Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@00:28:26 GMT

ماهواره ظفر پیش از دهه فجر به فضا ارسال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۷۸۳۸

ماهواره ظفر پیش از دهه فجر به فضا ارسال می‌شود

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از ماهواره ظفر دو نسخه وجود دارد و اگر اقدام اولیه موفق نبود، سریعاً نسخه دوم را برای قرارگیری در مدار عملیاتی می‌کنیم، گفت: این ماهواره پیش از دهه فجر به فضا ارسال خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد آذری جهرمی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ماهواره ظفر اظهار کرد: ماهواره ظفر سه مأموریت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأمورییت اول این ماهواره تصویربرداری سنجشی برای حوزه کشاورزی و بحران‌های طبیعی است.

وی ادامه داد: مأموریت دوم ماهواره ظفر برای ارتباطات مخابراتی است. این ماهواره ۲۵۶ کانال فعال مخابراتی دارد که می‌تواند ارتباطات را برقرار کند. از همین رو است که ما از مردم دعوت کرده‌ایم در سایت این ماهواره به نشانی zafarplus.ir پیام‌های خود را در قالب پیام‌های صوتی یک دقیقه‌ای ضبط کنند. ما از میان این پیام‌ها انتخاب خواهیم کرد و به شرط موفقیت و استقرار ظفر در مدار، آنها را به‌عنوان صدای ایران پخش می‌کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: مأموریت سوم ماهواره ظفر جمع آوری اطلاعات است. بخشی از تشعشات فضایی که مورد استفاده مطالعاتی دانشمندان فضایی است را ظفر جمع آوری خواهد کرد.

آذری جهرمی با اشاره به مشخصات فیزیکی ماهواره ظفر افزود: این ماهواره وزنی حدود ۱۱۳ کیلوگرم دارد و در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار خواهد گرفت. این اولین بار است که ما برای این مدار هدف‌گذاری کرده‌ایم و این مأموریت را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: این کار یک فعالیت تحقیقاتی مهم است و امیدواریم ماموریت ماهواره ظفر و همچنین ماهواره بر سیمرغ موفق باشد.

وزیر ارتباطات در مورد زمان ارسال این ماهواره به فضا اضافه کرد: دوستان ما در وزارت دفاع در حال کار هستند و به زودی و در همین ایام با تصمیمی که اتخاذ شده، از طریق رسانه ملی به صورت شفاف تمام فرآیند اطلاع رسانی خواهد شد.

آذری جهرمی گفت: این کار یک تلاش علمی و تثبیت فناوری است. طبیعتا ممکن است در این مسیر موفقیت باشد که احتمال آن نیز بالا است و همچنین احتمال شکست نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ماهواره ظفر دو نسخه وجود دارد و اگر اقدام اولیه موفق نبود، سریعاً نسخه دوم را برای قرارگیری در مدار عملیاتی می‌کنیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از موفق بودن عملیات اطلاع‌رسانی نمی‌کنید، عنوان کرد: باید بگویم که پیرمردها اعتقاداتی دارند و جوان‌ها نیز اعتقادات خود را دارا هستند. ما از ابتدا شفاف می‌گوییم.

آذری جهرمی در برابر اصرار خبرنگاران برای اعلام زمان دقیق ارسال ماهواره ظفر گفت: این کار قبل از دهه فجر انجام خواهد شد.

وی در مورد زمزمه‌هایی درباره رفع فیلتر تلگرام نیز افزود: خیر، بنده در جریان این امر نیستم.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر ارتباطات آذری جهرمی ماهواره ظفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.

وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها