Web Analytics Made Easy - Statcounter

گراوند با تاکید بر لزوم رسیدگی به موقع به شکایت‌های مردمی در حوزه بازار تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام و روزهای پایانی سال، گشت‌های نظارت بر بازار با همکاری ادارات استاندارد، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و بازرسی با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، «عبدالکریم گراوند» صبح چهارشنبه (2 بهمن) در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با تاکید بر اینکه پیگیری لازم برای اختصاص سهمیه ویژه اقلام مورد نیاز ایام نوروز صورت گیرد، خواستار شد: دستگاه هایی متولی تأمین مایحتاج شب عید می باشند، نسبت به تأمین سهمیه مورد نظر اقلام شب عید برای استان اقدام لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار بوشهر با اشاره به معضل کمبود سردخانه نگهداری کالا در استان اظهار داشت: اداراتی که در استان بوشهر دارای سردخانه می باشند مکلف هستند سردخانه‌ها را جهت استفاده سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در اختیار این دستگاه‌ها قرار دهند.

 

وی خواستار شد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان، در خصوص قیمت تعرفه‌های سردخانه‌ها تجدید نظر کند و این موضوع از سوی مدیران استانی پیگیری شود.

 

گراوند با اشاره به اینکه  با وجود تعیین سهمیه سوخت برای قایق‌های صیادی هنوز ابلاغی در این زمینه صورت نگرفته است،  تصریح کرد: می‌طلبد پیگیری ویژه برای ابلاغ سهمیه بنزین قایق‌های صیادی صورت گیرد و تأخیر در این زمینه جایز نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه میزان قابل توجهی از مردم استان بوشهر از راه دریا امرار معاشمی کنند بیان کرد: با توجه به میزان بالای مصرف آبزیان در بوشهر و وضعیت معیشت و اشتغال دریایی در استان، تعیین تکلیف و ابلاغ سهمیه بنزین قایق‌های صیادی یک ضرورت است.

 

گراوند ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر از جمله برنج خواستار  اجرای طرح لایروبی بندر بوشهر با هدف پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت ۵۰ هزار تن شد و افزود: بزرگ‌ترین خدمت سازمان بنادر و دریانوردی ایران به استان بوشهر، اجرا و تکمیل لایروبی بندر بوشهر و آماده کردن این بندر برای پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۵۰ هزار تن است که این اقدام زمینه و فرصتی مناسب برای رونق بندر بوشهر خواهد بود.

 

استاندار بوشهر با اشاره به هماهنگی و تدارک ویژه برای برپایی باشکوه نمایشگاه بهاره خواستار شد: ادارات صمت در شهرستان‌ها با حمایت فرمانداری‌ها هم در زمینه راه اندازی نمایشگاه بهاره اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم  پویش نصب قیمت بر کالاها و استقبال مردم از این پویش اظهار داشت: این اقدام بسیار خوبی می باشد و هر کس می‌تواند با هر توان مالی کالای مورد نیاز خود را خریداری کند و هم استانی‌های عزیز هم برای پیوستن به این پویش از خرید کالا بدون درج قیمت خودداری کنند.

 

استاندار بوشهربا اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان صمت، شاهد یک ثبات نسبی بر وضعیت بازار استان هستیم و امیدواریم این روند ادامه یابد.

 

گراوند با تاکید بر لزوم رسیدگی به موقع به شکایت‌های مردمی در حوزه بازار اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام و روزهای پایانی سال، گشت‌های نظارت بر بازار با همکاری ادارات استاندارد، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و بازرسی با جدیت دنبال شود.

