Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهیدی فرد فهما را ایجاد فضای رقابتی بین کانونهای مساجد عنوان کرد و گفت: تا کنون بیش از ۸۵ درصد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان در رویداد ملی فهما ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «حمیدرضا ناهیدی‌فر» در نشست خبری با خبرنگاران همدان به مناسبت نخستین رویداد ملی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  کشور «فهما» گفت: کانونهای فرهنگی هنری طبق مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1371 شروع به فعالیت کردند که بعد از گذشت 26 سال با تغییراتی که در ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد ایجاد شد، در راستای تکمیل این مصوبه اساسنامه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سال 97 به تصویب رسید و در سال 97 جهت اجرایی شدن، ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: یکی از بندهای این اساسنامه تشکیل شورای عالی سیاستگذاری بود که این شورا متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و 6 سازمان مسجد محور مانند اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و یک نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شهردار تهران می باشد که کلیه برنامه های که برای اجرا در کانونهای فرهنگی هنری مساجد کل کشور  برنامه ریزی شده بایستی به تصویب این شورا سیاستگذاری برسد.

 

ناهیدی فرد تصریح کرد: سند تحول راهبردی کانون‌ها به تصویب شورای سیاست‌گذاری رسید و ابلاغ شد که در واقع خط مشی، سیاست‌گذاری و نقشه راهی می باشد برای فعالیت ها؛ از این رو  برای پیاده کردن این سند تحول و اهداف آن «نظام فهما» شکل گرفت که این کلمه اختصار (فرهنگ و هنر مساجد ایران) است و  نباید آن را جدای از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست.

 

 وی با بیان اینکه رویداد ملی “فهما” نخستین رویداد ملی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است، افزود: شورای سیاستگذاری به دنبال مستند سازی و هویت بخشیدن به کانون های فرهنگی هنری مساجد بود، بنابر این سامانه ای  تحت عنوان "زیست بوم مجازی بچه های مسجد" راه اندازی شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه طبق سند تحول راهبردی سامانه زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد راه‌اندازی شده است، تأکید کرد: یکی از اهداف مهم این زیست‌بوم ایجاد یک منبع عظیم برای تولید دانش ملی است.

 

وی با بیان اینکه ارتقای توان‌شناسی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف این زیست بوم است، گفت: ایجاد فضای رقابتی بین کانون‌ها و پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای از نکات بارز این سامانه محسوب می شود.

 

ناهیدی‌فر با اشاره به اینکه هماهنگی و انسجام در فعالیت و جلوگیری از کار پراکنده و بی‌هدف از مزایای دیگر این طرح به شمار می آید،تصریح کرد: مدیریت بهتر، نشاط ‌آفرینی و تحول‌گرایی در فعالیت‌های مساجد جزو مزایای این سامانه استوی اظهار کرد: به طور کلی شاکله این سامانه احیای کارکرد اصلی در مساجد و سوق دادن فعالیت‌های فرهنگی مساجد به سمت مسجد طراز اسلامی است.

 

ناهیدی فرد تصریح کرد: اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌گیری صحیح و دقیق، ایجاد فضای رقابتی بین کانون‌ها، هماهنگی و انسجام در آنها، استفاده بهینه و بهتر از فضای مجازی، مدیریت بهتر، نشاط آفرینی و تحول‌گرایی از جمله اهداف راه‌اندازی« فهما» می باشد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان همدان خاطرنشان کرد: این رویداد با هدف به کارگیری خلاقیت‌های فرهنگی و هنری در قالب شاخص‌های هشت‌گانه شامل؛ قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، شبکه‌سازی و هنر متعالی، فضای مجازی و رسانه، غنی‌سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری ارزیابی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای معرفی پایتخت فهما در کشور است، افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی فرصتی برای بروز و شناسایی استعدادهای بچه های مسجدی است پس باید از این فضا در راستای پویایی و تحرک بین کانون‌های فرهنگی و هنری استفاده کرد.

 

عضویت بیش از ۳۴ هزار نفر از اعضای کانونهای مساجد همدان در سامانه بچه های مسجد

 

ناهیدی‌فر در ادامه به ثبت فعالیت ها توسط کانونها در سامانه زیست بوم مجازی بچه های مسجد اشاره کرد و اعلام کرد: تاکنون در رویداد فهما و سامانه بچه‌های مسجد از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان ۶۳ طرح سحاب، یکصد عنوان برنامه مربوط به فعالیت اربعین، ۶۰۰ عنوان برنامه فعالیت‌های ملی و مذهبی، ۱۸۳ عنوان طرح شنبه‌های کتاب، ۲۴۵ ایده، 14 گروه نمایش، 23 گروه سرود، 6 گروه فیلم ثبت شده و بیش از 34 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان عضو سامانه بچه های مسجد هستند.

 

وی تصریح کرد:همچنین کانونهای فرهنگی و هنری می توانند اخبار مربوط به فعالیت های خود را نیز در سامانه ثبت نمایند.ناهیدی فرد بیان کرد: در رویداد ملی «فهما» شاهد یک رقابت سالم فرهنگی و هنری در سایت بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir هستیم که در فضایی دوستانه به فعالیت مشغول هستند  که علاوه بر ثبت فعالیت ها از تجربیات یکدیگر نیز استفاده می کنند.

 

ناهیدی‌فر در ادامه به ثبت اطلاعات بالغ بر ۸۵ درصد کانون‌های مساجد استان در سامانه زیست بوم اشاره کرد و گفت: تاکنون در رویداد فهما و سامانه بچه‌های مسجد از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان ۸۵ درصد کانونها ثبت نام کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: از مجموعه ۵۹۰ کانون مساجد استان همدان در حال حاضر ۳۴ هزار و ۳۷۰ نفر عضو سامانه بچه‌های مسجد هستند، این آمار هر لحظه قابل رصد و ارزیابی است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما استان همدان نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان در میناب خبرداد.

ابد.ه گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی اظهار کرد: جشنواره سرود آوای مسجد با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، ارائه دستاوردهای خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در سالن شهید بهشتی شهر میناب خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: در این مرحله گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مسجد شهرستان های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: گروه‌های علاقه مند به شرکت در جشنواره باید فرم مخصوص جشنواره به همراه نمونه کار صوتی و متن شعر خود را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

خواجه یی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور گروه های سرود شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و بندرخمیر به میزبانی بندرعباس و همچنین مرحله شهرستانی در رودان برگزار شده بود.

وی افزود: برترین های مراحل شهرستانی و منطقه ای در مرحله استانی که 20 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است؛ 237 گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان