Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:46:54 GMT

تشکیل خانه احزاب البرز در وزارت کشور پیگیری شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۵۵۵۵

تشکیل خانه احزاب البرز در وزارت کشور پیگیری شد

نور محمد  فردی  سه شنبه شب در نشست با احزاب و دبیران احزاب و گروههای سیاسی در استان البرز افزود: تشکیل خانه احزاب یکی از اولویت‌های حوزه سیاسی استان البرز است و باید خانه احزاب طبق قانون هر استانی ۱۵ حزب رسمی داشته باشد تا شرایط لازم برای تشکیل  را داشته باشد.

وی ادامه داد:  یکی از کارکردهای مهم احزاب قانون‌مداری و نهادینه کردن قانون در جامعه است، در این زمینه به طبع احزاب مختلف در استان البرز نیز باید  با برنامه اثرگذار برای حل مشکلات موجود به صحنه بیایند و از حضور، برنامه‌های مدون به همراه راهکارهای ارایه شده تمام احزاب استقبال می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار البرز گفت: احزاب سیاسی استان با هر گرایش سیاسی با بومی‌سازی موضوعات متناسب با شرایط استان بر روی آن می توانند نشست‌های تخصصی و تحلیلی به منظور بهره‌برداری حداکثری برگزار کنند.
رییس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اهمیت و نقش احزاب در معرفی نامزدهای اصلح و فراهم کردن بستر لازم  را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اظهار داشت:  احزاب و گروه‌های سیاسی با سلایق متفاوت با هم‌افزایی باید در کنار هم باشند و با ترویج فرهنگ گفتمان اتحاد، انسجام و همدلی، شور و نشاط را برای جامعه خود به ارمغان بیاورند.

وی  با بیان اینکه اجرای مر قانون در برگزاری انتخابات و فرایند آن، فصل الخطاب است، افزود: اجرای انتخاباتی سالم و قانونی باید دغدغه اصلی همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم باشد.
فردی با بیان اینکه انتخابات با مشارکت حداکثری؛ ضامن امنیت و اقتدار کشور است، ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم، صیانت از رای مردم و جمهوریت نظام جز وظایف اصلی مجموعه کارکنان وزارت کشور و تاکید نماینده عالی دولت در استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ۴ رکن انتخابات در جمهوری اسلامی است که سیاست کلی وزارت کشور و نماینده عالی دولت در استان البرز بر ارکان است.
فردی با بیان اینکه تلاش ها باید جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد، افزود:  بستر لازم برای مشارکت مردم فراهم شود زیرا هر چقدر  در این عرصه بیشتر باشد پیوندها مستحکم تر می شود و بدنه نظام  محکم تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته در استان البرز یک واحد تولیدی تعطلیل نشده است و تبدیل روستای پلنگ آباد به شهر صورت گرفته و پیگیری چهارباغ به شهر نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: حضور رییس جمهوری و رییس  قوه قضاییه دستاوردهای خوبی برای استان البرز داشته است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز  نیز گفت: ۵۶ حزب و تشکل سیاسی در استان البرز مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب دارند که این آمار خوبی است و نشان از پویایی و تحرک استان در این حوزه است.

مراد یگانه افزود: تا کنون ۱۳ جلسه ستاد انتخابات استان تشکیل شده است و  همچنین مراحل تایید و رد صلاحیت ها در جریان است و ۲ مرحله را پشت سر گذاشتیم که یکی از آنها هیات های اجرایی بود و دیگری هیات های نظارت و هیات مرکزی نظارت ، مرحله سوم و نهایی که شورای نگهبان است باقی مانده که مهلت آن تا پایان روز ۱۱ بهمن ۹۸ است .
وی با بیان اینکه بعد از آن داوطلبان سه روز فرصت اعتراض دارند یعنی تا ۱۴ بهمن ماه ۹۸ است،افزود: البته داوطلبانی که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده اند اما در این مرحله توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند مد نظر هستند.
وی افزود: در این مرحله نیز  شورای نگهبان از ۱۵ بهمن الی ۲۱ بهمن ۹۸ باید رسیدگی و نظر خود را به وزارت کشور اعلام کند.
یگانه گفت: از ۲۲ بهمن  با اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور صورت می گیرد و از ۲۳ بهمن ماه ۹۸ انتشار آگهی اسامی نامزدهای صورت می گیرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه جاری برگزار می شود.

استان البرز دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی استان البرز خانه احزاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی استان البرز خانه احزاب ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی استان البرز خانه احزاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