Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی مازندران در رونمایی از یادمان نامگذاری مجتمع تحقیقاتی تولیدی این نهاد به نام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: در شرایط حال کشور «دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی» و پیاده‌سازی مدیریت جهادی جز با کار و تلاش میسر نمی‌شود.

به گزارش ایکنا از مازندران، واحد عبدالهیان، رئیس جهاددانشگاهی مازندران، عصر دیروز، 1 بهمن‌ماه در مراسم رونمایی از یادمان نامگذاری به نام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و افتتاح پایلوت تکثیر و پرورش جلبک اسپیرولینا که در مجتمع تحقیقاتی تولیدی شهید سردارسپهبد قاسم سلیمانی جهاددانشگاهی مازندران در چپکرود جویبار برگزار شد، گفت: شهادت این سردار، از آنجا که به آرزویش دست یافت و شهادتش هیمنه دشمن را شکست، جای تبریک دارد، اما فقدان این شهید مقاومت، غم بزرگی است که باید به همه آزادگان عالم، یاران وی و مردم ایران، تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سردار سلیمانی شخصیتی است که خود اسطوره بود و بی‌شک در ذهن همه ایرانیان و آزادیخواهان جهان به عنوان اسطوره ایثار و شجاعت و مقاومت باقی خواهد ماند.

عبدالهیان ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نامگذاری و احداث یادمان شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مجموعه سایت تحقیقاتی چپکرود جویبار جهاد دانشگاهی، به معنای اعتقاد واقعی و عملی جهادگران دانشگاهی به سیره این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی آئینه تمام‌نمای یک ایرانیان، فداکار، شجاع، صدیق و مسلمان است که همزاد پنداری همگانی را سبب شده است و هر ایرانی و شخص آزاده‌ای بخشی از خود را در وجود این شهید احساس می‌کند و افراد به میزان همزاد پنداری که با این شخصیت دارند دلیلی برای دوست داشتنش اقامه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» است، افزود: با توجه به تأکید رهبری مبنی بر «دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی» به نظر می‌رسد، در شرایط حال کشور، تحقق بخشیدن به این مهم و پیاده‌سازی مدیریت جهادی و انقلابی ماندن نهاد‌های انقلابی از جمله جهاد دانشگاهی، جز با کار و تلاش میسر نمی‌شود.

عبدالهیان اظهار کرد: با توجه به ضرورت کار و تلاش هدفمند و اقتصادی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیش رو در راستای هنر تولید، ایجاد انعطاف سازمانی در نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی و ورود به عرصه‌هایی که جزو مزایایی نسبی و رقابتی استان و تصریح شده در اسناد بالا دستی توسعه نیز است، اهمیت و ارجحیت دارند.

وی افزود: با توجه به اهمیت نوآوری و خلاقیت در بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای هنر کسب و کار‌های دانش‌بنیان و ارائه الگو‌های عملی و پیاده‌سازی شده به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و بخش‌های عمومی و تعاونی، جهاددانشگاهی را بر آن داشت که تعریف و اجرای پایلوت‌های علمی اقتصادی را مد نظر قرار دهد؛ و در این راستا پایلوت نیمه صنعتی تولید جلبک، پایلوت گردشگری مزرعه، پایلوت طرح تلفیقی پرورش ماهیان خاویاری، پایلوت کشت در اسانس‌گیری گل نرگس، پایلوت مزرعه غاز مولد را تعریف و عملیاتی کرده است.

وی افزود: دو مورد از پایلوت‌های این مجتمع به صورت ۱۰۰ درصد پیاده‌سازی شدند که یکی از این پایلوت‌ها تولید نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا است که تولید آزمایشی سه ماهه خود را طی کرده است که امروز به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی بیان کرد: تولید جلبک اسپیرولینا که به کمک پژوهشگران پرتلاش جهاددانشگاهی بعد از سه سال پژوهش و مطالعات آزمایشگاهی صورت گرفت موجب شد تا به دو دستاورد مهم یکی دانش بهینه‌سازی کشت در شرایط و ابعاد متفاوت و دیگری دانش مهندسی محیط کشت و ساخت استخر‌های کشت و پرورش جلبک با پوشش ثابت است، دست یابند.

وی با بیان اینکه سایت پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و کشت جلبک اسپیرولینای چپکرود جهاددانشگاهی در نوع خود در کشور بی‌نظیر است، ادامه داد: مرکز استانداردی با این ویژگی در کشور نیست و اغلب مصرف‌کنندگان تلاش دارند از مسیر واردات نیازشان را برآورده سازند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، با اشاره به وارداتی بودن جلبک اسپیرولینا و گستره وسیع استفاده از این محصول و نیز تولید محصولات ثانویه در این حوزه، گفت: اکنون که جهاد دانشگاهی توانسته است دانش فنی راه‌اندازی پایلوت تولید نیمه صنعتی جلبک را به صورت ۱۰۰ درصد با اتکا به توان داخلی انجام دهد؛ آمادگی اجرای سایت‌های جدید و راه‌اندازی فاز صنعتی تولید جلبک را دارد.

وی تأکید کرد: از طرفی با توجه به شرایط نامناسب کشور و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی که البته می‌تواند به نوعی شرایطی را برای جهش ملی ایجاد کند هم‌افزایی در جهت افزایش تولید ملی اهمیت فراوان دارد؛ لذا جهاددانشگاهی اعلام آمادگی می‌کند که بدون هیچ گونه محدودیتی تمام تجربه خود را در اختیار بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی قرار دهد.

رئیس جهاددانشگای مازندران بیان کرد: اطمینان دارم همچنان که فرزندان این مرز و بوم در برخی از عرصه‌های نظامی و امنیتی مباحث هسته‌ای و مطالعات پزشکی و سلول‌های بنیادی گام‌هایی را برداشته که سرآمدی کشور را در عرصه‌های بین‌المللی در پی داشته است می‌توانیم با تمرکز بر سایر وجوه با استفاده از پتانسیل داخلی همین سرآمدی را در همه عرصه‌ها به دست آوریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: رونمایی شهید حاج قاسم سلیمانی ایکنا مجتمع تحقیقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کرده و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر!

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان ببینند آیا عملکرد آنها در حل مشکلات، اجرای عدالت و ارتقای سرمایه اجتماعی موثر بوده است یا نه و اگر نشده در فرآیند کاری خود را مورد بازنگری قرار دهند. ببینید انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و اقتضای انقلابی زیستن، اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب، درس‌خوانده و صاحب سابقه و تجربه برآورده شده یا نه و اگر نشده باید طرحی نو در انداخته شود.دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نظام بروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کُند نماید.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است