Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام هاتفی تاکید کرد: تنظیم تقویم فرهنگی، هنری و علمی هر محله و روستا با محوریت برگزاری ویژه برنامه‌ها به صورت سیار در مساجد، می‌تواند مسجد را تبدیل به کانون فرماندهی فرهنگی محله کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «نصرت الله هاتفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره ایده «مسجد؛ کانون فرماندهی فرهنگی محله»، اظهار کرد: تبدیل مساجد به مرکز مدیریت محلات بدون تامین منابع مالی، بسیار دشوار است زیرا امروزه باید مشوق های مالی و بسته های فرهنگی متنوع در اختیار افراد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) افزود: امام جماعت قاعدتا باید در راس کانون فرماندهی فرهنگی محله باشد و جمعی از افراد معتمد، فرهیختگان و فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی عضو آن باشند که شامل پیر و جوان، زن و مرد، حوزوی و دانشگاهی باشند. ترکیب این مجموعه باید به گونه ای باشد که از همه گروه ها افرادی عضو آن باشند.

 

وی اضافه کرد: تنظیم تقویم فرهنگی، هنری و علمی هر محله با محوریت برگزاری ویژه برنامه ها به صورت سیار در مساجد و محدود نشدن به یک یا دو مسجد، باید جزو الویت های این تقویم باشد. همین رویکرد را باید در سطح روستاها نیز دنبال کرد.

 

هاتفی تاکید کرد: اگر می خواهیم مسجدی در تراز انقلاب اسلامی، پویا، فعال و اثرگذار در سطح محلات شهری و روستاها داشته باشیم باید از ظرفیت نخبگان فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی در تدوین و اجرای برنامه ها استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: اجرای این طرح ها در محلات کوچک تر و روستاها راحت تر است و به این طریق می تواند مساجد را در عمل به کانون محوری تبدیل کرد که همه اتفاقات کوچک و بزرگ جامعه از معبر آن می گذرد. بنابراین اجرای این طرح در محلات بزرگ تر نیازمند تدوین دستورالعمل های اجرایی است.

 

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که مدارس، شورای اولیاء و مربیان دارند و پیوند مستمر میان نمازگزاران و کارگزاران مدارس در آنها وجود دارد به همین صورت بهتر است شورای کارگزاران و نمازگزاران مساجد تشکیل شود.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما فعالیت های مسجدی مسجد تراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس