Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه بیمه ای آئون اعلام کرد، یک دهه گذشته بدترین دهه از نظر خسارات اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی برای جهان بوده است. خسارت ۳ تریلیون دلاری ناشی از بلایای طبیعی در یک دهه اخیر بیش از یک تریلیون دلار بیشتر از دهه نخست قرن ۲۱ بوده است. ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، موسسه بیمه ای آئون اعلام کرد، یک دهه گذشته بدترین دهه از نظر خسارات اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی برای جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسارت 3 تریلیون دلاری ناشی از بلایای طبیعی در یک دهه اخیر بیش از یک تریلیون دلار بیشتر از دهه نخست قرن بیست و یکم بوده است.

بر اساس این گزارش، منطقه آسیا-اقیانوسیه در بازه زمانی 2010 تا 2019 بیشترین خسارت یعنی 44 درصد کل خسارات ناشی از حوادثی چون سیل، سونامی، طوفان های گرمسیری را متحمل شده است.

شدیدتر شدن حوادث آب و هوایی، قرار داشتن جمعیت بیشتر در محل وقوع بلایا و اختلالات بزرگتر در زنجیره عرضه کالاها در اقتصاد جهانی شده امروز سبب افزایش قابل توجه خسارات اقتصادی ناشی از این حوادث گشته است.

استیو بوون، مدیر تیم پیش بینی تبعات حوادث طبیعی در موسسه آئون گفت: «شاید مهمترین نکته سوانج طبیعی دهه گذشته افزایش خسارات اتفاقاتی نظیر آتش سوزی، سیل و خشکسالی بوده که قبلا به عنوان خطرات ثانویه تلقی می شدند.»

وی افزود: «تحقیقات علمی نشان می دهد که تغییرات اقلیمی همچنان بر تمام انواع پدیده های آب و هوایی تاثیر خواهد گذاشت و نتیجتا تبعات فزاینده ای را متوجه مناطق شهری خواهد نمود.»

سال 2019 دومین سال گرم ثبت شده از نظر دمای زمین و اقیانوس ها بود، اما به گفته موسسه آئون خسارات اقتصادی و بیمه ای وارده در این سال کمتر از 2 سال قبل از آن بوده است.

در این سال 409 فاجعه طبیعی با خسارتی بالغ بر 232 میلیارد دلار رخ داد، که 71 میلیارد دلار آن تحت پوشش بیمه بوده است.

انتهای پیام/

R1012128/P1012122/S7,77,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری هولناک از فوران آتشفشان در اندونزی + فیلم

دریافت 762 KB

به گزارش همشهری آنلاین، عبدل موهاری رئیس مرکز داده‌ها، اطلاعات و ارتباطات بلایای اندونزی آژانس ملی کاهش بلایای اندونزی گفت ساکنان آسیب‌دیده به پناهگاه‌هایی در منطقه فرعی تاگولاندانگ منتقل شدند.

روستای پاتولوگی و روستای پومپنته تخلیه شده و ساکنان با دو کشتی و یک قایق به منطقه فرعی تاگولاندانگ منتقل شدند.

به گفته موهاری، چندین عبادتگاه در تاگولاندانگ جنوبی و شمالی نیز آماده شده‌اند تا در صورت وخامت وضعیت، به عنوان مکان‌های جایگزین استفاده شوند.

علاوه بر این، ماموران تیم مشترک امداد و نجات (SAR) در صورت افزایش اثرات فوران آتشفشانی برای کمک به روند تخلیه ساکنان مناطق در حالت آماده باش هستند.

موهاری بیان کرد: صبح امروز، کمک‌های بیشتری از باسارناس منادو با یک کشتی حامل ۱۵ خدمه و ۵ امدادگر وارد تاگولاندانگ شد.

دولت جزایر سیاو تاگولاندانگ بیارو وضعیت اضطراری را برای ۱۴ روز از ۱۶ تا ۲۹ آوریل(۲۸ فروردین-۱۰اردیبهشت) اعلام کرده است.

وضعیت اضطراری پس از افزایش فعالیت‌ آتشفشانی از سطح ۲ به ۳ در ناحیه سیتارو در استان سولاوسی شمالی اعلام شد.

این کوه آتشفشان بامداد چهارشنبه به وقت محلی فوران کرد. این دومین فوران این کوه از شب سه شنبه (۱۶ آوریل) بود که به قطع شبکه ارتباطی منطقه منجر شد.

سازمان ملی کاهش بلایای اندونزی تضمین می‌کند که نیازهای اساسی، از جمله موارد مربوط به سلامت را برای ساکنان آسیب دیده تامین کند.

کد خبر 845228 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتشفشان اندونزی خبر مهم حوادث جهان

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • جادوی شرق در سمرقند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • تصاویری هولناک از فوران آتشفشان در اندونزی + فیلم
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • انتشار ویدئوی خسارت موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم توسط اسرائیل + فیلم