Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@13:01:10 GMT

سریال هایی که سر و صدا به پا می کنند!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۹۸۳۱

سریال هایی که سر و صدا به پا می کنند!

گاهی اوقات شاهد این هستیم که برخی از سریال های هرشبی، مورد استقبال مخاطبان تلویزیون قرار می گیرند و گاهی هم سریال هایی ساخته می شود که بدون دیده شدن تمام می شوند. درمورد دلایل دیده شدن برخی از سریال های تلویزیونی، تاثیر فضای مجازی در جذب مخاطب، اهمیت قصه و بازیگر معروف در مطرح شدن سریال با تهیه کنندگان تلویزیون گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا سبط احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به دلیل اینکه برخی از سریال‌ها پر سر و صدا می‌شوند اما برخی نمی‌توانند دیده شوند، گفت: دیده شدن یا نشدن یک سریال به ارتباطی که مخاطبان با آن می گیرند بستگی دارد. حال مردم برگرفته از فضا و اتمُسفر موجود در جامعه است، به همین دلیل گاهی مخاطبان با سریالی ارتباط برقرار می کنند و از دیدن آن لذت می برند و  گاهی اوقات یک سریال آنقدر خنثی ست که چه پخش شود چه نشود تاثیری نمی گذارد.

او درمورد تاثیر بازیگران چهره و مطرح در موفقیت سریال‌ها و فیلم‌ها بیان داشت: قصه و نوع بیان آن برای مردم اهمیت زیادی دارد، چراکه آنها با قصه همزادپنداری می کنند. حضور بازیگر مطرح در یک پروژه در درجه دوم تاثیر دارد.

سبط احمدی ادامه داد: ما کارهایی در تلویزیون و حتی سینما داشتیم که تعداد زیادی بازیگر چهره در آن حضور داشتند اما مردم ارتباط خوبی با آن نگرفتند درمقابل قصه هایی هم بوده که بازیگر مطرح در آن نبوده اما مردم از آن استقبال کردند و دوست داشتند. به نظر من بازیگر فقط به عنوان ویترین کار موثر است، به نوعی که اگر مردم از قصه لذت نبرند با بازیگر هم ارتباط برقرار نمی کنند.

تهیه کننده سریال «همسایه‌ها» با اشاره به تاثیر فضای مجازی در مطرح شدن فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: وقتی برای یک کار حاشیه ایجاد می‌شود مردم فقط این حاشیه را دنبال می‌کنند و مدتی با آن سرگرم می‌شوند. متاسفانه ما به جای اینکه با یک ساختار درست و کیفیت خوب برای خودمان مخاطب ایجاد کنیم سعی می‌کنیم با درست کردن حاشیه این کار را انجام دهیم اما غافل از اینکه این سرو صدا کردن ها فقط برای یک مدت کوتاه است.

سبط احمدی افزود: یک زمانی مرسوم بود کارگردانان قدیمی در وزارت ارشاد سرو صدا می‌کردند که چند دقیقه فیلم مان نیست، هدف‌شان هم این بود که مردم فکر کنند فیلم سانسور شده و کنجکاو شوند تا آن را ببینند. الان فضای مجازی باعث شده همین فضا در بستر اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و... صورت گیرد. نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که مردم دیگر فریب این حواشی را نمی‌خورند و همین فضای مجازی باعث شده باهوش‌تر شوند. کارگردانان و تهیه‌کننده به جای اینکه حاشیه درست کنند کیفیت کار خود را بالا ببرند تا از این طریق مخاطب جذب کنند.

مردم قصه شنیدن دوست دارند نه دیدن بازیگر معروف!

مجید مولایی، با اشاره به دلیل اینکه برخی از سریال‌ها پر سر و صدا می‌شوند اما برخی نمی‌توانند دیده شوند، گفت: مهم‌ترین موضوع در سریال سازی فیلمنامه است. یک فیلمنامه باید مختصات ساخت یک سریال را داشته باشد تا بتواند مخاطب جذب کند. در مرحله اول هر سریالی، متن اهمیت دارد که بتواند 30 تا 40 قسمت جذابیت داشته باشد، به طوری که مردم را از پای تلویزیون بلند کند و دوباره فردا شب همان ساعت آنها را به تلویزیون بکشاند. نوشتن چنین متنی و رعایت فراز و فرودهای آن، تخصصی می‌خواهد که تعداد زیادی از دوستانی که در سینما و تلویزیون کار می‌کنند با آن آشنا نیستند. بنابراین عمده‌ترین مشکلات سریال‌هایی که بیننده ندارند همین است.

او ادامه داد: بسیاری از همکارانی که در سینما کار می‌کنند می‌توانند قصه یک شبی بنویسند و مخاطب 70 تا 80 دقیقه در سینما آن را ببیند اما در نگارش سریال اکثرا نویسندگان نمی‌توانند قصه جذابی بنویسند که علاوه براینکه  40 دقیقه جذاب باشد مخاطب را ترغیب کند که فردا دوباره آن را دنبال کند. سریال‌سازی دقیقا مثل این است که 40 شب مردم را به سینما ببری. این یک فرایند کمی پیچیده است و تخصصی است که خیلی از نویسندگان با این ساز و کار آشنا نیستند.

تهیه‌کننده سریال «بانوی عمارت» با اشاره به اهمیت کارگردانی در سریال‌سازی بیان داشت: مرحله دوم موفقیت یک سریال انتخاب کارگردانی است که بتواند متن را تبدیل به یک سریال جذاب کند. تهیه‌کننده حرفه‌ای باید تشخیص دهد چه کارگردانی برای چه سریالی مناسب است. گاهی اشتباه در انتخاب کارگردان باعث می‌شود متن و قصه‌ای هم که جذاب است خوب درنیاید، چون کارگردانی ضعیف متن را نابود می‌کند.

مجید مولایی انتخاب بازیگر را عامل دیگر موفقیت سریال دانست و افزود: اگر متن قوی وجود داشته باشد و کارگردان حرفه ای آن را هدایت کند، در مرحله بعد باید فرایندی طی شود که واژه و کلمات تبدیل به یک حسی شود که مخاطب از آن لذت ببرد و در ضمیر ناخودآگاه او تاثیر بگذارد. آشنایی با این فرایند باعث می‌شود بدانی چه نقشی برای چه بازیگری مناسب است.

او ادامه داد: پس از موارد فوق که از عوامل اصلی موفقیت یک سریال است، نوع فیلمبردای، رنگ، طراحی صحنه، طراحی لباس، انتخاب موسیقی و... هم از عوامل موثر دیگر هستند. اینکه بعضی از سریال‌ها به اصطلاح جواب نمی دهند دلیلش رعایت نکردن این فرمول ها و ساز و کارهاست.

تهیه‌کننده سریال «نابرده رنج» قصه را مهم‌تر از بازیگر دانست و گفت: مردم ما در درجه اول قصه گویی را دوست دارند. زمانی که قصه و داستان مخاطب را درگیر کند، برایش جذاب می‌شود که سریال را دنبال کند. بعد از اینکه مخاطب جذب شد به موارد دیگر از جمله بازیگر اهمیت می‌دهد. به طور کلی مردم در نهاد و درونشان قصه شنیدن و سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم را دوست دارند.

مولایی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در دیده شدن سریال‌ها گفت: فضای مجازی چند سالی است که به صورت جدی در حال کار کردن است و به شدت روی مردم تاثیر دارد. یک زمانی تلویزیون در خانه‌ها روشن بود و مردم در کنار کارهای روزمره خود سریال هم می‌دیدند اما الان مردم آنقدر درگیری و مشغله دارند که از بیکاری تلویزیون نمی‌بینند بلکه به سمت سریالی می‌روند که آن را انتخاب کرده باشند. برخی از همکاران من از این فضا به خوبی استفاده می‌کنند و با ایجاد حس قلقلک در مردم آنها را برای دیدن سریال‌شان ترغیب می‌کنند اما برخی نیز با ایجاد حاشیه برای خود سعی می‌کنند مردم را کنجکاو کنند. استفاده از هر دو روش بستگی به سیاست‌های کارگردانان و تهیه‌کنندگان دارد.

با تبلیغ یک پلان جنجالی سر مخاطبمان را شیره نمالیم!

علی اکبر تحویلیان با اشاره به دلیل اینکه چرا برخی از سریال‌ها سر و صدا به پا می‌کنند و برخی هیچ مخاطبی جذب نمی‌کنند، گفت: اینکه یک سریال مورد استقبال قرار می‌گیرد به تبلیغات مناسب و قصه و داستان آن برمی‌گردد. اگر قصه یک فیلمنامه با روح و روان مردم ارتباط برقرار کند، مخاطبان آن را دنبال می‌کنند و برای دیدن آن هر شب پای تلویزیون می‌نشینند. از نظر من لازم نیست یک اثر را همه مردم ببینند و استقبال کنند، بلکه محصولات مختلف برای ذائقه‌های متفاوت تولید می شوند و هر اثری مخاطب مخصوص خود را دارد.

او ادامه داد: اینکه در گذشته یک سریالی ساعت 9 شب پخش می‌شد و همه برای دیدن آن در خانه می‌ماندند و به اصطلاح خیابان خلوت کن بود، به دلیل این بود که فضای مجازی و رقبای تلویزیون وجود نداشتند. در گذشته تنوع برای سرگرمی وجود نداشت و مردم مجبور بودند هر سریالی که تلویزیون می‌گذارد را ببینند اما الان پراکندگی رسانه‌ای باعث شده مردم به دلخواه سریال‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و مقید به اینکه ساعت مشخصی پای تلویزیون بشینند نیستند.

تهیه‌کننده سریال «از یادها رفته» با اشاره به عملکرد شبکه نمایش خانگی بیان داشت: نمی‌توان گفت تلویزیون در رقابت با شبکه نمایش خانگی جا مانده است. رسانه ملی هر شب سه تا چهار سریال پخش می‌کند، طبیعی است که تولید انبوه تاحدودی باعث کاهش کیفیت می‌شود. از طرفی در نمایش خانگی دست نویسنده برای پرداختن به سوژها و دیالوگ نویسی بازتر است و مردم خواه و ناخواه به سمت آن کشیده می شوند.

تحویلیان با اشاره به اهمیت قصه و بازیگران در دیده شدن یک سریال گفت: اگر در سریالی بازیگر چهره وجود داشته باشد اما قصه پرکشش نباشد مردم نصفه نیمه سریال را رها می‌کنند و اگر قصه خیلی خوب باشد و بازیگر معروف در آن نباشد، آن را دنبال می‌کنند اما این سریال انتخاب اول‌شان نمی‌شود. این نشان می‌دهد مردم هم به قصه هم به بازیگر توجه می‌کنند و برای‌شان مهم است.

این تهیه‌کننده با اشاره به تاثیر فضای مجازی در دیده شدن سریال‌ها گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم فضای مجازی وجود دارد و اکثر مردم مخاطب آن هستند. اینکه تهیه‌کنندگان و کارگردانان از  آن به چه روش‌هایی استفاده کنند بستگی به سیاست‌هایشان دارد. گاهی اوقات به روش نامعقول حاشیه ایجاد می‌کنند تا سریالشان دیده شود و گاهی اوقات از بستر اخلاق خارج نمی شوند و تبلیغات معقول انجام می دهند. اینکه یک پلان از فیلم یا سریال که جذاب است را در سطح فضای مجازی پخش کنیم چیزی جز شیره مالیدن سر مخاطب نیست. تبلیغات باید در بستر اخلاق و به درستی انجام شود.

با پخش یک برش زرد از فیلم، مخاطب را گول نزنیم!

ابوالفضل صفری با اشاره به دلیل اینکه برخی از سریال‌ها پر سر و صدا می‌شوند اما برخی نمی‌توانند دیده شوند، گفت: عموما مردم قصه‌های روان و ساده را دوست دارند و به سمت سریال‌هایی که فضای اینستاگرامی و برش‌های زرد دارند و بر محوریت عشق می‌چرخند، می روند. در آمریکا هم فیلم‌های کمدی و تجاری مخاطب بیشتری نسبت به آثار فاخر دیگر دارد.

او در مورد پرداختن به این موضوعات در رسانه ملی بیان داشت: تلویزیون به سهم خود و تا جایی که توانسته به این موضوعات زرد و مخاطب پسند پرداخته است. برای مثال سریال «بانوی عمارت» یک عشق پررنگ را نشان می‌دهد، سریال «ستایش» از عشق و روابط عاطفی می‌آید، سریال‌های «در چشم باد» و «مدار صفر درجه» که در پروداکشن و تولید یک سر و گردن بالاتر از باقی سریال‌ها هستند و جزو بهترین‌های تلویزیون محسوب می شوند، مخاطب بسیار زیادی جذب کردند.

