Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در "داووس" با حمله به فعالان زیست‌ محیطی و هشدارهای آن‌ها درمورد بحران اقلیمی، از رهبران اقتصادی جهان خواست تا از گوش دادن به این "پیام‌آوران سرنوشت شوم" اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، تغییرات اقلیمی موضوع اصلی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در نشست داووس ضمن ادعا بر رکورد رشد آمریکا، فعالان زیست محیطی در زمینه گرمایش زمین را با کسانی که از انفجار جمعیت در دهه ۱۹۶۰ و گرسنگی جمعی و قحطی گسترده در دهه ۱۹۷۰ میلادی می‌ترسیدند، مقایسه کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچون سخنرانی دو سال پیش خود در مجمع جهانی اقتصاد، بر سیاست "نخست آمریکا" و ارجحیت منافع ایالات متحده بر سایر کشورها تاکید کرد.

ترامپ در سخنرانی خود با بیان این که "افرادی که علاقه دارند زنگ خطرها را روشن کنند، همیشه یک چیز می‌خواهند و آن میل به تسلط و کنترل بر همه جنبه‌های زندگی ماست"، این افراد را "وارث طالع‌بین‌های احمقانه‌ دیروزی" خواند.

دونالد ترامپ به طور مستقیم از گرتا تونبرگ، فعال نوجوان محیط زیست که در میان مخاطبان این نشست حضور داشت، نام نبرد. این دو هم‌چنین مواجهه رودررو در این نشست نداشتند اما بسیاری، کنایه‌های ترامپ به فعالان زیست محیطی را متوجه گرتا تونبرگ دانستند.

ترامپ هم‌چنین اعلام کرد که آمریکا به ابتکار عملی برای کاشت، احیا و حفاظت از یک تریلیون درخت ملحق خواهد شد. این در حالی است که وی از سوی دیگر در سخنرانی خود از صنایع زغال سنگ و نفت حمایت کرد.

ترامپ این سخنرانی را در حالی ایراد کرد که ساعاتی بعد از آن، روند محاکمه استیضاح او در مجلس سنای آمریکا شروع شد.

 تنها ساعتی پس از اظهارات دونالد ترامپ، گرتا تونبرگ فعال ۱۷ ساله سوئدی که هدایت یک رشته اعتراض‌ها را در مدارس سراسر جهان عهده‌دار بوده تا خواستار اقدام فوری برای مقابله با گرمایش زمین شود، سخنرانی کرد.

این نوجوان سوئدی که برای دومین سال پیاپی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس سخنرانی می‌کرد با انتقاد از ادعای ترامپ مبنی بر حمایت وی از ابتکار عمل جدید برای کاشت یک تریلیون درخت اظهار داشت که کره زمین هم‌چنان در حال سوختن در آتش است و عدم واکنش افرادی مانند ترامپ باعث شعله‌ورتر شدن این آتش‌سوزی‌ها می‌شود. 

تونبرگ با بیان این که کاشت درختان راهکاری برای حفظ محیط زیست است، تاکید کرد: با این حال این راهکار کافی نیست و ما تنها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیاز نداریم، بلکه جهان باید انتشار این گازها را متوقف کند.

وی در این نشست سه خواسته اصلی خود را مطرح کرد که شامل توقف سرمایه گذاری در استخراج سوخت‌های فسیلی توسط شرکت‌ها، بانک‌ها، موسسات و دولت‌ها، پایان فوری همه یارانه‌های سوخت‌های فسیلی و خروج فوری از سرمایه‌گذاری‌ها در سوخت‌های فسیلی بود.

تونبرگ هم‌چنین تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم این کار را در سال ۲۰۵۰ میلادی، ۲۰۳۰ یا حتی ۲۰۲۱ انجام دهید. می‌خواهیم همین الان این اقدامات را انجام دهید. 

بنا بر گزارش روزنامه گاردین، این فعال ۱۷ ساله مدافع محیط زیست در بخشی از سخنانش تاکید کرد که کشورها به اهداف تعیین شده در توافق پاریس پایبند نیستند و تنها در این مورد سخنرانی‌های طولانی ایراد می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی اجلاس داووس دونالد ترامپ گرتا تونبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • نشاندن بایدن پشت میز روزولت برای سخنرانی، تهران را تحریک می‌کند
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • محافظت از شهرها در برابر تغییرات آب‌وهوا با معماری اقلیمی
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • موضع‌گیری جدید آمریکا درباره جنگ با ایران
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود