Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:34:28 GMT

همایش بانوان کارآفرین استان تهران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۸۱۸

همایش بانوان کارآفرین استان تهران برگزار شد

ایسنا/تهران همایش بانوان کارآفرین استان در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد و بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار، تجربیات تولید محصولات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

‌سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین در این همایش طی سخنانی گفت: مهمترین اصل در این که بتوان از ظرفیت بانوان استفاده کرد این است که بانوان، ابتدا به خودباوری رسیده و توان خویش را محدود به فعالیت‌های خاص نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمایت ویژه دولت از تولید و اشتغال به ویژه در حوزه روستایی گفت: حمایت‌های دولت از زنان در حوزه تولید و کارآفرینی در موفقیت و پیشرفت زنان کارآفرین ایرانی موثر بوده است.

به گزارش ایسنا، معاون فرماندار شهرستان ورامین اظهار کرد: زنان کارآفرین شهرستان ورامین در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، دامپروری و تولید صنایع دستی و فرش، توانسته‌اند تا گام‌های موثری در تولید و ایجاد اشتغال برداشته و علاوه بر کسب درآمد برای خود و سایر افراد، اقتصاد شهرستان را نیز با رونق همراه کنند.

تقوی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی تشکل‌های تعاونی بانوان کارآفرین به منظور رفع مشکلات این حوزه گفت: در حال حاضر ۲۰ صندوق خرد زنان در مناطق روستایی بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین مشغول به فعالیت است که بیش از ۷۵۰ نفر از بانوان در این صندوق‌ها عضو هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همایش بانوان کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است

نجمه کمالی مشاور اموز زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نشست مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز که با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با بیان اینکه توجه به جایگاه بانوان در دولت سیزدهم افزایش یافته است اظهار کرد: محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است، توسعه آموزش و توان افزایی بانوان در محیط زیست کاملا مشهود است.

 او بیان کرد: ۳۰ درصد از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را زنان تشکیل می‌دهند و هم اکنون ۲۴۵ بانو در پست‌های مدیریتی مشغول خدمت هستند.

او افزود: افزایش سهم بانوان در مدیریت محیط زیست کشور یکی از راهبرد‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

مشاور اموز زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: انسجام، شبکه سازی و تقویت نشاط درون سازمانی، تعامل و ارتباط موثر با کارکنان ستاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، استفاده از ظرفیت زنان به ویژه خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین بنیان اجتماعی در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست، تقویت شکوه مادری و جوانی جمعیت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و اعتلا و گسترش فرهنگ و تقویت باور‌های دینی در حوزه خانواده از جمله مهم‌ترین اهدافی است که در این سازمان دنبال شده است.

کمالی همچنین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در جهت اجرای بند ح تبصره ۹ قانون بودجه و حمایت از بانوان را تشریح کرد و افزود: با اجرای رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، حمایت از فرزند آوری، آموزش و مشاوره در حوزه خانواده، اجرای برنامه‌های حوزه زنان و خانواده، برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های تخصصی در حوزه همسرداری، کار، خانواده، تعلیم و تربیت فرزند، ارتباط موثر والدین و فرزندان و برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی و برقراری تعادل و توازن بین کار و زندگی برای ارتقای جایگاه زنان و حمایت از آنان تلاش شده است.

مشاور اموز زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به قشر زنان، ادامه داد: اجرای کامل قانون جوانی جمعیت در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، تعامل و همکاران با مادران دارای فرزند زیر ۲ سال برای استفاده از ظرفیت دورکاری، برگزاری دوره‌های آموزش تحکیم خانواده در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، استفاده از ظرفیت بانوان متخصص در پست‌های مدیریتی، همکاری در برگزاری و اجرای برنامه‌های کارگروه محیط زیست و خانواده رویداد ملی خانواده و فرهنگی عامه و ارسال به موقع گزارشات اجرای مصوبه شوارای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تشویق کارکنان از جمله انتظارات بانوان است.

کمالی همچنین خواستار تعامل و همراهی با مادران دارای فرزند زیر ۶ سال و موافقت با مرخصی آنان، حضور و عضویت مشاور امور زنان و خانواده اداره کل در جلسات شورای معاونین استان‌ها، تهیه لباس همسان برای بانوان به منظور آراستگی و حفظ عفاف و حجاب در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و راه اندازی اتاق مادر و کودک در جهت ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت و همچنین همکاری با اداره کل امور زنان و خانواده استانداری برای معرفی بانوی تاثیر گذار در حوزه محیط زیست شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود