Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:34:46 GMT

صدور مجوز و فروش "سلاح شکاری" باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۶۹۸۹

سرهنگ جمشید محبت‌خانی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وجود میلیون‌ها سلاح شکاری مجاز در دست مردم اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست کشور تاکنون 140 محیط‌بان شهید به طبیعت تقدیم کرده که بالغ بر 80 درصد این محیط‌بانان توسط سلاح‌های مجوزدار به شهادت رسیده‌اند.

وی با انتقاد از افزایش بی‌رویه سلاح شکاری در سطح کشور تصریح کرد: فروش این حجم از اسلحه مجوزدار و جمع‌آوری نکردن سلاح‌های کهنه به چالشی بزرگ برای محیط زیست کشور تبدیل شده چرا که افرادی که میلیون‌ها تومان برای خرید اسلحه هزینه می‌کنند و سهمیه فشنگ را هم دریافت می‌کنند قطعا در خانه تیرهوایی نخواهند زد؛ طبیعتا برای شکار راهی طبیعت می‌شوند و حیات وحش کشور ما ظرفیت صدور این حجم از شکار را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبیعتا سازمان حفاظت محیط زیست نمی‌تواند برای میلیون‌ها دارنده سلاح مجاز، پروانه شکار صادر کند بنابراین فروش این حجم از سلاح مجوزدار به مردم عملا به معنای هدایت آنها به سوی تخلفات شکار است که حاصل آن علاوه بر نابودی حیات وحش، درگیری بین محیط‌بانان و متخلفان مسلح، افزایش تعداد شهدا و جانبازان محیط‌بان و همچنین زندانیان و محکومان به اعدام است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سال گذشته وی را به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور در کمیسیون مرکزی نظارت بر سلاح و مهمات و مواد ناریه شورای امنیت کشور به رئیس شورای امنیت کشور معرفی کرده است، گفت: متاسفانه با گذشت یک سال از این مکاتبه، کمیسیون مرکزی نظارت بر سلاح و مهمات و مواد ناریه شورای امنیت کشور تا‌کنون حتی یک بار بنده را به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست دعوت نکرده تا این مشکلات را مطرح و تبعات جبران‌ناپذیر آن را تشریح کنم.

وی با تاکید بر اینکه حیات‌وحش کشور در شرایط کنونی ظرفیت شکار ندارد، متذکر شد: اینکه شخصاً با شکار مخالف هستم را ندیده می‌گیرم اما با توجه به جمعیت فعلی حیات وحش، سازمان حفاظت محیط زیست برای صدور مجوز شکار دچار مشکل است اما فروش اسلحه‌های مجاز ادامه دارد بی‌آنکه حتی سلاح‌های کهنه تحویل گرفته شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری

تین نیوز

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حشمتی در همایش مدیران محیط زیست کشور با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه های پایش آب، هوا و خاک گفت: به روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلان شهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

حشمتی ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان های ذیربط تهیه خواهد شد.

وی با تشریح اقدامات سیاست گذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیات وزیران و نیز خط مشی های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط مشی های مذکور، بهینه سازی روش های استفاده از آب های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط باید صورت گیرد.

حشمتی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خوداظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک دراجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، افزود: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت های پیش رو در سال جاری است که با جدیت دنبال می شود، گفت: رسیدگی به ١٠ هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است، نظارت های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست