Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نتیجه پرونده‌های تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تخلفاتی که در حوزه ارزی ممکن است، انجام شده باشد، تخلفات مختلفی است؛ بخشی از آنچه که مربوط به شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی است، به تخلفات این شرکت‌ها در حوزه عدم ایفای تعهدات برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها ممکن است؛ ارزی را دریافت کرده و در موعد مقرر کالای مورد نظر را وارد نکرده باشند، گفت: بر اساس حسابرسی ارزی که برای تعهدات سال ۹۷ انجام شد، تخلف حدود ۱۷ میلیون یورویی در این زمینه آشکار و پرونده به مرجع قضایی ارسال شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چند شرکت تعهدات خود را ایفا نکرده‌ بودند و چند نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند، تصریح کرد: چند شرکت این تخلف را مرتکب شده‌اند. پرونده در اختیار مرجع قضایی است و دستگیری افراد نیز به نظر آنها باز می‌گردد. دستگیری‌هایی که در گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی بوده است به مسئله  عدم ایفای تعهدات مربوط نمی‌شود و ممکن است در زمینه دیگری باشد.

وی ادامه داد: هر شرکتی که ارز دریافت می‌کند، باید طبق مقررات در یک بازه زمانی تعهدات خود را انجام دهد. اختصاص ارز به شرکت‌های پزشکی و دارویی نیز در سال ۹۸ بررسی خواهد شد، اما در حال حاضر حسابرسی‌ها در سال ۹۷ کامل شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و داور گفت: در سال ۹۷ در حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو اختصاص پیدا کرده بود که در حدود ۱۷ میلیون یورو تخلف شده است. البته در مجموع ارز اختصاص یافته به این حوزه مبلغ بالایی نیست، اما به تخلفات در هر میزانی که باشد رسیدگی خواهد شد.

جهانپور خاطرنشان کرد: ممکن است افراد و شرکت‌ها در این حوزه تخلفات دیگری داشته باشند که آن‌ها نیز اگر به نتیجه برسد به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تأمین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند.

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

کد خبر 6086328

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • مجازات متخلفان کنکور چیست؟
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • ۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