Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: با وجود مطالبات اهالی فرهنگ و رسانه از مسوولان و متولیانی که در عرصه فرهنگی شهر فعالیت می‌کنند، هنوز ارومیه قطعه مشاهیر فرهنگی یا قطعه نام آوران ندارد.

مصطفی قلیزاده علیار  امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نبود قطعه مشاهیر و فرهیختگان ادبی تاثیرگذار در آرامستان ارومیه، اظهار کرد: در آرامستان ارومیه قطعه‌ای به نام مشاهیر و فرهیختگان ادبی و تاثیرگذار وجود نداشته و بسیاری از مشاهیر فقید و نامی به صورت متفرقه دفن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده حوزه هنری از شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه و سازمان آرامستان‌های شهرداری، بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های حوزه هنری آذربایجان‌غربی از شورای اسلامی شهر و شهرداری و سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه انجام داده است قطعه ای تحت عنوان مشاهیر و فرهیختگان تاثیرگذار ارومیه آماده و امید آن می‌رود تا اوایل سال آینده نیز به بهره برداری برسد.

مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان ادامه داد: افرادی که در این قطعه مراسم خاکسپاری آن‌ها انجام خواهد شد باید هنرمند و فرهیخته بودنش توسط ارگان‌ها و نهادهایی متولی فرهنگ هستند تایید شود.

قلیزاده علیار افزود: پیگیری این مهم از سوی دیگر ارگان‌ها منتفی بوده و مسوولان وجود چنین قطعه ای را در آرامستان نیاز نمی بینند.

وی اذعان کرد: قطعه هنرمندان هیچ نفعی برای هنرمندان ندارد بلکه نفع آن برای آیندگان و نسل‌های بعدی است که تاریخ شهر و بزرگان شهرشان را بشناسند و به آن‌ها افتخار کنند.

قلیزاده علیار خاطرنشان کرد: وجود قطعات فرهنگی در آرامستان شهر یک امتیاز فرهنگی برای هر شهر است که متاستفانه ارومیه تا به امروز از این امتیاز بی بهره است.

انتهای پیام/۱۰۵۲
 

منبع: فارس

کلیدواژه: ارومیه فرهنگ آذربایجان غربی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی برای شهروندان این منطقه خبر داد و گفت: تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان ویژه هفته فرهنگی اصفهان در محلات منطقه از امروز تا پنجم اردیبهشت و هشتم اردیبهشت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.
محمدمهدی کریمی افزود:در این برنامه شهروندان از سه مکان تاریخی (پل خواجو، میدان امام و مسجد جامع عتیق) بازدید می‌کنند و در این بازدید استادان گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به‌منظور راهنمای تور و توضیح اماکن تاریخی با گردشگران همراه می‌شوند.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: در هر روز از اجرا پنج دستگاه اتوبوس ویژه شهروندان اختصاص داده شده و شهروندان از خدمات این تور به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد