Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در دولت بحثی درباره تصویب خروج ایران از "ان پی تی" نداشتیم و طبیعی است که این موضوع از اختیارات خود دولت است و تصمیم آن باید جای دیگری گرفته شود. رئیس جمهوری اردیبهشت‌ماه نامه‌ای به سران کشورهای ۴+۱نوشت و اعلام کرد که ایران علاقه‌مند به ماندن در برجام است آمادگی اجرای تعهدات خود را در چارچوب برجام دارد به شرط آنکه طرف‌های دیگر برجام برای حفظ آن به تعهدات خود وفادار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: رئیس جمهوری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر آمریکا یا هر یک از طرفین تلاش کنند تا پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع داده شود، در آن صورت ایران تصمیم به اقدامات سخت‌تری خواهد گرفت، که خروج از "ان پی تی" یکی از آن‌ها خواهد بود. این نوشته رئیس‌جمهوری برای سران کشورها بوده و ما به آن متعهد هستیم و اگر بخواهند از این مسیر خارج شوند ما هم مسیر دیگری را دنبال خواهیم کرد.  

وی درباره حاشیه‌های و شایعات موجود درباره اختلاف دولت و صداوسیما هم گفـت: ما از صداوسیما چیز زیادی نمی‌خواهیم. تنها می‌خواهیم صحبت‌های رئیس جمهوری و وزرا بدون تبعیض و بر اساس آنچه می گویند مطرح کند.  اینکه برخی از مطالب به دلیل مصلحت نبودن کار نمی‌شود یا برداشت‌های خود را از صحبت‌های رئیس جمهوری و وزرا زیر نویس می‌کنند چندان مورد قبول نیست و چندین بار هم تذکر داده شده که زیر نویس موجود با فیلم و نوار مغایر است.  

واعظی ادامه داد: ما مشکلی با رئیس صدا و سیما نداریم و روابط بسیار خوبی وجود دارد. مجموعه عظیمی از کارکنان این سازمان در سراسر کشور زحمت می کشند و دولت آنها را از خود دانسته و خود را هم از آن ها می داند و هیچ مشکلی هم با آنها ندارد. اما متاسفانه تعداد اندکی از افراد سیاسی در ۱۵ سال گذشته پستهای کلیدی را در اختیار گرفته و با این جایگاه به عنوان یک حزب برخورد می کنند.  دولت معتقد است نباید صداوسیما توسط آن گروه محدود جناحی اداره شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: صدا و سیما یک رسانه ملی بوده و متعلق به کل کشور و نظام است و معتقدیم همانگونه که برای قوا و نهادهای دیگر بسته خبری تدارک می بینند در مورد دولت هم همانگونه عمل کنند. برای مثال پوشش خبری وزیر دولت که دو روز در هرمزگان از تمام جاهای سیل زده بازدید کرده در مقایسه به نهادها و افراد دیگری که مثلا در حال غذا دادن به سیل‌زده‌ها هستند یکسان نیست برای دومی ۳ دقیقه زمان اختصاص داده می شود در حالی که برای اولی تنها ۱۰ ثانیه!  

وی خاطرنشان کرد: این تنها موضع دولت نیست بلکه مردم هم دوست دارند صداوسیما بدون تبعیض فعالیت تمام خدمتگزاران خود را مورد پوشش خبری قرار دهد. این به معنی اختلاف میان ما و صدا و سیما نیست و این انتقادات باید به نوعی مورد توجه قرار گیرد.  

استعفای پیوندی از سوی رییس جمهوری تاکنون پذیرفته نشده است

واعظی درباره ابهامات انتخاب رئیس سازمان هلال احمر هم گفت: شورای عالی تشکیل شده در آن زمان بسیار با عجله بود و استعفایی که پیوندی به رئیس جمهوری داد هنوز پذیرفته نشده بود. لذا مشکلاتی هم در رای گیری و انتخابات به وجود آمد. در این انتخابات ۹ نفر شرکت کرده بودند دو نفر از داخل همان شورا و هفت نفر از بیرون. ۷ نفر از بیرون زمان محدودی برای ارائه برنامه و حرف زدن در اختیار داشتند در حالی که بقیه عضو شورا بودند. اتفاقا همان دو نفر هم انتخاب شدند و ۷ نفر درباره موضوعات مختلف اعتراض کردند و به رئیس جمهوری نامه نوشتند.  

وی گفت: رئیس جمهوری دستور پیگیری و بررسی بی‌طرفانه در معاونت حقوقی را داد و معاونت حقوقی به انتخابات اشکال گرفت و پیشنهاد داد این انتخابات تجدید شود و این دست خود شورای عالی است که انتخابات را تجدید کنند. اگر انتخابات درست انجام شود رئیس جمهوری هم یکی از دو نفر را انتخاب خواهد کرد. رئیس جمهوری تا زمانی که اختلاف درونی گروه ها حل نشود حکم فردی را امضا نمی کند.

ادامه دارد...

برچسب‌ها برجام صدا وسیما محمود واعظي هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام صدا وسیما محمود واعظي هرمزگان محمود واعظی برجام صدا وسیما محمود واعظي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه 206 نفر از نمایندگان مجلس درباره تقدیر و تشکر از تولید و پخش  ویژه برنامه‌های انتخابات مجلس، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توسط رسانه ملی را قرائت کرد. 

 متن بیانیه به شرح زیر است:

رسانه ملی، فراگیرترین و مهم ترین رسانه-دانشگاه کشور، نقش بی بدیلی در تربیت دینی جامعه، و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی، در ابعاد داخلی و بین المللی دارد.

 این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی، ضمن ایجاد طراوت معنویت و امید و ایمان در متن و بطن جامعه، در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش، ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی «محفل» نمود بارز آن بوده است.

 در دیگرسو، رسانه ملی با ایجاد ظرفیت های جدید و تولید برنامه‌های متنوع؛ متعدد در قالب های مختلف، ضمن هم افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات، زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 11 اسفند را فراهم کرد.

 بر همین اساس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صداوسیما، مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته، و تلاش های رئیس سازمان صداوسیما، جناب آقای دکتر پیمان جبلی، و همکاران پرتلاش و سخت کوش ایشان در رسانه ملی اعلام می دارند.

 والسلام علیکم و رحمه الله

دیگر خبرها

  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • جبلی : میدان دادن به مردم برای اظهارنظر درباره موضوعات مختلف در صداوسیما تقویت خواهد شد
  • رئیس صدا و سیما: میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف تقویت خواهد شد
  • جبلی: میدان همکاری با هنرمندان را نبسته‌ایم
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • واکنش محمود واعظی به عملیات «وعده صادق»
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود