Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس نورا با بیان اینکه با توجه به گستردگی سیل در استان سیستان و بلوچستان اولویت اول معیشت و تامین ارزاق مردم منطقه است، گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد کل زیرساخت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت این استان از جمله واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی آسیب های جزئی داشتند و عمده خسارت آن نیز مربوط به آب گرفتگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از جمع‌بندی و راستی‌آزمایی میزان خسارات به اطلاع عموم خواهد رسید، اظهار کرد: با توجه به اینکه جانمایی شهرک‌های صنعتی جانمایی مناسبی بوده این بخش عموما دچار حادثه نشده است.

به گفته این مقام مسئول، واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی اکثرا در شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، فنوج، کنارک و دلگان قرار دارند و سیل آسیب کمتری به این مناطق وارد کرده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حوزه صنعت، معدن و اصناف خسارت چندانی نداشته است، تصریح کرد: بخش کشاورزی آسیب زیادی از این سیل متحمل شده، به‌طوری‌که طبق گزارش‌ها حداقل یک میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان در معرض نابودی قرار دارند.

وی همچنین از نابودی باغات موز در مناطق مختلف در اثر سیل خبر داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان خسارت سیل مناطق سیل زده واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که به دنبال بارش‌های اخیر و به منظور بازدید میدانی از وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان عازم این استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محور‌های فرعی شده، گفت: خسارت وارد شده طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گفته امانی، نزدیک به ۲۵ راه اصلی و فرعی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: راه‌های حدود ۲۵۰ روستا نیز مسدود شده که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی آنها هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۵۰ اکیپ فعال و سیار راهدار به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات مشغول فعالیت و تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

امانی افزود: برخی از این ماشین آلات از روستا‌های معین هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان عازم استان سیستان و بلوچستان شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف ۱۰ روز آینده تمام راه‌های مسدود شده باز خواهند شد، اما اولویت، بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که می‌کوشیم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده بازگشایی شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل همچنین از همکاران راهدار برای بازگشایی راه‌ها و انجام عملیات امداد و نجات برای دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومی از سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان