Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دومین روز محاکمه دونالد ترامپ امروز در حالی پیگیری خواهد شد که سناتورها در روز گذشته به جدال در مورد قوانین حاکم بر این فرآیند پرداختند. تاریخ انتشار: 09:43 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۲۱۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ محاکمه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در دادگاه سنا امروز چهارشنبه، ۲ بهمن، در حالی پیگیری خواهد شد که روز نخست این فرآیند با جدال دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر قوانین حاکم بر این دادرسی گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه استیضاح ترامپ در سنا روز سه شنبه، با جدال دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر قطعنامه پیشنهادی «میچ مک کانل»، رئیس اکثریت این مجلس در مورد قوانین حاکم بر دادگاه گذشت.
اصلاحیه‌های پیشنهادی دموکرات‌های مجلس سنا به منظور ملزوم کردن دولت به ارائه مدارک بیشتر در مورد گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین و نیز احضار شهودی مانند «رابرت بلر»، مشاور رئیس موقت کارکنان کاخ سفید و «مایکل دافی»، معاون مدیر برنامه امنیت ملی اداره مدیریت و بودجه از سوی دموکرات‌ها، رد شد.
شمار اصلاحیه‌های پیشنهادی دموکرات ها، ارائه شده توسط «چاک شومر»، رئیس اقلیت سنا که با سد مخالفت جمهوری خواهان مواجه شدند، در روز سه شنبه به ۶ مورد رسید.  بیشتر بخوانید:  واکنش ترامپ به آغاز استیضاحش در سنا  ترامپ می‌رود یا می‌ماند؟
دادگاه سنا به ریاست «جان رابرتز»، رئیس دیوان عالی آمریکا با ۵۳ رای مخالف به ۴۷ رای موافق پیشنهاد دموکرات‌ها برای ارائه شواهد جدید را رد کرد. این میزان آرا که براساس وابستگی‌های حزبی قابل تعریف است در کلیه اصلاحیه‌های پیشنهادی تکرار شد.
از سوی دیگر عدم صدور مجوز حضور دوربین‌های تلویزیونی در داخل و خارج از سنا و محدود و کنترل کردن ویدئو‌های منتشره مربوط به این جلسه سبب شد تا ببیندگان این محاکمه تنها بخش‌هایی را مشاهده کنند که سناتور‌های جمهوری خواه اجازه آن را داده بودند.
از سوی دیگر قطعنامه پیشنهادی میچ مک کانل، رئیس اکثریت سنا از تسریع روند محاکمه حکایت دارد. این در حالی است که پیش از آغاز فرآیند محاکمه، تصور بر این بود که قطعنامه این فرآیند مشابه قطعنامه دادگاه «بیل کلینتون»، رئیس جمهور اسبق در سال ۱۹۹۹ باشد.
باید توجه داشت که روند استیضاح رئیس جمهور قانون مدونی در آمریکا ندارد و بسته به نظر رئیس مجلس سنا قابل تغییر است. در طرح پیشنهادی مک کانل، روند محاکمه در ۴ روز برگزار می‌شود که در دو روز نخست، ۱۲ ساعت به تیم رؤسای محاکمه و ۱۲ ساعت به وکلای ترامپ وقت اختصاص داده می‌شود. قوانین سختگیرانه‌ای در این قطعنامه وجود دارد که عبارتند از ممنوعیت همراه داشتن تلفن همراه توسط سناتور‌ها و غیرعلنی بودن جلسات مربوطه. در این طرح بندی وجود دارد که به مک کانل این امکان را می‌دهد که تبرئه رئیس جمهور را در هر زمان به رای بگذارد. 
انتظار می‌رود جلسه امروز، با درگیری‌های حقوقی بیشتری همراه باشد؛ چرا که وکلای کاخ سفید به ارائه دفاعیات می‌پردازند.
استیضاح ترامپ در حالی انجام می‌شود که وی برای شرکت در پنجاهمین نشست اقتصادی جهانی «داووس» به سوئیس سفر کرده است. موضوع استیضاح ترامپ توسط دموکرات‌ها در پی آن مطرح شد که یک مقام اطلاعاتی آمریکا محتوای مکالمات رئیس جمهور با همتای اوکراینی اش را افشا کرد.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام بیرون آمدن از خودرو خود برای همه دست تکان داد و به سمت ورودی دادگاه رفت. گروه کوچکی از هواداران او را تشویق و مخالفانش او را هو کردند.

ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنایی خود را "حمله به آمریکا" خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر خود به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود، گفت: «چنین چیزی تاکنون رخ نداده است.»

ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود.

او با ورود به دادگاه در حالی که وکلای متهم و مأموران دادگاه، اطراف او را گرفته بودند، پشت میز متهم نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنایی مرتبط با پرداخت پول در سال ۲۰۱۶ به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود.

ترامپ آوریل گذشته در کیفرخواست ۳۴ موردی که او را به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که مایکل کوهن، وکیل وی به دانیلز پرداخت کرده بود، اعلام بی گناهی کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از تاریخ ۴ آوریل تا ۸ آوریل انجام شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان، اتهامات مربوط به پرداخت‌های پنهانی برای ساکت کردن فرد را تا حدودی جدی یا بسیار جدی می‌دانند. در حالی که ترامپ به طور قاطع هرگونه تخلف را رد می‌کند، دادستان ناحیه منهتن، آلوین براگ، معتقد است که اقدامات ترامپ رفتار مجرمانه به حساب می‌آید. این دادگاه نه تنها بر مشکلات حقوقی ترامپ تمرکز می‌کند، بلکه سوالاتی را در مورد تلاقی سیاست و عدالت در ایالات متحده مطرح می‌کند.

نتیجه دادگاه پیامد‌های قابل توجهی برای آینده سیاسی ترامپ دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده تغییر احتمالی در افکار عمومی است. نظرسنجی ماه ژانویه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در سطح ملی ۵ امتیاز نسبت به جو بایدن پیشتاز است. با این حال، پاسخ‌دهندگان هنگام پرسیدن در مورد سناریویی فرضی که در آن ترامپ قبل از انتخابات آینده محکوم شود، احساس متفاوتی را ابراز کردند، به طوری که بایدن با ۴۵ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی