Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@00:08:45 GMT

کاهش رشد اقتصادی در ۳ اقتصاد بزرگ جهان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۵۶۰۳

کاهش رشد اقتصادی در ۳ اقتصاد بزرگ جهان

صندوق بین المللی پول، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا، چین و ژاپن را کاهش داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، صندوق بین المللی پول در گزارشی با وجود استقبال از امضای فاز نخست توافق تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان اعلام کرد که رشد اقتصادی آمریکا و چین در سال جاری و سال‌آینده روندی نزولی را طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام صندوق بین المللی پول، در صورتی که فاز نخست توافق بین آمریکا وچین پایدار بماند می‌توان انتظار داشت که جنگ تجاری به جای ۰.۸ درصد قبلی، ۰.۵ درصد از رشد اقتصادی جهان را کاهش دهد.

این نهاد به کشورهای درگیر در جنگ تجاری توصیه کرده است به منظور تقویت رفاه اقتصادی و افزایش رشد اقتصادی کشورهای خود، با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند و با دست برداشتن از رویکرد حمایت گرایانه در مسائل تجاری، اختلافات خود را در حضور سازمان تجارت جهانی حل و فصل کنند.

صندوق بین المللی پول همچنین با اشاره به نقش روز افزون اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی کشورها، خواستار تعریف یک نظام کارآمد و سراسری مالیاتی برای فعالیت در حوزه اقتصاد دیجیتالی شده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری دو درصد و در سال‌آینده ۱.۷ درصد باشد که این رقم در صورت تحقق فاصله بسیار زیادی با رشد ۲.۹ درصدی اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۸ خواهد داشت. آمریکا سال ۲۰۱۹ را با ثبت رشد ۲.۳ درصدی به پایان رسانده بود.

چین نیز به مانند آمریکا با کاهش رشد اقتصادی خود مواجه خواهد شد تا جایی که رشد شش درصدی برای امسال و رشد ۵.۸ درصدی برای سال بعد برای این کشور پیش بینی شده است. اقتصاد چین در سال گذشته ۶.۱ درصد و در سال ۲۰۱۸ نیز ۶.۶ درصد رشد کرده بود.

برای سومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی ژاپن، صندوق بین المللی پول رشد ۰.۷ درصدی را برای امسال و رشد ۰.۵ درصدی را برای سال‌اینده پیش بینی کرده است. اقتصاد ژاپن سال قبل رشد یک درصدی را تجربه کرده بود.

برخلاف سه اقتصاد بزرگ جهان، اقتصاد کانادا عملکرد بهتری از سال قبل خود خواهد داشت و رشد ۱.۵ درصدی برای آن هم در سال جاری و هم برای سال بعد پیش بینی شده است. سال گذشته اقتصاد کانادا ۱.۹ درصد رشد کرده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه اجلاس داووس سردار حجازی زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی صندوق بین المللی پول اقتصادهای بزرگ آمریکا و چین رشد اقتصادی جنگ تجاری مکانیسم ماشه اجلاس داووس سردار حجازی زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

بیشتر بخوانید: برکناری خاندوزی صحت ندارد

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227481 برچسب‌ها اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • بازارسازی برای فروش نفت و استفاده از دستاورد‌های دانش بنیانی بسترساز رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی شد
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان