Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تربیت به عنوان مولفه‌ای اثرگذار در آموزش مهارت‌های زندگی با سبک ایرانی اسلامی نام برد و گفت: متولیان مدارس شاهد باید تربیت دانش‌آموزان و آموزش‌های ارزش‌های ایرانی اسلامی را در وجود همه دانش‌آموزان نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزای فارس از سنندج، رشید قربانی ظهر امروز گردهمایی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان که در دبیرستان شاهد شهیده ژیلا مقبل ناحیه یک سنندج برگزارشد، با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و حوادث اخیر کشور و با اشاره به وضعیت مدارس شاهد و وجود فرصت‌ها و تهدیدها، اظهار کرد: باید تلاش کرد با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولیا دانش‌آموزان بیشتر طالب ثبت نام آنان در مدارس شاهد هستند؛ افزود: این مدارس امروزه به عنوان یک برند درآمده و جزو مدارس خیلی خوب ما هستند که عوامل مدرسه باید از این فرصت به خوبی بهره ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دریافت وجه و اخذ شهریه از اولیا و همچنین برتری نسبی خانواده دانش‌آموزان مدارس شاهد از نظر فرهنگی و تربیتی نسبت به سایر مدارس را یکی دیگر از فرصت‌های موجود در این مدارس عنوان و تاکید کرد: مدیران مدارس باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

قربانی با بیان اینکه توقعات اولیای دانش‌آموزان از مدارس شاهد در بحث‌های آموزشی و تربیتی بسیار زیاد است؛ خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب از فرصت‌های موجود به نحو موثر استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بحث‌های تربیتی در مدارس شاهد باید بر مسائل آموزشی اولویت داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: پایبندی به ارزش‌ها و هنجار‌های اخلاقی در این مدارس مورد تاکید است و در کنار مسائل تربیتی تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و توجه به آموزش نیز همواره مورد توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تربیت به عنوان آموزش مهارت‌های زندگی با سبک ایرانی اسلامی نام برد و تصریح کرد: متولیان مدارس شاهد باید تربیت دانش‌آموزان و آموزش‌های ارزش‌های ایرانی اسلامی را در وجود همه دانش‌آموزان نهادینه کنند.

قربانی با بیان اینکه همواره در ایام ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد انتظارات اولیا برای ثبت نام فرزندانشان بسیار زیاد است؛ از مسوولان آموزش و پرورش و کارشناسان و مدیران مدارس شاهد خواست بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات نسبت به انجام ثبت نام دانش‌آموزان اقدام کنند.

فعالیت 53 مدرسه شاهد در کردستان

رییس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان از فعالیت 14 هزار و 700 دانش‌آموز در 53 مدرسه شاهد استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

صلاح‌الدین مفیدی ‌با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهدای حوادث اخیر، گفت: شهدا الگوی همه ما هستند آنها مردانه ایستادند تا ما با عزت روی پای خود بایستیم.

وی گفت: 14 هزار و 700 دانش‌آموز در 53 مدرسه در دوره‌های تحصیلی در مدارس شاهد استان و تعداد 558 دانش‌آموز جامعه هدف در این مدارس تحصیل می‌کنند‌.

وی از پوشش 321 دانش‌آموز استان در قالب طرح پراکنده شاهد در همه شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: حتی یک دانش‌آموز جامعه هدف را در یک مدرسه دورافتاده پوشش می‌دهیم .

رییس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: همه مدیران مدارس شاهد استان کردستان خود را ملزم به اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور شاهد و ایثارگران می‌دانند و خوشبختانه عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس شاهد استان بسیار مطلوب است.

مفیدی با بیان اینکه مدارس شاهد استان در اکثر شاخص‌های آموزشی و پرورشی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند؛ تصریح کرد: از 772 دانش‌آموز پایه دوازدهم در سال گذشته 272 نفر یعنی حدود 35 درصد در دانشگاه‌های دولی پذیرفته شده‌اند.

وی از مدارس شاهد به عنوان بهترین پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و بیان داشت: سال گذشته از 24 مدرسه شاهد مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه، 16 مدرسه رتبه ممتاز و موفق را کسب کردند و  همچنین 17 دانش‌آموز نیز در مسابقات علمی به مرحله استانی و کشوری راه پیدا کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی از کاستی‌ها، چالش‌ها، مسائل و مشکلات در مدارس شاهد استان وجود دارد؛ گفت: این گردهمایی در راستای اجرایی کردن برنامه‌های وزارت، ارتقای کیفیت بخشی و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه امور شاهد و ایثارگران و آشنایی مدیران مدارس با طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه برگزار شده است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس دانش آموزان آموزش مهارت های زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد