Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عیسی حسینی مزاری سه شنبه شب در نمایندگی مرکز فعالیتهای فرهنگی اجتماعی تبیان در مشهد افزود: نه تنها در ۱۹ سال اخیر شهید سلیمانی در حوزه افغانستان فعالیت داشته است بلکه از زمانی که ایشان در سپاه قدس وظیفه داشته است در این کشور حضور داشته و همراه دولت استاد ربانی در میادین مختلف به عنوان مشاور و راهنما بود و کمک های اقتصادی و تسلیحاتی در اختیار این دولت قرار می داد همچنان که احمد شاه مسعود در زمانهای مختلف از کمک های این شهید استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهان الدین ربانی به عنوان یک چهره اسلامی و ضد کمونیستی پس از پیروزی مجاهدین افغانستانی بر دولت متمایل به شوروی سابق و فرایند صلح گروه های قومی معارض در افغانستان در سال ۱۳۷۱ به عنوان نخستین رییس جمهوری رسمی در این کشور انتخاب شد اما با شعله ور شدن آتش اختلافات داخلی و ظهور گروه طالبان، دولت وی با هجوم گروه طالبان در مهر ماه سال ۱۳۷۵ به کابل مجبور به ترک پایتخت شد اما تا سال ۱۳۸۰ و تا زمان سقوط طالبان به دست نیروهای ائتلاف شمال و با همراهی آمریکایی ها با وجود عدم حاکمیت در افغانستان به عنوان رییس جمهوری رسمی این کشور شناخته می شد. ربانی در حالی که ریاست شورای عالی صلح افغانستان را برعهده داشت سرانجام در شهریور۱۳۹۰ بر اثر حمله انتحاری یکی از افراد گروه طالبان در کابل به شهادت رسید.

رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان به تبیین نقش سردار سلیمانی در افغانستان پرداخت و ادامه داد: این شهید در افغانستان وجب به وجب در کنار مقاومت کنندگان حضوری جدی داشت و زمانی که ما قصد خروج از کابل را داشتیم برادر شهید سلیمانی در کنار استاد ربانی و  دولت وی در کابل در همان ماه زمان یعنی سال ۱۳۷۵ که دولت سقوط کرد حضور داشت.

حسینی مزاری گفت: بعید نیست در آن زمان خارج شدن احمد شاه مسعود از حوزه کابل با نظر مساعد و مثبت ایشان اتفاق افتاده باشد چون اگر احمد شاه مسعود و دولت استاد ربانی در ماه میزان سال ۱۳۷۵ در کابل می ماندند با توجه به فضای ایجاد شده پس از سقوط دولت همه دستگیر شده و توسط طالبان تیرباران می شدند.

وی به دوران پس از سقوط دولت برهان الدین ربانی در کابل اشاره و بیان کرد: شک نکنید شهید سلیمانی و یارانشان در این زمان در پایگاه های مقاومت نظیر پنجشیر و سایر پایگاه های مقاومت حضور داشته اند و اگر اینها نمی بودند اصلا مقاومتی شکل نمی گرفت.

او افزود: اگر هدایت و سازماندهی سردار سلیمانی در آن سالها نبود اصولا سقوط دولت طالبان حتی با حضو آمریکایی ها شکل نمی گرفت و آمریکایی ها باید شکرگزار حمایت شهید سردار سلیمانی از جبهه مقاومت افغانستان و جبهه شمال در تقابل با طالبان باشند که در نتیجه موجب سقوط طالبان به دست ائتلاف شمال در افغانستان شد.

این فعال سیاسی افغانستانی گفت: آن سالها شخصیتهای شیعه و سنی که فعالیتهای حزبی، سیاسی و نظامی داشتند به طور قطع با شهید سلیمانی ارتباط داشتند و از کمکهای اقتصادی و تسلیحاتی وی بهره برده اند.

حسینی مزاری افزود:  پس از شهادت ایشان متاسفانه ما شاهد صدور بیانیه قابل قبول و یا بیان مناسبی از سوی شخصیتهای شیعه و سنی و سیاسی افغانستان نبودیم یعنی پیام هایی که به دوستان ایرانی می دانند خیلی متاثر کننده بود اما دو پهلو بود و انگار که اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی تاکید کرد: حضور سردار سلیمانی در عرصه افغانستان اگر بیشتر از عراق و سوریه نبوده است کمتر از آنها نیست و به همین خاطر زحمات این شخصیت قابل قدردانی است و جریانهای حقیقی و حقوقی افغانستانی نیز بیش از اینها می توانستند در شهادت ایشان عمل کنند و البته مردم افغانستان قدر این شخصیت را می دانستند چنانکه در صبح جمعه شهادت همه در افغانستان پروفایل های خود را مزین به تصاویر شهید سلیمانی کردند.

رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: کار سردار سلیمانی در سوریه و عراق نیز خدمت به مردم افغانستان بود به خاطر این که اگر در ما در جبهه مقاومت در سوریه شکست می خوردیم و خاکریز نخست از بین می رفت ضایعات آن به افغانستان نیز سرایت می کرد.

حسینی مزاری افزود: خدمت سردار سلیمانی بعد از شهادت فراهم کردن زمینه نجات کشورهای اسلامی از دست آمریکاست که ان شاء الله دیری نخواهد پایید و در عمر خود خواهیم دید که آمریکاییان از کشورهای مختلف نظیر لبنان، پاکستان، عراق، ترکیه و افغانستان بیرون خواهند رفت.

وی اضافه کرد: پس از ترور شهید سلیمانی بود که دنیا فهمید آمریکا کشور ابرقدرتی نیست چرا که یک ابرقدرت نمی آید در شرایطی دزدانه در برابر یک شخصیت بزرگ و جهانی بایستد و او را ترور کند و  همه افکار و اذهان جهانی متوجه شدند آمریکا توان جنگ رو در رو را با شهید سلیمانی و همرزمانش نداشته اند و این آغاز فروپاشی آمریکا و پایه های به ظاهر قدرتمند و پوشالی این کشور خواهد بود.

این فعال سیاسی افغانستانی گفت: از دیگر اثرات شهادت سردار سلیمانی تصمیم مجلس عراق بود که بلافاصله برای خروج آمریکایی ها از این کشور تصمیم جدی گرفتند و زمینه را برای همه مردم عراق  و سازمانهای اسلامی ایجاد می کردند که اگر لازم بدانند برای خروج آمریکایی ها دست به عملیات بزنند.

حسینی مزاری به تشیع جناره سردار سلیمانی توسط میلیون نفر در عراق و ایران اشاره کرد و افزود: نظیر این تشییع جنازه در عراق تاکنون وجود نداشته است و در ایران نیز به قول امام خامنه ای قیامتی برپا شد و خود در مشهد این تشییع عظیم را شاهد بودم.

وی ادامه داد: وحدت ایران و عراق از دیگر نتایج شهادت سردار سلیمانی شد و موجب گردید زمینه های وحدت ایران و عراق با وجود تفرقه افکنی ها در دو کشور فراهم شود و البته با توجه به مشکلات و معضلات جاری در ایران یک جوشش وحدت بخش میان مردم ایران در خط ولایت و رهبری هم ایجاد شد که از برکات شهادت سردار سلیمانی بود.

رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: مهمترین نکته سیلی محکم ایران بر گونه آمریکایی ها در پایگاه عین الاسد هم  این بود که کشورهای مسلمان روحیه گرفتند و روحیه آمریکایی ها و عوامل و اذنابشان در منطقه تضعیف شد.

حسینی مزاری سردار سلیمانی را مختص یک جغرافیای خاص ندانست و افزود: دید ایشان در سطح امت مسلمان بود و بحث ایرانی و غیر ایرانی نداشت و خود را محدود به جغرافیای ایران، یمن و عراق ندانست و هر جا وظیفه ایشان ایجاب می کرد در این عرصه ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: از گذشته غربی ها و نوکران آنها علیه سردار سلیمانی در افغانستان تبلیغات مسموم می کنند که امثال سردار در جهت ناامن ساختن افغانستان و خراب کردن این کشور تلاش می کنند هیچ فردی نمی تواند حتی یک مورد حرکت تخریب کننده علیه افغانستان از ناحیه ایران را با سند و مدرک نشان دهد و این در حالی است که برخی کشورهای دیگر در داخل افغانستان عملیات انتحاری و تروریستی می کنند و علاوه بر آدم کشی زیرساختهای کشور ما را هم تخریب می کنند.

این فعال سیاسی افغانستانی گفت: تبلیغات علیه ایران در افغانستان برای ما قابل قبول نیست. در کدام مقطع تاریخی دیده اید که یک ایرانی یا جریان ایرانی عملیات تروریستی در افغانستان انجام دهند و یا گروهی را به عملیات تروریستی ترغیب کنند؟ اینها همه در حالی است که ایرانی ها به صورت گسترده در افغانستان فعالیت دارند اما به جز بازسازی و تلاش در راستای صلح و ثبات و اقدامات فرهنگی کار دیگری در افغانستان نکرده اند.

حسینی مزاری به اقدامات آمریکایی ها در افغانستان اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات عجیب و غریب آمریکایی ها انفجار مرکز تبیان در افغانستان بود که طی آن ۵۰ نفر شهید و ۹۰ نفر مجروح شدند و این کار را آمریکا انجام داده است چون داعش یک نام است و طالبان و طالب ها نیز در بسیاری از مواقع فقط یک نام هستند و این کارها توسط خود آمریکاییها انجام می‌شود و  آنها در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به تخریب زیر ساختهای کشورمان می پردازند  و البته انگلیس، فرانسه، عربستان، کویت، امارت و سایر کشورهای خلیج فارس جز خرابکاری، کار دیگری نداشته اند.ب

برچسب‌ها افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان نیروی قدس سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان نیروی قدس سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان نیروی قدس سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مرحوم «حاج رضا محمدیان» پدر شهیدان والامقام «مسعود و عبدالرضا محمدیان» از شهدای شهرستان شیراز در سن ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر آن مرحوم امروز شنبه اول اردیبهشت در دارالرحمه شیراز تشییع و در قطعه والدین شهدا به خاک سپرده می‌شود.
سرباز وظیفه شهید مسعود محمدیان، ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰ در سن ۲۲ سالگی در عملیات آزاد سازی بستان به مقام شهادت نائل شد و بسیجی شهید عبدالرضا محمدیان ۲۰ فروردین ۱۳۶۵ در سن ۱۹ سالگی در عملیات فتح فاو بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان
  • پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد
  • درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان