Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- "بنی گانتس" رییس ائتلاف آبی سفید نیز همانند رقیب خود بنیامین نتانیاهو رهبر حزب "لیکود" متعهد شد که پس از انتخابات ماه مارس (اسفند99) غور اردن (دره اردن) را به اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی ملحق کند.
به گزارش آریا، سخنان گانتس در راستای ادامه وقاحت سران صهیونیست برای جلب آرای انتخاباتی با وعده تثبیت اشغال هر چه بیشتر سرزمین های ملت منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این نتانیاهو در آستانه انتخابات در اسرائیل گفته بود در صورت پیروزی، شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری را ضمیمه این رژیم خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اوایل سال جاری (1398) به درخواست نتانیاهو بلندی‌های جولان را که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ‌ با اعراب در سال 1967 از خاک سوریه اشغال کرده، بخشی از خاک اسرائیل شناخت.
اقدامی که همچون به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، موج جهانی انتقادها علیه ترامپ را برانگیخت.
سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای جهان اقدام رژیم صهیونیستی درخصوص شهرک سازی در کرانه باختری، اشغال جولان سوریه و اعلام قدس به عنون پایتخت این رژیم را محکوم کرده و بازگشت تل آویو به مرز های سال 1967را خواستار شده اند.
بنابر گزارش پایگاه خبری "عرب 48" گانتس با اشاره به این‌که پس از انتخابات در جهت توسعه منطقه دره اردن (غور اردن) تلاش خواهیم کرد، گفته، ما به این بخش به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک اسرائیل می‌نگریم.
سخنان گانتس روز چهارشنبه و در جریان بازدیدش به همراه رؤسای ائتلاف حزبش از جمله "موشه یعلون" و "یائیر لاپید" رئیسان احزاب "تلم" و "یش عتید" (آینده آنجاست) که با حزب آبی و سفید ائتلاف کرده‌اند، اعلام شد.
یعلون و یائیر لاپید نیز مدعی شدند که به شیوه‌ای مورد توافق و با هماهنگی جامعه بین‌الملل، منطقه غور اردن به اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی ملحق خواهد شد.
نتانیاهو بلافاصله به این اظهارات گانتس واکنش نشان داد و گفت: چرا منتظر بمانیم تا این کار را بعد از انتخابات انجام شود؟ می‌توانیم حاکمیت غور اردن را از اکنون و با اجماع در کنست تصویب کنیم، گانتس امشب منتظر هستم که به این درخواستم پاسخ دهی.
روزنامه معاریو چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز در این باره اعلام کرد که نتانیاهو هفته آینده طرحی را به منظور الحاق غور اردن به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی ارائه خواهد کرد.
رییس حزب ائتلاف آبی و سفید درخصوص معامله ننگین قرن هم گفت که وی امیدوار است که هرچه زودتر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا جزئیات این طرح را فاش کند، چرا که به گفته وی «هفته‌ها از اعلام این طرح می‌گذرد، حوادث دراماتیکی در خاورمیانه جریان دارد و ما منتشر اعلام جزئیات آن هستیم.»
نتانیاهو 2 بار بصورت رسمی اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات آینده کنست، منطقه غور اردن را به دیگر سرزمین‌های اشغالی ملحق خواهد کرد.
وی هفتم دی ماه گذشته و پس از پیروزی در انتخابات داخلی حزب لیکود در سخنرانی خود مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات آینده کنست، اقداماتی تاریخی در سال‌های آینده انجام خواهد داد که مهم ترین محور آن علاوه بر الحاق غور اردن، تلاش می‌کند تا آمریکا این اقدام را به رسمیت بشناسد.
نتانیاهو 19 شهریورماه و یک هفته مانده به دومین انتخابات کنست (26 شهریور) در سرزمین‌های اشغالی نیز اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات ماه سپتامبر قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری شامل "غور اردن" و شمال "بحرالمیت" را به اراضی اشغالی ملحق کند.
به گزارش ایرنا، "عبدالله دوم" پادشاه اردن نیز در واکنش به اعلام نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی گفته بود که این مساله موجب بی ثباتی بیشتر خواهد شد.
پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی و نیز رییس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای معرفی نخست وزیر، نمایندگان این رژیم پیش‌تر طرح انحلال بیست‌ و دومین دوره پارلمان را تصویب کردند.
با انحلال کنست، سومین انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی در طول یک سال، 2 مارس 2020 (دوازدهم اسفند 1398) برگزار می‌شود.
پیش از این، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در 20 فروردین و 26 شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند که در هر دو بار تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به شکست انجامید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سران صهیونیست اشغالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «حسین الدیرانی» تحلیلگر و کارشناس لبنانی مقیم استرالیا در یادداشتی با عنوان «چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد»، نوشت : شکی نیست که پاسخ شجاعانه‌ای که مقامات عالی نظامی و سیاسی ایران و در رأس آنها آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح و فرماندهان سپاه و ارتش و دیگر سیاستمداران وعده دادند، وعده صادق و قاطع و سرنوشت‌سازی بود.

این در حالی بود که بسیاری از دشمنان و حتی دوستان در انجام چنین پاسخی تردید داشتند و حتی وارد شرط بندی‌ها، پیشداوری‌ها و تردیدافکنی شدند مبنی بر اینکه ایران قدرت پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی را ندارد، رژیمی که با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و کشتن فرماندهان شهید، مستشاران نظامی مرتکب حماقت بزرگی شد و تمام خطوط قرمز و قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا گذاشت که تاکید می‌کند دفاتر دیپلماتیک درخلال جنگ‌ها نباید مورد تعرض قرار گیرد.

تردید حتی به تحلیلگران محور مقاومت رسید
 از سوی دیگر این نگرانی مبنی بر کشیده شدن جنگ به سمت یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی وجود داشت، تردیدافکنی حتی به سطح برخی تحلیلگران سیاسی در داخل محور مقاومت رسید که می‌گفتند: ممکن است جمهوری اسلامی ایران از دادن پاسخ به شرط توقف جنگ علیه نوار غزه بر اساس شروط مقاومت منصرف شود و فرماندهان شهید و بمباران کنسولگری ایران، فدای مسئله فلسطین و مردم غزه هستند که در معرض محاصره و جنگ نسل‌کشی و کشتار دسته جمعی قرار دارند.

ولی ما نظر دیگری تا حد یقین داشتیم مبنی بر اینکه ایران قطعا پاسخ خواهد داد. چرا نباید ایران پاسخ می‌داد؟ این وعده از زبان آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بیان شد که هر دو در وعده و عهد خود صادق هستند.

هنگامی که زمان پاسخ شجاعانه و کوبنده ایران به وقت فرماندهی سپاه پاسداران فرارسید و دشمن و دوست را غافلگیر کرد، پاسخ برق‌آسا ، کوبنده و ویرانگر برای رژیم صهیونیستی در تمام سطوح نظامی، امنیتی و سیاسی بود، هر چند تلاش کرد در سطح رسانه‌ای از اهمیت آن بکاهد.

پاسخ ایران، یک پیام ویرانگر برای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی بود
پاسخ ایران، فقط یک پاسخ عادی و انتقام‌جویانه از رژیم صهیونیستی نبود، بلکه پیام ویرانگر برای کشورهای حامی این رژیم و در رآس آنها، ایالات متحده آمریکا بود که دو هفته به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد تا ایران از دادن پاسخ منصرف کند و هر درب عربی، منطقه‌ای و غربی را کوبید تا ایران را متقاعد کند از ترس کشیده شدن منطقه به جنگ منطقه‌ای پاسخ ندهد. آمریکا تلاش کرد خود را از حماقتی که نتانیاهو مرتکب شد، تبرئه کند و مدعی شود که رژیم صهیونیستی پیش از حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق، با آمریکا مشورت نکرده و آن را در جریان قرار نداده است، با این حال تمام این فشارها و اقدامات فریبنده سودی برای آمریکا نداشت و پاسخ و انتقام ایران با عملیات وعده صادق محقق شد.

عملیات پاسخ برق آسایی که نام «عملیات وعده صادق» بر آن گذاشته شد، با صدها موشک و پهپاد صورت گرفت که آسمان فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب آن را همچون شهاب‌های نورانی دربرگرفت و شاهد هلهله شادی مردم فلسطین از تماشای موشک‌های مبارک ایران بودیم که با شادی نظاره‌گر اصابت دقیق به اهداف خود به ویژه فرودگاه نظامی رژیم صهیونیستی بودند که جنگنده‌هایش از این مکان به کنسولگری ایران حمله کرده بودند.
 
دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به این حمله و نیز هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی نواتیم اعتراف کرد.

برخی از شهروندان فلسطینی با موبایل‌های خود اصابت تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک ایران به اماکن مختلف در داخل اراضی اشغالی فلسطین را ثبت کرده‌اند که با وجود مشارکت سه کشور غربی که پایگاه‌های نظامی در کشورهای عربی دارند به ویژه کشور اردن که میزبان تعداد زیادی پایگاه نظامی آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در خاک خود است، در برخورد با پهپادها و موشک‌ها و ساقط کردن شماری از آنها پیش از رسیدن به اهدافشان در فلسطین اشغالی، این موشک‌ها به اهدافشان اصابت کردند.

وعده صادق، زلزله بزرگی در رژیم صهیونیستی به وجود آورد
آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن عملا در کنار اسرائیل در مقابله با این عملیات مبارک همکاری کردند، عملیاتی که زلزله بزرگی در رژیم صهیونیستی به وجود آورد که اهمیت آن کمتر از عملیات طوفان‌الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر 2023 نبود و این دومین ضربه و سیلی ویرانگری بود که این رژیم طی یک سال دریافت می‌کند.

