهر ضروری دانسته و افزود: در این گونه مسیرهای پیاده محور به دلیل این که با مسیرهای تاریخی همسو بوده و همخوانی دارند، میتواند بعنوان جاذبه گردشگری و شناسایی بافتها و محورهای تاریخی، نقش اساسی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: مسیرهای پیاده محور در اکثر شهرهای جهان و ایران در حال راه اندازی است ولی متاسفانه در تبریز به دلیل عدم شناخت و آشنایی کافی، در مراحل اجرای پروژه ها  رکود مشاهده می‌شود.

مدبر گفت: متاسفانه مرکز شهر تبریز که کاربری تاریخی، تجاری و اداری دارد، به دلیل رشد تولید و بکار گیری خودرو و ایجاد مسیرهای متعدد پارکبانی، تبدیل به پارکینگ شده است، درحالیکه می‌توان با تعریض پیاده  رو های معابر و توسعه پیاده راه ها، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی با اشاره به پتانسیل‎های کلانشهر تبریز در زمینه گردشگری و پیشینه غنی آن، گفت: شناسایی توانمندی و ظرفیت تبریز در زمینه گردشگری و نیز مراقبت، بازآفرینی، بازسازی و احیاء مراکز و آثار مرتبط با گردشگری از جمله بافت‌های تاریخی، خانه‌های قدیمی، محورهای تاریخی، آثار 3500 ساله کشف شده از شهر، آثار 800 ساله و... کمک می‎کند تا این شهر به هویت و جایگاه اصلی خود برسد، چراکه تبریز با تاریخ کهن و اصیل خود و نیز پایتختی چندین دوره، شهر مهم از نظر گردشگری و تاریخی محسوب می‎شود.

شهردار منطقه 8 تبریز تاکید کرد: اگر ادعا می‎کنیم که تبریز باید به شهر جهانی تبدیل شود، باید فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در خور شان این شهر جهانی انجام داد و خدمات و آثاری ارائه کرد که بتواند شهر را جهانی کند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ارتباط بین بخشی و بین سازمانی، افزود: با استفاده از ظرفیت سازمان‌هایی که به صورت همسو در زمینه گردشگری فعالیت دارند، می‎توان اقدامات هدفمندی در این راستا انجام داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از امضای تفاهم نامه مشترک با آموزش و پرورش به منظور برگزاری اردوهای گردشگری دانش‌آموزی خبر داد و نیز آمادگی مجموعه خود را برای برگزاری اردوهای دانشجویی اعلام کرد.

مدبر راه اندازی خیابان‌های اوقات فراغت شهروندی، تعریف کاربری درست برای چهار راه شهید بهشتی و سنگفرش آن، تعریف مسیرهای گردش در بازار تاریخی تبریز، توجه به پتاسیل‌های مهرانه رود در زمینه گردشگری و تعریف مسیرهای گردشگری در مرکز شهر از جمله فعالیت‎هایی دانست که در راستای توسعه پایدار گردشگری در کلانشهر تبریز نقش مهمی ایفا می‌کنند و شهرداری منطقه 8 تبریز برنامه‌هایی در این خصوص دارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: در بخشی از طرح جامع تبریز به پروژه‎های گردشگری توجه شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای برقی چینی ارزان شد

تین نیوز

قیمت خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در شهر شنژن چین کاهش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، برنامه ریز دولتی این کشور اعلام کرد که قیمت خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در شهر شنژن جنوبی چین، یک کلانشهر با استقبال بالای خودروهای برقی، در سال جاری بین پنج تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس بیانیه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، خودروهای بی وای دی و دنزا با کاهش ۷.۱۵ تا ۹.۷ درصدی، پیشتاز کاهش قیمت بوده اند. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین از عرضه بیش از حد و کاهش هزینه باتری به عنوان دلایل اصلی یاد کرد.

 کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین بر این باور است که بیش از ۱۱۰ مدل خودروی انرژی جدید از میان ۱۵۰ خودروی جدید در سال جاری عرضه شود و رقابت با انواع مختلف جنگ قیمت را تشدید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • اصلاح پله برقی‌های معیوب پل‌های عابرپیاده
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • پل‌های عابرپیاده مکانیزه کرمانشاه در حال تعمیر است
  • ورود نسل جدید پل‌های عابر پیاده به تهران
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان