Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال فشارهای بی‌امان ترامپ، وزیران سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه عضو برجام هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای از آنچه فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی خوانده‌اند، خبر دادند.

در این بیانیه گفته شد: این تصمیم به ناچار، پس از گام‌های ایران برای کاهش تعهداتش در برجام اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفاف سازی علل سقوط هواپیما نیاز به بررسی بیشتر دارد

علی اکبر صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره مطالبه برخی از خانواده‌های جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافری اوکراین مبنی بر شفاف‌سازی دلایل این سانحه، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری دستور دادند کمیته‌هایی تشکیل شده است تا این موضوع را بررسی کنند چرا که سوال‌های زیادی در این باره وجود دارد که پاسخ دادن به آنها آسان نیست.

وی پاسخ به چگونگی اتفاق رخ داده در این سانحه هوایی را موضوعی تخصصی دانست و عنوان کرد: اینکه در شرایط بحرانی چه تصمیم‌هایی گرفته می‌شود، بسیار مهم است و قطعا این تصمیم‌ها به مانند زمان‌های عادی نیست. بر همین اساس باید سازوکاری اتخاذ شود تا دلایل این اتفاق بررسی شده و نتایج آن نیز اعلام شود.

صالحی داغ جان‌باختگان سانحه هوایی را برای ملت ایران جانکاه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سانحه سقوط هواپیما فقط خانواده‌های آنها داغدار نیستند بلکه ما نیز جزو خانواده‌های این شهدا هستیم که داغداریم و امیدوارم دلایل این موضوع روشن شود و عدالت و انصاف نیز در بررسی‌ها لحاظ شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صالح انرژی اتمی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها گزارش‌هایی از برخورد با بی‌حجابی می‌رسد که عوامل نیروی‌ انتظامی و برخی لباس‌شخصی‌ها رفتارهای تند و خارج از قاعده‌ای انجام می دهند که تصویر برخی از آنها در فضای مجازی منتشر شده و تکذیب‌نشدنش توسط فراجا عملا بر صحت آنها دلالت دارد. طبق این گزارش‌ها برخوردهای تند حتی به صورت پیچیدن بی‌حجاب‌ها در پتو و انتقال‌شان به ون‌های جدید، بصورت مکرر مشاهده شده است.

ظاهرا مسئولان (و در راس آنها شخص وزیرمحترم کشور) گمان کرده‌اند اگر اسم "گشت ارشاد" را به "طرح‌نور" تبدیل کنند قضیه تغییر ماهیت می دهد. این فقط نوعی خودفریبی است و افکارعمومی به دستور یا خواسته مسئولان، از طرح‌نور همان را می فهمد که از گشت‌ارشاد. بواقع همان شیوه مندرس گذشته در حال تکرار است با این تفاوت که ون‌های کهنه سبز رنگ به خودروهای مدرن مشکی تبدیل شده.

یکسال و نیم است که موضوع حجاب و عفاف در صدر مسائل کشور جاخوش کرده اما برای مواجهه با آن هیچ و هیچ روشی جز برخورد پلیسی و انتظامی صورت نگرفته. این همه سازمان‌های تبلیغی و رسانه‌ای بخصوص صداوسیما با وجود بودجه‌های کلان حتی یک کار تاثیرگذار انجام نداده‌اند.

گویا مسئولان محترم وزارت‌کشور و پلیس، اشاره رهبر معظم‌ انقلاب در فروردین امسال را مبنی بر اینکه "رعایت حجاب تکلیف قانونی است و حتی اگر کسی به آن اعتقاد ندارد باید رعایت کند" مستمسک قرار داده و دوباره در چرخه کار تکراری بگیر و ببند افتاده‌اند. حال آنکه آنچه رهبری گفته‌اند باید توسط کارگزاران به تدابیر و راه حل های عاقلانه، کم آسیب و ثمر ده ترجمه شود. اما وزیر محترم کشور در حال هزینه‌تراشی برای رهبری و رفع تکلیف از خود است.

هزینه دیگری که برخوردهای اخیر ایجاد می‌کند مستقیما متوجه معتقدین و رعایت‌کنندگان حجاب است. به این معنا که این تلقی در جامعه ایجاد می‌شود که باحجاب‌ها مدافع برخوردهای تند با بی‌حجابها هستند و به این ترتیب یک دوقطبی مبتنی بر نفرت پدیدار می‌شود که نتیجه اش از چشم افتادن محجبه هاست. این احساس را با یک پژوهش میدانی به‌سادگی می‌توان کشف کرد.

اگر قبول دارید که برای گسترش بی حجابی، دستهای پنهان بیگانه در کار است به طریق اولی باید بپذیرید ،رفتارهای خشن بهترین دستمایه برای دشمن است تا با نفوذ در این مقوله، فاجعه ای را (مثلا تلفات جانی) خلق کند و تا مدتها از آن بهره برداری کند. به همین دلیل باید رفتارهای بی ضابطه اخیر را کلا جمع کرد و به طراحان آن به دیده شک و تردید نگریست.

پ.ن: اینکه در شرایط کنونی چه باید کرد، موضوعی است که در پست بعدی به صورت پیشنهاد مطرح خواهم‌ کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»
  • سقوط وحشتناک یک هواپیمای روسی (فیلم)
  • واکنش عباس صالحی به تذکر علنی به مسئولان بابت گشت ارشاد
  • واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد
  • واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی
  • سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت
  • ببینید | سقوط هواپیمای نیروی هوافضای روسیه
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد