Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری یونهاپ با اشاره به استقبال آمریکا از تصمیم کره جنوبی برای اعزام یک واحد نظامی خود به تنگه هرمز گزارش داد اما ایران نگرانی خود را از این تصمیم به سئول اعلام کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، آمریکا روز سه شنبه از تصمیم کره جنوبی برای اعزام نیروی نظامی به تنگه هرمز برای حفاظت از شهروندان خود و کشتی‌هایی که از این آبراه استراتژیک عبور می‌کنند استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که کره جنوبی طی هفته‌های اخیر بشدت برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس تحت فشار بود، وزارت دفاع سئول دیروز سه‌شنبه اعلام کرد فعالیت یک ناوگان ضد دزدی دریایی خود را که هم اکنون در سواحل آفریقا فعالیت دارد، به مناطق حوالی تنگه هرمز گسترش می‌دهد.

مقامات نظامی کره جنوبی تاکید کرده‌اند که این اقدام مستقلا و در خارج از چارچوب ائتلاف دریایی آمریکا انجام می‌گیرد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، یگان نظامی چئونگائه-۳۰۰ از ائتلاف دریایی آمریکا که مقر آن در بحرین قرار دارد مسنقل عمل خواهد کرد، اما دو افسر نظامی این یگان برای هماهنگی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مقر فرماندهی مشترک این ائتلاف حضور خواهند داشت.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری یونهاپ گفته، «واشنگتن از این تصمیم کره جنوبی برای توسعه ماموریت یگان چئونگائه به تنگه هرمز استقبال و از آن قدردانی می‌کند».

این سخنگوی آمریکایی گفته، «این تصمیم نشان دهنده مستحکم بودن اتحاد میان واشنگتن و سئول و تعهد ما به همکاری برای مقابله با نگرانی‌های امنیتی جهانی است».

خبرگزاری یونهاپ دو هفته پیش با اشاره به جلسه شورای امنیت ملی کره جنوبی گزارش داده بود که به نظر می‌رسد سئول تحت فشار‌های آمریکا در حال ارزیابی جدی راه‌های مشارکت در ماموریت دریایی واشنگتن در تنگه هرمز به منظور تضمین ادعایی آزادی کشتیرانی در این منطقه است.

براساس گزارش یونهاپ، آمریکا از مدت‌ها پیش به دنبال جلب حمایت متحدان خود از جمله کره جنوبی برای عملیات نظارتی خود در یکی از مهمترین آبره‌های عبور نفت در تنگه هرمز است. این تلاش‌ها از زمان تشدید تنش‌ها در خلیج فارس با ایران آغاز شده است.

«چوی هیون سو» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی پیش از این در این زمینه به خبرنگاران گفته بود: «واشنگتن بر اهمیت نقش متحدان خود از جمله سئول تاکید کرده و در طول چندین جلسه خواستار مشارکت ما هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم شده است. ما هم آماده مشارکت هستیم، اما هنوز تصمیمی درباره چگونگی انجام آن اتخاذ نکرده‌ایم.»

یونهاپ در ادامه گزارش خود و در توجیه این تصمیم دولت کره جنوبی آورده است، براساس آمار‌های دولتی، حدود هفتاد درصد نفت مورد نیاز کره جنوبی از تنگه هرمز عبور می‌کند و حدود ۱۷۰ کشتی مرتبط با کره جنوبی در طول سال ۹۰۰ بار از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

حدود ۲۵ هزار تبعه کره جنوبی نیز در کشور‌های مختلف منطقه غرب آسیا زندگی می‌کنند.

سرهنگ «داو ایستبورن» یک سخنگوی پنتاگون به یونهاپ گفته، «همانطور که ما قبلا هم گفتیم، این یک مشکل بین‌المللی است که نیاز به یک راه حل بین‌المللی دارد. ما از متحدمان کره جنوبی برای کمک به آزادی ناوبری در خاورمیانه استقبال می‌کنیم.»

رسانه‌های کره جنوبی پیش از این به نقل از منابع آگاه از مشورت سئول با تهران برای اتخاذ این تصمیم خبر داده بودند.

با این حال یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به خبرگزرای یونهاپ گفته است که ایران نگرانی خود را از استقرار این یگان کره جنوبی در خلیج فارس به ما اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خبرگزاری یونهاپ ائتلاف دریایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی