Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به‌گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» پیرامون ضرورت اجرای این طرح افزود: تعویض یک میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده در مناطق گرمسیری ، میزان مصرف این کولرها را به ۵۰ درصد کاهش خواهد داد که این امرمنجر به کاهش یک هزار و ۶۰۰مگاواتی میزان مصرف برق کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بالغ بر۲۲ هزار مگاوات از میزان مصرف برق در فصول گرم و در ساعات اوج مصرف، مربوط به وسایل سرمایشی است که به دلیل افزایش تقاضا، این میزان سالانه روند افزایشی دارد.

عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر یادآور شد: وسایل سرمایشی بیش از ۶۵ درصد از مجموع مصرف برق مناطق گرمسیر که بیشتر در استان های واقع در سواحل جنوبی کشور را به خود اختصاص می دهند.

به گفته وی، شورای اقتصاد به منظور افزایش بهره وری انرژی در حوزه مصارف سرمایشی، طرح تعویض یک میلیون دستگاه کولرگازی فرسوده در مناطق گرمسیر را مطرح و در سی ام دی ماه امسال به تصویب رساند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح مزایای فراوانی دارد، کاهش هزینه های خانوار، مدیریت بار برق در تابستان به میزان یک هزار و ۶۰۰ مگاوات، کاهش مصرف انرژی به میزان حدود هشت میلیارد کیلووات ساعت، صرفه جویی برق و دو میلیارد متر مکعب مصرف گاز نیروگاه ها از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.

وی توضیح داد: این طرح می تواند نیاز به احداث دو هزار مگاوات نیروگاه جدید را در کشور مرتفع کند، زیرا برای تامین یکهزار و ۶۰۰ مگاوات برق مورد نیاز، باید حداقل دوهزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شود که با در نظر گرفتن دیگر هزینه ها برای احداث خطوط انتقال، پستها و خطوط توزیع نیاز به سرمایه گذاری بیش از بیست هزار میلیارد تومان دارد.

سخنگوی صنعت برق گفت: تولید داخل با اجرای این مصوبه،رونق خواهد گرفت و با راه اندازی خطوط تولید کولرهای گازی با بازدهی بالا در کشور خواهد شد و فعال شدن گروه های اجرایی و افزایش اشتغالزایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

رجبی مشهدی درارتباط با سرمایه گذاری مورد نیاز برای این طرح نیز گفت: میزان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ۶۵۰ میلیون دلار پیش بینی شده که درمدت چهار سال پیاده می شود که سهم دولت از این میان ۳۵ درصد تعیین شده که از محل صرفه جویی سوخت حاصل از اجرای طرح پرداخت خواهد شد.

وی گفت: شرکت توانیر ۳۰ درصد سرمایه گذاری را پذیراست و ۳۵ درصد از سرمایه گذاری های مورد نیاز نیز توسط مشترک های داوطلب تامین خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: سهم مشترکان داوطلب نصب کولرهای پربازده به شیوه اقساط ۲۴ ماه در قبض برق مشترکان، پس از نصب کولرهای جدید راندمان بالا و اسقاط کولر فرسوده دریافت خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، دوره بازگشت سرمایه این طرح با توجه به اینکه هزینه تعویض هر دستگاه کولر ۶۵۰ دلار معادل هشت میلیون تومان در نظر گرفته و سرمایه گذاری در این طرح دوساله بازگشت داده می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کولر گازی صرفه جویی انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستا‌های اطراف آن را تامین می‌کند برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت داده شد.

علی اسدی با بیان اینکه این پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هر کدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی اضافه کرد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکر‌های جدید و تعویض شش عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در این پست انجام شده است.

وی افزود: احداث فونداسیون برای ترانس‌های شماره یک و دو جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ۳۳ کیلوولت در خروجی ترانس شماره ۴، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری در تلاش است تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار کند، بیان کرد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت و پست ذخیره گاز بهینه‌سازی شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد