Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند بنیامین نتانیاهو برای دستیابی به موافقت آمریکا درخصوص الحاق غور اردن قبل از انتخابات کنست تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از کاخ سفید خواسته با الحاق غور اردن به اراضی اشغالی قبل از انتخابات موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو سپتامبر اعلام کرد اگر در انتخابات پیروز شود غور اردن را به اراضی تحت اشغال اسرائیل ملحق می‌کند.

کمیته وزارتی اسرائیل اخیرا اولین جلسات خود را برای بررسی الحاق مناطق غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی تحت اشغالش برگزار کرد. هرچند برخی گزارشات حاکی از این است که نتانیاهو ترجیح داده بررسی الحاق غور اردن را به بعد از تصمیم دیوان کیفری بین المللی درباره تحقیقات درخصوص جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها موکول کند.

همچنین بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی_ سفید اخیرا متعهد شد بعد از انتخابات غور اردن را به اراضی اشغالی ملحق کند.

اما نتانیاهو در جواب وی گفت: اگر می‌شد همین حالا این کار را کرد، چرا باید تا بعد از انتخابات منتظر بمانیم؟

منطقه الاغوار حدود یک سوم مساحت کرانه باختری را دربر می‌گیرد. اسرائیل همواره بر تصمیمش برای الحاق غور اردن تأکید دارد. فلسطینی‌ها معتقدند این اقدام راهکار تشکیل "دو کشور" را از بین می‌برد. مذاکرات صلح میان دو طرف از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، صلح وجود ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن امروز (پنجشنبه) در سخنانی اعلام کرد خطر تشدید و گسترش جنگ غزه در منطقه، هر لحظه که تجاوزات ادامه می‌یابد، بیشتر می‌شود.

وی افزود: «تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، صلح وجود ندارد و تا زمانی که اسرائیل به نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان ادامه دهد، امنیت وجود ندارد.»

الصفدی خاطرنشان کرد: «شورای امنیت باید در مورد آتش بس تصمیمی الزام آور اتخاذ کند و نمی‌توان به اسرائیل اجازه حمله به رفح را داد.»

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: «اسرائیل نزدیک به ۳۴ هزار فلسطینی از جمله ۱۳ هزار کودک و همین تعداد زن را در غزه به قتل رساند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اردن: تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، صلح وجود ندارد
  • نتانیاهو در موقعیت آچمز
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران
  • میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد
  • (تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران
  • برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در ۲۱ اردیبهشت
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو توجهات را از غزه دور می‌کند
  • پیام مهمی که ایران مخابره کرد!
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی