Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@20:35:29 GMT

بالا رفتن حجم مصرف گاز در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۴۸۹

بالا رفتن حجم مصرف گاز در خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حمید فانی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت:حجم مصرف گاز از سوی مشترکان این سوخت طبیعی در خراسان رضوی ظرف دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان ۱۴ درصد بیشتر شده است.   او تصریح کرد: امسال یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون مترمکعب میزان مصرف گاز طبیعی در دی ماه پارسال  خراسان رضوی یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون مترمکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشترکان شبکه گاز در خراسان رضوی در دی ماه امسال ۱۹۴ میلیون مترمکعب گاز بیشتر از دی ماه پارسال سوزاندند.

فانی به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر تداوم برودت هوا و ماندگاری موج سرما در این استان اشاره و افزود: میزان گاز مصرفی هفته پایانی دی ماه امسال در خراسان رضوی به مرز ۵۵ میلیون مترمکعب در روز رسید.

او تصریح کرد: این رقم یک رکورد تاریخی در حجم مصرف گاز برای این استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: شدت سرمای زمستان امسال در خراسان رضوی موجب شد تا  ۱۰ روز اخیر ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شود. این حجم معادل ۳۸ درصد از کل گاز تحویلی به مشترکان خراسانی در طول دی ماه بود.

فانی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف سوخت، بهترین درجه حرارت تنظیمی را برای بخاری و پکیج بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام و افزود: گرم کردن بیش از حد محیط داخلی ساختمان‌ها به ویژه در فضا‌های کاری و ادارات موجب بی‌حالی، رخوت و کسالت در افراد می‌شود.
او تصریح کرد: مشترکان همچنین در موضوع ایمنی گاز باید نسبت به بررسی مسدودی دودکش تجهیزات گرمایشی، وضعیت کلاهک H شکل خروج گاز در پشت بام و استفاده از بست فلزی مناسب برای مهار شیلنگ انتقال گاز بطور جد توجه داشته باشند. استفاده نکردن از بست استاندارد امکان گازگرفتگی یا انفجار را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: شرکت گاز خراسان رضوی در سطح این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری به دو میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک خدمت می‌کند.   انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز خراسان رضوی گازگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال قیمت برق افزایش نمی یابد

تین نیوز

مدیر عامل توانیر گفت: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی