Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@06:44:52 GMT

ترامپ در داووس چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۷۸۰۰

ترامپ در داووس چه گفت؟

 

به گزارش تابناک به نقل از اسوشیتد پرس، در حالی که مجلس سنای آمریکا رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را برای رای‌گیری در خصوص استیضاح وی آغاز کرده است، ترامپ برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد راهی شهر داووس سوئیس شد.

وی که پیش از ترک آمریکا نیز گفته بود آمریکا با اختلاف، بهترین اقتصاد جهان است در سخنرانی خود نیز به نوعی این اظهارات را تکرار کرد که آمریکا رونق یافته است، آمریکا می درخشد و آمریکا در حال کسب پیروزی‌هایی است که تا قبل ازآن وجود نداشته است!

او با اشاره به قرار گرفتن نرخ بیکاری آمریکا در یکی از کمترین سطوح تاریخی خود و رشد بازار بورس این کشور گفت: کشاورزان از توافقی که با چین کرده ام لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات ترامپ در شرایطی بیان می‌شود که آمریکا در سال ۲۰۱۵ و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز رشد اقتصادی در محدوده سه درصدی را تجربه کرده بود و این سطح رشد فاصله زیادی با رکورد رشد ثبت شده این کشور دارد.

جوزف اشتیگلیتس، اقتصاددان برنده جایزه نوبل با انتقاد از سخنان ترامپ گفت: او هیچ چیزی درباره تغییرات آب و هوایی کره زمین نگفت. این که آمریکا نمی خواهد به تلاش‌های مشترک جهانی برای مقابله با گرمایش زمین بپیوندد باعث نا امیدی متحدانمان خواهد شد.

ترامپ که پیش‌تر تهدید کرده بود در صورت افزایش نیافتن واردات اتحادیه اروپا از آمریکا، تعرفه های بیشتری روی کالاهای اروپایی وضع کند؛ در حاشیه سفر خود با اورسلا فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار کرد و پس از این دیدار، وی را مذاکره کننده ای سرسخت خواند!

ترامپ هم‌چنین مدعی شد که اروپا در مساله تجارت با آمریکا ناعادلانه رفتار می‌کند و این مساله کار را به جای باریکی خواهد کشاند. اگر نتوانیم به توافق برسیم ناچاریم اقدامات دیگری انجام دهیم چرا که برای سال ها توسط کشورهای بسیاری مورد سو استفاده قرار گرفته‌ایم. خودشان می دانند باید کاری انجام دهند، اگر عادلانه رفتار کنند نیاز نیست ما کاری انجام دهیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه اجلاس داووس علی دیواندری زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی داووس ترامپ اقتصاد جهان آمریکا مکانیسم ماشه اجلاس داووس علی دیواندری زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کد خبر 6079193

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد