Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کشته شدن 330 نفر در سوانح رانندگی جاده‌ای استان در 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشترین آمار کشته‌ها مربوط به سفرهای تابستانی بوده است.

سرهنگ محمد حیدری در جلسه امروز (دوم بهمن) کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه، با اشاره به وضعیت تلفات سوانح جاده‌ای در استان، افزود: در 10 ماهه امسال 330 نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادف کشته شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 نفر بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حیدری ادامه داد: در حالیکه افزایش 2.8 درصدی را در تعداد کشته شدگان تصادفات داشته ایم، اما آمار مجروحین تصادفات از 4525 نفر سال گذشته با کاهش 12.6 درصدی به 4016 نفر در 10 ماهه امسال رسیده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال تعداد کشته‌های تصادفات بجز دو ماه تیر و مهر کاهشی بوده، عنوان کرد: بیشترین کشته‌ها مربوط به فصل تابستان و سفرهای این فصل و پس از آن مربوط به سفرهای نوروزی فصل بهار بوده است.

حیدری بیشترین آمار کشته‌های حوادث رانندگی برون شهری استان را نیز مربوط به راه‌های سه شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و صحنه دانست و یادآور شد: بیشترین تلفات را نیز به ترتیب در محورهای کرمانشاه به کامیاران، کرمانشاه به روانسر و کرمانشاه به صحنه داریم.

وی از سهم 40 درصدی واژگونی در تصادفات منجر به فوت بین شهری نیز یاد کرد و گفت: برخورد خودروها با یکدیگر سهم بیش از 47 درصدی و برخورد با عابران سهم 11.6 درصدی دارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: در نوع تخلفات منجر به فوت نیز سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و عدم توجه به جلو به ترتیب بیشترین سهم را دارند.

به گفته حیدری حدود 69 درصد تصادفات منجر به فوت در روز و 31 درصد آنها شب‌ها رخ می‌دهد.

وی در ادامه چند پیشنهاد برای کنترل میزان کشته‌های حوادث رانندگی بین شهری داشت و اظهار کرد: اولین پیشنهاد تکمیل 17 کیلومتر باقی مانده از تعریض مسیر کرمانشاه به کامیاران است که  تعریض این محور از سال 1388 آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسیده است.

حیدری همچنین با اشاره به فعالیت 60 گشت پلیس راه در هشت هزار کیلومتر راه‌ استان که هر گشت بیش از 130 کیلومتر راه را پوشش می‌دهد، افزود: این گشت‌ها روزانه 1200 لیتر سوخت نیاز دارند که رقمی معادل 3.6 میلیون تومان هزینه دارد و افزایش قیمت سوخت باعث کاهش تحرک گشت‌ها شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین خواستار افزایش 10 دوربین کنترل سرعت برای راه‌های استان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سوانح رانندگی رئیس پلیس راه استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است

تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا ملت درباره آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز، گفت: درصد شماره‌گذاری پژو در کشور  ۲۸ درصد است و دخالت این خودرو در تصادفات نوروز ۳۲ درصد بوده است اما این نکته نیز ملاکی برای این نیست که پژو می‌تواند خودرویی پرتصادف باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: مطالبه جدی ۱۴۰۳ ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو است و این موضوع در حال پیگیری است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد