Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@07:27:59 GMT

وجود ۲۴۵ هزار تن برنج در گمرکات

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۰۵۱

وجود ۲۴۵ هزار تن برنج در گمرکات

رویداد۲۴ سیدروح الله لطیفی، درباره زمان ترخیص برنج‌های دپو شده در گمرکات کشور، اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه، یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۴۶ تن برنج به ارزش یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که از این میزان، یک میلیون و ۵۳ هزار تن ترخیص شده است.

وی افزود: از مجموع برنج‌های وارد شده به کشور برای یک میلیون و ۲۴۸ هزار تن پروانه گمرکی صادر شده و ۵۱ هزار ۴۰۹ تن نیز در جریان ترخیص و تشریفات آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک ایران گفت: واردات برنج از مرداد تا اوایل آبان، برای حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان ممنوع است؛ امسال نیز این ممنوعیت وجود داشت با این تفاوت که در مهر و آبان ۵۰ هزار تن برنج با مصوبه ستاد تنظیم بازار به شرط عدم توزیع از گمرک ترخیص و در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی ذخیره شد تا بعد از برداشتن زمان ممنوعیت برای آن تصمیم گیری شود.

لطیفی ادامه داد: برای ترخیص حدود ۵۱ هزار تن برنج فرایند گمرکی در حال انجام است و برای مابقی نیز از پنجشنبه هفته گذشته، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی شروع شده است؛ البته مسائل مربوط به تخصیص ارز و مجوز استاندارد به گمرک ارتباطی ندارد و ما فقط تشریفات قانونی برای ترخیص را انجام می‌دهیم.

وی افزود: با توجه به تکمیل تدریجی مجوزها، ترخیص برنج‌های باقی مانده آغاز شده و در حال حاضر با توجه به رفع محدودیت، برنج به صورت عادی وارد کشور می‌شود و هم اکنون ۲۴۵ هزار تن برنج در گمرکات وجود دارد که برای بخش اعظم آن، مجوز ترخیص صادر شده و فقط ۵۱ هزار تن آن در حال سیر مراحل ترخیص هستند که به زودی و با هماهنگی های صورت گرفته، این میزان برنج هم ترخیص خواهد شد.

منبع: مهر لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qV1 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 برنج ترخیص برنج های دپو شده گمرک تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد

خالد جنگجو گفت: ماموران گمرک بازرگان حین کنترل مرز، به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

وی اضافه کرد: در بررسی این تریلی مشخص شد که ۱۴ کیلوگرم‌ شیشه در آن جاسازی شده که در حال خروج از مرز کشف و ضبط شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های حوزه گمرکات جلوگیری از خروج مواد مخدر از طریق مرزهاست، گفت: علاوه توقیف خودرو، راننده نیز دستگیر و تحویل مراجع مربوطه شد.

جنگجو افزود: در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر همه اقدام‌های لازم مبنی بر استفاده حداکثری از دستگاه‌های کنترلی ایکس ری در دستور کار قرار گرفته است.

طی سه ماه گذشته بیش از ۲۵ کیلوگرم شیشه از خودروهای مختلف در مرز بازرگان کشف شده است.

بازرگان، مرز بین ایران و ترکیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی
  • ارقام پرمحصول برنج جایگزین ارقام فعلی می‌شوند
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق
  • واگذاری ۱۰۰۰۰ خودروی برقی به ناوگان عمومی در ۳ ماه آینده