 

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه ایجاد میادین میوه و تره بار برای تعادل قیمت میوه ضروری است و با انتقاد از عملکرد شهرداری بوشهر در زمینه ایجاد میدان میوه و تره بار در بوشهر بیان کرد: اقدامات شهرداری بوشهر در مورد میادین میوه و تره بار کند و غیر قابل قبول است، قرار بوده شهرداری چند مکان را برای ایجاد میدان میوه و تره بار مشخص کرده و در این زمینه اقدام کند اما این کار به تأخیر افتاده لذا شهرداری بوشهر در اسرع وقت نسبت به ایجاد میادین میوه و تره بار در محلات مختلف بوشهر اقدام کند.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای تحقق جهش تولید باید به واحدهای دارای مشکل در شهرک‌های صنعتی رسیدگی شود تا اشتغال و تولید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، رمضان بهرامی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجود قوانین سختگیرانه، یکی از مشکلات جدی بخش خصوصی است، چراکه در کشور ما قوانین سختی در حوزه اقتصادی و زیرساخت‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال بدون تسهیل قانون محقق نخواهد شد، افزود: فرض را بر این می‌گیریم که با شعار سال، مردم ۵۰ درصد از سرمایه خودشان را در بخش تولید بیاورند سوال اینجاست آیا ۵۰ درصد دیگر را بانک‌ها در قالب تسهیلات پرداخت خواهند کرد؟ بسته حمایتی سازمان اقتصاد دارایی برای جهش تولید کجاست؟ سازمان تأمین اجتماعی در کجا قرار دارد؟ دستگاه‌هایی مانند شرکت توزیع برق چه خدماتی به تولید خواهند داد؟ در صورت بی‌توجهی به این موارد تحقق شعار سال مانند سال‌های قبل خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: فعلاً در دستگاه‌های اجرایی ظرفیتی وجود ندارد، مگر اینکه سازمان تأمین اجتماعی و مالیاتی به بخش‌هایی که افزایش تولید و اشتغال دارند در بحث تأمین اجتماعی و مالیات تخفیف دهند.

وی ادامه داد: آن‌گونه که به نظر می‌رسد اغلب تغییرات باید در سیاست‌های کلان کشور لحاظ شود، چراکه وقتی صحبت از مشارکت مردم می‌کنیم به دو دسته سرمایه‌های خُرد و کلان تقسیم می‌شوند و به این ترتیب افرادی که از سرمایه کلان برخوردار بودند از قبل وارد حوزه تولید شدند بنابراین شاید اگر مشکل همین واحدهای تولیدی را حل کنیم جهشی در بخش اشتغال اتفاق بیفتد.

به اعتقاد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان، افرادی که سرمایه‌های خُرد دارند هم باید نقدینگی‌شان به مانند بخشی نظیر بورس هدایت شود اما باز هم می‌بینیم که این سازوکارها باید در سطح کلان کشور تصمیم‌گیری شود و مواردی نیست که بتوان به صورت استانی درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی اضافه کرد: بهتر است در راستای تحقق جهش تولید به واحدهای دارای مشکل در شهرک‌های صنعتی رسیدگی شود تا اشتغال و تولید افزایش پیدا کند.

بهرامی با بیان اینکه اغلب مشکلات واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش و زیرساختی است، افزود: مالیات و تأمین اجتماعی از دیگر مواردی است که تولیدکنندگان همواره با آن درگیر هستند.

وی معتقد است: باید تعداد صنایع بزرگ در استان شناسایی شود و مشکلات این واحدها بررسی شود تا چالش‌های پیش‌روی آنها حل شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان، فقدان مدیریت درست را از دیگر مشکلات تولید در بخش دولتی و خصوصی دانست و گفت: اول باید این مشکل حل شود، چراکه اگر تسهیلات نیز به صنایع ارائه شود بازهم تولید به معنای واقعی اتفاق نخواهد افتاد، چراکه باز در فروش با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه هر سرمایه‌داری نمی‌تواند تولیدکننده خوبی باشد، افزود: در کشور معمولاً در مدیریت سرمایه‌گذاری مشکل داریم.

بهرامی ادامه داد: با فرض بر اینکه واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۹۰ درصد کار کند، بخش عمده محصول باید به بازارهای خارجی عرضه شود و سوال اینجاست آیا زمینه صادرات در حال حاضر وجود دارد؟ فرض بر اینکه صادرات انجام شد، باز در برگشت پول با مشکل مواجه هستیم، اینها همه مواردی است که به رکود تولید دامن می‌زند.

کد خبر 745125

دیگر خبرها

  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)