Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@12:38:41 GMT

مخالفت با استقرار نیروهای حافظ صلح در لیبی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۰۳۴

مخالفت با استقرار نیروهای حافظ صلح در لیبی

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان،فرستاده‌ ویژه‌ سازمان ملل در امور لیبی تأکید کرد که در لیبی حضور سربازان خارجی را نمی‌پذیرند. او بزرگترین دستاورد نشست لیبی در برلین را توافق طرف‌های درگیر بر سر تشکیل کمیته‌ای مشترک برای مذاکره بر سر آتش بس می‌داند.    

غسان سلامه، فرستاده‌ ویژه‌ سازمان ملل در امور لیبی، با ارسال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به لیبی، کشوری که درگیر جنگ داخلی است، مخالفت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامه در مصاحبه با روزنامه «دی ولت»، با اشاره به عدم پذیرش نیروهای خارجی در لیبی، می‌گوید: «در جامعه‌ بین‌المللی هم آمادگی ارسال نیرو به لیبی را نمی‌بینم.» آنچه از نظر غسان سلامه مهم است، تبدیل آتش‌بس کنونی به آتش‌بسی پایدار است.

به اعتقاد او برای رسیدن به این هدف، نه به کلاه‌آبی‌ها بلکه تنها به شمار معدودی ناظران نظامی نیاز است.

فرستاده‌ ویژه‌ سازمان ملل، از نشست بین‌المللی درباره لیبی که روز یکشنبه (۲۹دی/۲۰ ژانویه) در برلین برگزار شد به عنوان یک موفقیت نام برد.

کنفرانس بین‌المللی لیبی ۲۹ دی در برلین با حضور سران و سیاستمداران بلندپایه چند کشور و نمایندگان طرف‌های اصلی درگیر در جنگ داخلی لیبی برگزار شد. سلامه می‌گوید که هدفش کشاندن طرف‌های درگیر در مسئله لیبی به پای میز گفت‌وگو بوده است. به گفته‌ فرستاده‌ ویژه‌ سازمان ملل، این نشست با وجود مشکلات بزرگ، پربار بوده است. او از توافق طرف‌های درگیر در لیبی بر سر تشکیل کمیته‌ نظامی مشترک به منظور مذاکره بر سر آتش بس، به عنوان مهمترین دستاورد این نشست یاد می‌کند.

 

نشست بعدی، نیمه‌ ماه فوریه در برلین

این کمیته‌ بین‌المللی ادامه‌ هماهنگی روندی را که در برلین آغاز شده است به عهده خواهد گرفت و به گفته‌ سلامه برای نخستین بار در نیمه ماه فوریه و باز هم در برلین تشکیل جلسه می‌دهد. فرستاده‌ ویژه‌ سازمان ملل می‌گوید، احتمالا آلمان به همراه فرستادگان سازمان ملل در امور لیبی، مشترکا ریاست این نشست را به عهده می‌گیرد.

۱۶ کشور و سازمان روز یکشنبه‌ گذشته بر سر تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی به توافق رسیدند. تحریم تسلیحاتی لیبی در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

شرکت‌کنندگان در این نشست با تاکید بر اینکه هیچ راه‌حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد و تلاش‌های نظامی تنها رنج مردم را افزایش می‌دهد، متعهد شدند که از طرف‌های درگیردر لیبی حمایت تسلیحاتی نکنند. آنها علاوه بر این خواستار خلع‌سلاح شبه‌نظامیان مسلح در لیبی و مجازات متخلفان برقراری آتش‌بس شدند.

پس از نشست برلین، بحث دیگری در مورد لزوم کمک از سوی ارتش آلمان برای نظارت بر آتش بس در لیبی آغاز شد. صبح دوشنبه، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان گفت که در حال حاضر برای دولت، تصمیم درباره چنین اقدامی مطرح نیست. او تاکید کرد: «پیش از یک آتش‌بس واقعی مورد توافق طرفین نیازی به صحبت در مورد مأموریت نظامی برای تأمین امنیت نیست.»

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 لیبی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069690 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • مخالفت سازمان لیگ با تعویق 7 بازی لیگ یک به رغم ممنوعیت پرواز
  • مخالفت اولیه سازمان لیگ با تعویق ۷ بازی لیگ دسته اول فوتبال
  • فیلم| جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!
  • اسرائیل خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد
  • آلمان سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند
  • بن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستان