Web Analytics Made Easy - Statcounter

 انتشار خبری با این مضمون که «سازمان امور مالیاتی مکلف شد بابت خروج هر مسافر ایرانی از مرز‌های هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به عنوان مالیات از آن‌ها دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند» در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت.

الیاس حضرتی، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با تکذیب پرداختی اضافی توسط مسافران اظهار داشت: در بررسی مالیات بر ارزش افزوده، بخشی در خصوص مالیات خروج از کشور تصویب شد که در این بین، اتفاق جدیدی نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع قرار است‌ مسافران همان مالیات خروج از کشور را پرداخت کنند که البته در بحث بودجه، سال به سال به رقم پرداختی اضافه می‌شود.

حضرتی در ادامه گفت: تاکید می‌شود که تصمیم‌گیری جدیدی در میان نیست و بخش مالیات بر ارزش افزوده و عوارضی که شهرداری‌‌ها می‌گیرند، همه با هم ادغام شده و لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تشکیل داده است. پس قرار نیست مردم برای مسافرت خارج از کشور به جز عوارض خروج، مبلغ دیگری را پرداخت کنند.

  منبع خبر : اعتماد آنلاین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GsD برچسب ها: مالیات ، کمیسیون اقتصادی ، مجلس

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مالیات کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش قدس خراسان به نقل از شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: مبلغ ۷هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال ارزش‌افزوده مربوط به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شناسایی و با تعامل مشترک با اداره امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی مسترد شده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین مدارک و مستندات استرداد ارزش‌افزوده مرتبط با سال ۱۴۰۱ نیز به سازمان امور مالیاتی ارائه‌شده و اکنون این اسناد و مدارک در حال رسیدگی است.

وی افزود: در حسابرسی‌های انجام‌شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی، بدهی شهرداری بابت ۱۰ سال گذشته، مبلغ پنج هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال اعلام شد که با تنظیم لایحه از سوی اداره کل امور مالی شهرداری، مبلغ ۹۱۷ میلیارد ریال در هیئت بدوی از بدهی اولیه کسر شد.

زوکی‌نژاد گفت: همچنین با پیگیری انجام‌شده و ارائه لایحه برای هیأت تجدیدنظر و برگزاری ۵۷ جلسه در مدت ۲۳ ماه با کارشناسان اداره کل تأمین اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک و توجیه کارشناسان تأمین اجتماعی، طبق رأی هیأت تجدیدنظر، مبلغ ۴هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال از بدهی کسر و مجموع بدهی شهرداری در حوزه بیمه به ۹۲۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد.
 

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شد
  • نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شد
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین
  • توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است