Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@19:11:43 GMT

وزیر آموزش و پرورش به سوریه سفر کرد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۰۷۱

وزیر آموزش و پرورش به سوریه سفر کرد

وزیر آموزش و پرورش جهت دیدار با مقامات سوری، مدارس جمهوری اسلامی در این کشور و انعقاد تفاهم‌نامه به کشور سوریه سفر کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در رأس هیات ارشد از این وزاتخانه برای انجام سفری سه‌روزه به سوریه، شامگاه سه شنبه وارد دمشق شد و در فرودگاه دمشق مورد استقبال دارم طباع معاون وزیر آموزش و پرورش سوریه و نیز جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محسن حاجی میرزایی به دعوت عماد موفق العزب، وزیر آموزش و پرورش سوریه، سفر دوروزه‌ای را به دمشق طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، دوم و سوم بهمن انجام می‌دهد.

در این سفر وزیر آموزش‌وپرورش دیدار‌هایی با نخست‌وزیر، رئیس مجلس، وزیر آموزش عالی سوریه و دیگر مقامات این کشور خواهد داشت.

از برنامه‌های این سفر امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی بین دو کشور در زمینه‌های همکاری و تعامل در عرصه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش ابتدایی، آموزش استثنایی، کتب درسی، صنایع آموزشی، تربیت‌معلم و استعداد‌های درخشان خواهد بود.

بازدید از مدرسه امام خمینی جمهوری اسلامی ایران در دمشق و بررسی مسائل مدارس ایرانی در کشور سوریه از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی در گفتگو با صدا و سیما در بدو ورود به دمش از آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی واحد‌های آموزشی سوریه که براثر جنایات جنگی تروریست‌های تکفیری داعش آسیب‌دیده است، خبر داد.

وی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به تجربیات کشورمان در زمینه بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز واحد‌های آموزشی که در جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام، دچار خسارات فراوان شده بود، آماده همکاری و انتقال تجربیات به دوستان سوری در این زمینه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان که پس از تصدی وزارت آموزش‌وپرورش، سوریه را به‌عنوان اولین مقصد خارجی خود برگزیده است، از تولید محتوای آموزشی و تربیت‌معلمان به عنوان زمینه‌های همکاری میان تهران و دمشق نام برد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: همکاری‌های دوجانبه میان ایران و سوریه در حوزه آموزش‌وپرورش، به شکل‌گیری فرهنگ مشترک میان دو ملت خواهد انجامید که بی‌شک، پایگاه اصلی مکتب مقاومت اسلامی هستند.

دیدار با عماد العزب وزیر آموزش و پروش سوریه، آغاز برنامه کاری حاجی میرزایی و هیات همراه در این سفر خواهد بود تا دو طرف درباره بند‌های تفاهم‌نامه‌ای که قرار است، در پایان این سفر، میان وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش دو کشور امضا شود، به گفتگو بپردازند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این سفر با عماد خمیس نخست وزیر، حموده صباغ رئیس مجلس و بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه دیدار و گفتگو خواهد کرد. هیات عالی وزارت آموزش‌وپرورش کشورمان قرار است از موزه مدرسه سوریه و مجتمع آموزش امام خمینی (ره) در دمشق بازدید کند و در پایان این سفر به زیارت مرقد‌های مطهر حضرات زینب کبری و رقیه خاتون سلام الله علیه مشرف شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوریه حاجی میرزایی آموزش و پرورش ترک آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی، از جهات مختلف همچون آب و هوای خوب، آثار تاریخی شگفت انگیز و مناطق مستعد تفریحی از نقاط مهم و گردشگرپذیر کشور ایران محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ غنی استان را به مردم کشور عزیزمان معرفی کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی در خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی، افزود: آموزش و پرورش مدارسی را که از نظر امکانات بهداشتی و خدماتی در سطح بالاتری هستند، در اختیار مسافران گذاشته که باعث رضایت مندی مسافران نوروزی شده است.

وی تصریح کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه به تعداد ۱۲۵ آموزشگاه و در ۱۲۰۶ اتاق(کلاس) پذیرش می شوند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۹۰۸ اتاق الف، ۳۴ اتاق ب و ۹ مکان از قبیل مراکز خانه ی معلمان، اردوگاه ها و... است.

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را تکذیب کرد
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است