Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان سمنان نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی و حضور فعالان دینی و قرآنی در این عرصه را مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان برشمرد و افزود: استفاده صحیح از فضای مجازی زمینه برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل این اداره عصر روز گذشته 1 بهمن با بیان اینکه استفاده درست از فضای مجازی و حضور فعالان دینی و قرآنی در این عرصه مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی بستری برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان سمنان با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم درست و صحیح از فرصت فضای مجازی استفاده کنیم می‌توانیم ائمه جماعات، هیات امناء، خادمین و همه کسانی که در حوزه مسجد فعالیت می‌کنند و دغدغه مسجد دارند را تغذیه فکری کنیم و به سمت عملیات هدایت کنیم متذکر شد: اگر ما در حوزه فعالیت فضای مجازی غافل شویم دشمن از این فضاها در جهت پیشبرد اهداف سوء خود استفاده می‌کند

تدینی ادامه داد: پیوند مسجد با فضای مجازی بسیار موثر است چرا که می‌توان از ظرفیت معرفتی، معنوی، دینی و اعتقادی جوانان در مساجد که نیروهای سرزنده هستند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما باید در فضای مجازی وارد شده و تأثیرگذار باشیم و بتوانیم پیام خود را از این طریق منتقل کنیم  افزود: افزایش حضور موثر فعالان مسجد در عرصه های مختلف بویژه عرصه فضای مجازی ضروری است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد  در فضای مجازی را تأثیر گذارترین و پر مخاطب‌ترین رسانه‌ای برشمرد که در میان سایر رسانه‌ها، نقش تعیین کننده‌ای در فرهنگ سازی، در سطح جوامع دارد.

تدینی رویداد ملی فهما را طرحی مناسب برای فعالیت فعالان مسجد در عرصه فضای مجازی دانست و افزود: مساجد باید کانون بصیرت افزایی و آگاهی بخشی باشندو فعالان مسجدی با برنامه ریزی مناسب در بحث فضای مجازی محتواسازی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فضای مجازی نهادینه سازی فرهنگ دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود

کبری علیخانی دبیر ستاد جمعیت استان قزوین در پنجمین جلسه برش استانی مهندسی فرهنگی کشور با رویکرد کمیته اجتماعی زنان و خانواده، گفت: نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی - اسلامی در جامعه با تدوین و ترویج الگوی خانواده تراز جمهوری اسلامی ایرانی و گفتمان سازی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تهیه و اجرای پیوست خانواده در شاخص ارزیابی قوانین و بازنگری تمام سیاست‌ها و قوانین تاکید بر تنظیم خانواده، همچنین تدوین و اجرای برنامه جامع سبک زندگی ایرانی - اسلامی از دیگر اقداماتی است که باید در این راستا صورت گیرد.

علیخانی، تولید و عرضه آثار و محصولات علمی و فرهنگی معرفی زن اسلامی را نیز مهم برشمرد و ادامه داد: مدیریت و برنامه ریزی راهبردی مهد کودک‌ها و تمرکز اداره آن در بخش دولتی و عمومی نیز مساله‌ای است که می‌تواند آموزش را از کودکی نهادینه کند.

دبیر ستاد جمعیت استان قزوین، گام بعدی را توجه به نهادینه سازی الگوی سوم زن مسلمان دانست و توضیح داد: تغییر اولویت‌های بانوان، کاهش ارزش خانه داری، عدم توجه به مساله جمعیت و فرزندآوری از جمله ابعاد عدم توجه به الگوی سوم زن مسلمان در جامعه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی