Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:22:12 GMT

شهرستان رودسر ۸ درصد ایثارگران گیلان را دارد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۹۰۵۰

شهرستان رودسر ۸ درصد ایثارگران گیلان را دارد

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به حضور هشت درصد ایثارگران گیلان در شهرستان رودسر، گفت: صد درصد گلزارهای شهدای رودسر ساماندهی شده است.

عبدالله پاکاری امروز در دیدار با فرماندار شهرستان رودسر که در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه هشت درصد ایثارگران استان گیلان در شهرستان رودسر هستند، اظهار کرد: شهرستان رودسر بعد از شهرستان رشت رتبه دوم تعداد ایثارگران را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای صد درصدی ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان رودسر، افزود: ساماندهی گلزارهای شهدا یکی از مطالبات اصلی خانواده های معظم شهداست و لذا این کار در استان گیلان به اتمام رسیده و براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران جهت نگهداری و مرمت به شهرداری ها و دهیاری ها واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گلزارهای شهدا را یک مرکز فرهنگی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: متاسفانه نگهداری گلزارها بعد از ساماندهی به دغدغه بنیاد شهید تبدیل شده است و شهرداری ها و دهیاری ها باید اهتمام لازم را در اجرای تکالیف قانونی خود داشته باشند.

پاکاری ضمن قدردانی از برگزاری منظم و مستمر شورای مشورتی ایثارگران در شهرستان رودسر، اضافه کرد: دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران همواره به عنوان یک اصل مد نظر مدیران شهرستانی قرار گیرد.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر، یادآور شد: بیکاری یکی از مشکلاتی است که کشور با آن مواجه بوده و باید زمینه اشتغالزایی برای فرزندان شهدا و ایثارگران را فراهم کنیم. البته وارد قانونی هم برای استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد دیده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید با بیان اینکه در استان گیلان ۷۰۰ یادمان شهدا در ورودی شهرها داریم، گفت: بخش عمده ای از این المان ها و یادمان ها نیازمند مرمت و بازسازی است لذا باید بودجه مورد نظر دیده شود تا کار را شروع کنیم.

پاکاری از برگزاری یادواره ۶۳ شهید گیلانی دوران انقلاب اسلامی همزمان با ۱۷ بهمن‌ماه امسال خبر داد و بیان کرد: این مراسم محوری با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم و مسئولان در گلزار شهدای رشت برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نهضت دیدار با خانواده های شهدا از اسفندماه ۹۸ لغایت اردیبهشت ماه ۹۹ در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در اسفندماه هفته گرامیداشت شهدا را داریم که اوج برنامه های ترویجی بنیاد شهید است و دیدار با خانواده های شهدا یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم مستندسازی تاریخ شفاهی والدین شهدا، یادآور شد: میانگین سنی والدین شهدا به ۸۴ سال رسیده و میهمان ما هستند لذا باید نسبت به ثبت خاطرات آنان از شهدا اقدام کنیم و تاکنون ۴۵۰ مستند تولید شده است.

حسین اسماعیل پور، فرماندار رودسر نیز، با تاکید بر لزوم برگزاری یادواره های شهدا به صورت شاخص و کیفی، تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها باید نسبت به وظایف خود درباره نگهداری گلزارهای شهدا اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خانواده های شهدا و ایثارگران گلزارهای شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان که با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، افزود: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره ۸۰۰۰ شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

عباسی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و سخنرانی کردند.

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کرد تا کنگره ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود لذا برای انجام این امر با به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم.


کد خبر 6085965

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح