Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه از یک رستوران بین راهی به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده، تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی این استان شد تا فرد خاطی مورد اعمال قانون قرار گیرد.

وی اظهار داشت: این دستگاه های کشف و ضبط شده فاقد مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت است که پلیس آگاهی استان در صورت مشاهده آنها را ضبط کرده و علاوه بر پلمب محل، نسبت به معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی با تاکید براینکه این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی شده و به شبکه برقی استان و کشور نیز آسیب وارد می کند، اظهار داشت: برای خرید دستگاه ماینینگ که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد کرده و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.    

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیر حرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

برچسب‌ها ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زنجان ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زنجان ارز دیجیتال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زنجان ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ بدری گفت: عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اطلاعات عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از حمل یک دستگاه سواری کاروان " بنز مایباخ " گذر موقت فاقد اعتبار پلاک با یک دستگاه کامیونت خودروبر مطلع شده و توقیف خودرو مذکور را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در عوارضی آزادراه تبریز- زنجان کامیونت خودروبر حامل خودروی کاروان بنز مایباخ گذر موقت را پس از رویت با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ادامه داد: مأموران در بررسی اصالت خودرو متوجه نبود اعتبار کارت خودرو و پلاک گذر موقت شدند و کامیونت حامل بنز به مقر انتظامی دلالت و خودرو بنز مکشوفه تحویل انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

سرهنگ بدری  با بیان اینکه کارشناسان، ارزش تقریبی خودروی مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و اقدامات قانونی در دست پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • توقیف بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی در زنجان
  • بیت‌کوین لرزید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در بردسکن
  • کشف دستگاه‌ های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در بردسکن
  • برخورد ۲ خودرو در زنجان ۵ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ابزار جدید برای شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی و بدون پشتوانه
  • راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی
  • گاهی مهم در عصر دیجیتال اینستاگرام و فیس بوک
  • رویای نفتی ترکیه محقق می‌شود؟