اگر دشمن صهیونیستی توانست حمایت بین‌المللی را برای گرفتن انتقام از عملیات طوفان الاقصی و به راه انداختن جنگ تجاوزکارانه تروریستی مستمر به دست آورد که بیش از شش ماه است علیه ملت فلسطین در غزه به راه انداخته و با ویرانی گسترده در این منطقه بیش از 40 هزار فلسطینی را قتل عام کند که بیشتر آنها زن و کودک هستند و بیش از دو میلیون نفر از مردم غزه را هم آواره کند، امروز نمی‌تواند به حمله ایران که در سطح بین‌المللی مشروعیت دارد، پاسخ دهد، زیرا در صورت تجاوز، این بار پاسخ غافلگیرکننده بدون هشدار قبلی و بسیار ویرانگرتر برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به همین سبب، رژیم صهیونیستی امروز عمدا به کم اهمیت نشان دادن پاسخ ایران مبادرت ورزیده که در راستای تلاش برای اطمینان بخشی به شهرک نشینان صهیونیست و تلاش برای فریب دادن آنها صورت گرفته مبنی بر اینکه به زعم این رژیم، مقابله با حمله ایران به میزان 99.99 موفقیت آمیز بوده تا این شهرک‌نشینان صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی به کشورهایی که از آنجا به فلسطین اشغالی آمدند، فرار نکنند.

 «رونین پرگمن» از مطرح ترین خبرنگاران صهیونیست در روزنامه یدیعوت آحارانوت و نیویورک تایمز که نزدیک‌ترین رسانه‌ها به موساد اسرائیل است، به نقل از یک منبع اسرائیلی که از بحث و بررسی‌ها در شورای جنگ اسرائیل در خصوص ایران اطلاع دارد، نوشته است: اگر بحث و بررسی‌های صورت گرفته در شورای جنگ در یوتیوب منتشر شود، چهار میلیون نفر از اسرائیلی‌ها به فرودگاه بن گوریون سرازیر خواهند شد تا از اینجا (فلسطین اشغالی) فرار کنند.

اینها برخی از مثال‌های اساسی است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی عمدا به کم اهمیت نشان دادن پاسخ ایران مبادرت ورزیده، چرا که همواره تلفات و خسارت‌های نظامی خود را از چشم شهرک‌نشینان بزدل و ترسوی خود که عاشق زندگی هستند و از مرگ و حتی یاد مرگ وحشت دارند، پنهان می‌کند، این رژیم به زیان‌ها و تلفات سنگین ناشی از موشک‌ها و پهپادهای مبارک یمنی و پهپادها و موشک‌های مقاومت اسلامی عراق و نیز خسارت‌ها و تلفات روزانه نظامیان و شهرک نشینان خود در برابر حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی اعتراف نمی‌کند.

نقطه عطف تاریخی در نبرد با دشمن صهیونیستی
ممکن است دیدگاه رژیم صهیونیستی و کم اهمیت خواندن پاسخ ایران از سوی این رژیم را از ترس فرار شهرک نشینان صهیونیست به کشورهای غربی درک کنیم، اما آنچه نمی‌توانیم درک کنیم، جانبداری بخشی از جامعه عربی اسلامی از تبلیغات رسانه‌ای صهیونیستی است، رژیم صهیونیستی در کم اهمیت خواندن پاسخ ایران تا جایی پیش رفت که شبکه‌های ارتباط اجتماعی را جولانگاه تمسخر و تحقیر این رخداد بزرگ و نقطه عطف تاریخی در نبرد با دشمن صهیونیستی قرار دادند، دشمنی که دچار رعب و وحشت و ذلت شد و در گوشه رینگ  قرار گرفت و آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و بازدارندگی خود را از دست داد.
 
آنها در حالی عملیات نظامی مبارک ایران که قلب‌های مومنان و آزادگان جهان را التیام بخشید و آرامش داد، «نمایش» توصیف کردند که پیش از این پاسخ، شرط بسته بودند که ایران به زعم آنها جرأت پاسخ دادن ندارد، حتی یکی از این افراد شرط گذاشته بود که اگر ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد، لخت و عریان خواهد شد و البته این فرد به قول خود عمل نکرد.

در کشورهای اسلامی و عربی کسانی وجود دارند که احساس می‌کنند گویی پاسخ ایران سینه آنها را هدف قرار داده نه سینه رژیم غاصب صهیونیستی را و همچنان از سفره نفرت‌آمیز طایفه‌ای و قومیت‌گرایی نژادپرستانه ارتزاق می‌کنند و از باتلاق نفرت پراکنی، تکفیر و تحجر می‌نوشند و برای آنها کشتار همه ملت فلسطین آسان‌تر و بهتر از آن است که جمهوری اسلامی ایران برای نجات آنها از چنگال‌های اشغالگران ویرانگر تروریست صهیونیست وارد عمل شود، رژیم صهیونیستی اگر ریه سالمی که با آن نفس بکشد، داشته باشد، همان ریه عرب‌های صهیونیست متوحش تکفیری تروریستی است که خداوند بر قلب آنها مُهر زده و عرب‌های شیطانی موسادی صهیونیست شدند.
 

دیگر خبرها

  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • عملیات زیرگیری در قدس اشغالی و زخمی شدن دو صهیونیست
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری