Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دانشی گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری باشکوه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در اراک صورت گرفته است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی شایسته بتوانیم شاهد استقبال حداکثری مردم از جشنواره در اراک باشیم.

خبرگزاری شبستان: اراک/امسال و همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اراک برای چهارمین بار، میزبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود؛ در این راستا برخی از فیلم‌های منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در زمان ایام الله دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری و همزمان با تهران در در محل مجتمع فرهنگی سینمایی ستارگان اراک به اکران درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این راستا گفتگویی با حجت الاسلام «عباس دانشی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص اکران فلیم فجر در اراک ترتیب داده شده است.

 

توضیحی در مورد سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بفرمایید؟

 

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر همزمان با دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور در اراک برگزار می شود؛ تاکنون نام و تعداد فیلم ها به استان اعلام نشده ولی با تشکیل دبیرخانه جشنوار و صدور ابلاغ برای کمیته های دبیرخانه و ابلاغ شرح وظایف مقدمات کار جهت برگزاری این جشنواره در استان انجام شده است.

 

فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر همزمان با دهه مبارک از ۱۵ الی ۲۱ بهمن ماه در محل مجتمع فرهنگی ستارگان اراک اکران خواهند شد و مجتمع فرهنگی ستارگان اراک(سینما استقلال سابق )در هر سانس پذیرای بیش از ۸۰۰ نفر از علاقه مندان به فیلم خواهد بود و اقدامات لازم در این خصوص به عمل آمده است و امیدواریم با تلاش‌های دبیرخانه در استان مرکزی، بتوانیم شاهد برگزاری بهترین دوره این رویداد تا به امروز باشیم.

 


پیش بینی شما از استقبال این جشنواره در اراک چیست و چه اقداماتی در این راستا انجام شده است؟

 

برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری باشکوه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در اراک صورت گرفته است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی شایسته بتوانیم شاهد استقبال حداکثری مردم از جشنواره در اراک باشیم.

 

با توجه به برنامه های پیش بینی شده از لحاظ تبلیغ و توزیع بلیط ها پیش بینی این است که امسال نسبت به سالهای گذشته استقبال بیشتر و بهتر باشد، استقرار دوربین صدا وسیما در محل  اکران فیلم های سی و هشتمین جشنواره  فیلم فجر  با حضور کارشناسان این حوزه، طرح موضوع جشنواره فیلم فجر در شورای اطلاع رسانی استان، نشست با روابط عمومی های ادارات و نهادهای دولتی جهت برگزاری هر چه با شکوهتر  این جشنواره از برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره است.

 

در تلاشیم شرایط اکران فیلم های بیشتری را نسبت به سال گذشته در استان ایجاد کنیم تا رضایت بیشتر مخاطبان این رویداد سینمایی را جلب کنیم؛ برنامه ریزی لازم جهت توزیع بلیط رایگان در بین اقشار ضعیف و سکونتگاه های غیر رسمی جهت استفاده این عزیزان از فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به عمل آمده است .

 

                               


برگزاری جشنواره های هنری مثل فیلم فجر چه تاثیری بر فضای فرهنگی و هنری اراک دارد؟

 

امید است برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری فجر امسال در آستانه چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بتواند زمینه ساز فصل تازه ای در این عرصه باشد؛ جشنواره های فجر ار نمی توان صرفا آن ها را یک رویداد تلقی کر و جشنواره‌های فرهنگی هنری فجر، صرفا یک جشنواره تخصصی سینمایی نیست بلکه نمود و یادگار جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 است و کارکرد فرهنگی آن در «پاسداشت انقلاب» دارای اهمیت والایی است.

 

فعالیت های فرهنگی هنری می تواند اثرات ارزشمندی در ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه داشته باشد و بدون شک وجود نگاه تمدن ساز و امیدبخشی فعالیت های فرهنگی و هنری، مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

جشنواره فجر را از لحاظ کیفی چگونه ارزیابی می کنید؟

 

جشنواره های فجر فارغ از سلایق سیاسی در دوره های گوناگون به مرور پخته تر و کیفی تر شده اند؛ جشنواره فیلم فجر از مهمترین و بزرگترین رویدادهای فیلم در منطقه است و می تواند کشور را به قطبی فرهنگی تبدیل کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی  بر لزوم تکریم شرکت کنندگان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر در طول برگزاری جشنواره و برگزاری مطلوب سایر برنامه‌های فرهنگی هنری تاکید کرد.

 

                                   

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما نماز جمعه فیلم فجر جشنواره فیلم فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان یزد گفت: جشنواره قلب شهر 
با هدف حمایت و تشویق ستاد‌های برتر برگزاری نمازجمعه استان یزد، آموزش و ایده گرفتن ستاد‌ها از یکدیگر و رشد و تعالی نماز جمعه در ۱۱ محور برگزار شد. 
حجت الاسلام نجم الهدی، دعوت و میزبانی از کودکان و نوجوانان، برپایی میز خدمت و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را ازمحور‌های ارزیابی ستاد‌های نمازجمعه در این جشنواره برشمرد. 
آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (ص) در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزشمند نمازجمعه بر جذب حداکثری و درک و فهم دقیق از جامعه تاکید کرد.
آیت الله سعیدی، با ذکر مثال از سردارشهید حاج قاسم سلیمانی گفت:حاج قاسم سعی میکرد همه را در صحنه نگه دارد، حتی افرادی که پوشش مناسبی نداشتند به آنها نگاه مناسبی داشت. 
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دراین مراسم، با تاکید بر جذب جوانان و گسترش برنامه‌های فرهنگی گفت:جوانگرایی، امید آفرینی و استفاده از ظرفیت جوانان در جهاد تبیین باید محور فعالیت ستاد‌های نمازجمعه باشد.
آیت الله ناصری، براهمیت و نقش جایگاه مقدس نمازجمعه در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد.
در این مراسم ازستاد نمازجمعه میبد در اجرای ویژه برنامه‌های معرفی کتاب و محصولات فرهنگی، ستادنمازجمعه اردکان در تبلیغ و تولیدات هنری و رسانه‌ای، ستاد نمازجمعه مهریز در دعوت از اقشار مختلف برای حضور در نمازجمعه، ستاد نمازجمعه ده بالا در استقبال، راهنمایی و پذیرایی از نمازگزاران، ستاد نمازجمعه یزد در برپایی میز‌های خدمت رسانی و پاسخگویی، ستاد نمازجمعه تفت در میزبانی از کودکان، ستاد نمازجمعه بخش بهمن ابرکوه در برنامه‌های ویژه جوانان و نوجوانان، ستاد نمازجمعه مهریز در هویت بخشی و سازماندهی خادمان افتخاری، ستاد نمازجمعه بافق در فضاسازی و ارائه‌های محیطی، ستاد نمازجمعه تفت در چینش مناسب وهنرمندانه برنامه‌های تریبون نمازجمعه و ستاد نمازجمعه اشکذر در تحقق جهاد تبیین تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است