Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@16:41:29 GMT

ایمپلنت دندان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۸۳۰

ایمپلنت دندان چیست؟

همواره یکی از بهترین و اولین انتخاب‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است، ایمپلنت دندانی که در فک و لثه قرار می‌گیرد، همانند یک دندان طبیعی عمل می‌کند.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، همواره یکی از بهترین و اولین انتخاب ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است، ایمپلنت دندانی که در فک و لثه قرار می گیرد، همانند یک دندان طبیعی عمل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کاشت ایمپلنت دندان دیگر نیازی به تراش سایر دندان های سالم اطراف وجود ندارد.

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت های دندانی یک نوع پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن افراد می باشند، ایمپلنت ها به عنوان یک جایگزین خوب، دائمی به جای یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط متخصصان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از قرار گیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در اطراف ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش خورده و به فک متصل می شود، برای جوش خوردن ایمپلنت به مدت زمانی تقریباً 3 الی 6 ماه نیاز است، بعد از جوش خوردن ایمپلنت تاج و روکش دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد.

کدام ایمپلنت مناسب‌تر است؟

امروزه ایمپلنت های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف وارد بازار می شوند، تشخیص اینکه کدام نوع ایمپلنت برای فردی که به دندانپزشکی برای کاشت دندان مراجعه کرده است مناسب می باشد به عهده متخصص ایمپلنت می باشد، به هر میزان که مواد مورد استفاده شده در ساخت ایمپلنت دندان با بافت های بدن فرد سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد, آن ایمپلنت دارای کیفیت بالاتری می باشد، همانطور که در بالا ذکر شد تشخیص اینکه کدام ایمپلنت برای شما بهتر است بر عهده متخصص ایمپلنت می باشد، بنابراین در انتخاب مرکز دندانپزشکی و متخصص خود دقت کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین متخصص ایمپلنت را انتخاب کنید.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

جراحی کاشت ایمپلنت دندان معمولان تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد، بنابراین نباید دردی در طول عمل جراحی کاشت ایمپلنت حس بشود، بعد از اتمام بی حسی و جراحی ناراحتی‌هایی وجود خواهد داشت که این ناراحتی برای افراد مختلف متفاوت می باشد، می توان گفت دردی که حس می شود, مانند درد کشیدن دندان است که این درد نیز با داروهای ضد دردی که توسط دندانپزشک تجویز خواهد شد مدیریت می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت ایمپلنت در راستای جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری‌های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد، بنابراین لازم است با استفاده از نخ دندان، برس و مسواک مخصوص، اطراف دندانی که ایمپلنت شده است به خوبی تمیز شود، نحوه استفاده از مسواک ها باید توسط دندانپزشک آموزش داده بشود.

عمر ایمپلنت های دندانی چند سال است؟

ایمپلنت دندان می‌تواند برای یک عمر و یا مدت زمان کوتاه تر مورد استفاده قرار بگیرد، میزان عمر ایمپلنت دندانها به عوامل مختلفی مانند میزان حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینات و چکاپ های منظم دندانپزشکی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و . . . بستگی دارد.

هزینه ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

تعرفه و قیمت ایمپلنت دندان بسته به محل قرار گیری ایمپلت، وضعیت لثه و تعداد ایمپلنت می تواند متفاوت باشد، برای اطلاع از قیمت های دقیق تر لازم است به دندانپزشکی مراجعه شود.

محبوبیت ایمپلنت های دندانی

کاشت ایمپلنت دندان بنا به دلایل مختلف مانند طول عمر و استحکام و ثبات بالای ایمپلنت های دندانی دارای محبوبیت بسیاری بوده و جزو محبوب ترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، شما نیز اگر دندان تان را از دست داده اید، می توانید با استفاده از ایمپلنت ها جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته تان داشته باشید تا بتوانید به راحتی مشکلات مربوط به بی‌دندانی را برطرف کنید.

آدرس سایت دندانپزشکی هروی: http://heravidental.info

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایمپلنت دندان دندانپزشکی سلامت دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • " ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو "
  • ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو
  • مرد ۵۰ ساله با دندان گوش پسرجوان را در نانوایی ابوسعید کند!