صفری با اشاره به اهیت قصه در موفقیت یک سریال گفت: مردم قصه را بیشتر دنبال می‌کنند و اهمیت چندانی به بازیگر نمی‌دهند. برای مثال سریال «بانوی عمارت» بازیگر مطرح و چهره‌ای نداشت اما به واسطه قصه پرکشش و جذابش مردم آن را دنبال می‌کردند. کیفیت و پروداکشن مهم است اما در مناسبات مخاطب جایی ندارد، مردم به داستان اهمیت می‌دهند.

تهیه‌کننده سریال «ترور خاموش» با اشاره به تاثیر کارگردانی در دیده شدن یک سریال اظهار کرد: در کارگردانی بیشتر بحث فضاسازی و تکنیک است که برای مخاطب اهمیتی ندارد. اگر کارگردانی یک دوربین لانگ بگذارد و پلان بگیرد مردم تشخیص نمی‌دهد. همین‌که کارگردان یک قصه روان و مخاطب پسند را هدایت کند برای جذب مخاطب کافی است.

ابوالفضل صفری در ادامه به ایجاد حاشیه برای جذب مخاطب اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان بسیاری از فیلم‌هایی که می‌فروشند به دلیل ایجاد حاشیه در فضای مجازی و پخش گسترده برش‌های زرد است. کمدی‌هایی وجود داشته که بسیار خنده‌دار بودند اما چون از این فضا استفاده نکردند مورد استقبال قرار نگرفتند. اینستاگرام هم به فرهنگ ما لطمه زده هم ذائقه‌ها را تغییر داده و هم رسانه را دچار آسیب کرده است. ویدئوی یک دقیقه‌ای رسانه نیست اما متاسفانه مخاطبانی که دنبال سحر تبر می‌روند این ویدئوها را هم می‌بینند. فیلم باید روی پرده دیده شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون رسانه رسانه ملی کارگردانی تهیه کننده ترور خاموش تیزر تبلیغاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز؛ نشست خبری عوامل برنامه «به افق فلسطین» صبح امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سالن جلسات اداره کل روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حسین قرایی مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیما در ابتدای این نشست گفت: امروز در کنار عوامل برنامه دوست داشتیم یادی از شهید زاهدی کنیم و به همین دلیل در خدمت برادر این شهید بزرگوار، محمدرضا زاهدی هستیم. برنامه «به افق فلسطین» بیش ۱۹۰ روز روی آنتن بوده و چنین برنامه پرتحرکی نشان از توانمندی عوامل کار است و به همین جهت به سازندگان برنامه تبریک می‌گویم. تماس های زیادی در ۱۶۲ داشتیم که میتوانم این تماس ها را در اختیار شما بگذارم تا در برنامه یک بسته ای در نظر بگیرید که این صوت ها یا حتی پیام ها پخش شود.

محمدرضا زاهدی؛ برادر سردار شهید زاهدی گفت: به نوبه خودم از شما شبکه افق و صدا و سیما و عموم ملت تقدیر و تشکر میکنم.

علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق نیز در ادامه این نشست گفت: این برنامه یک تجربه شیرین بود. صفر تا صد اتفاقاتی که بعد از طوفان الاقصی رخ داد را هرشب تبدیل به یک برنامه کردیم و این برنامه که مربوط به امور بین الملل بود را به یک برنامه اختصاصی مربوط به فلسطین تبدیل کردیم و کار سختی بود چرا که تنوع نبود و زیرساخت های زیادی وجود نداشت. حتی در یک مقطعی گروه اجتماعی پای کار آمد. مهم این بود که ما صدای فلسطین، هم‌ برای مردم خودمان و هم‌ برای کشورهای دیگر باشیم. خیلی از قطعات برنامه ما برای عرب زبان ها ترجمه می شود و ما منبع اطلاعات آن ها شده‌ایم. شبی که موشک‌ها پرتاب شد، هفت ساعت یک برنامه سیاسی را از جنس خبری اجرا کردیم.

گنجی در ادامه بیان کرد: در این برنامه فقط انعکاس دهنده اتفاقات فلسطین نبودیم و گاهی سراغ کشورهای جبهه مقاومت هم می رفتیم. شخصیت های اثرگذار را جهت گفت و گو روی آنتن آوردیم. ما وسط میدان جنگ و کنش‌گر میدان بودیم و هستیم. خیلی لحظات آنلاین بودیم و روی آنتن یکسری از اتفاقات رخ می‌داد. خیلی چیزها را نمی‌توان‌ نمایش داد با اینکه فضای مجازی دستش باز است و اطلاع رسانی می‌کند اما ما نمی‌توانستیم با عواطف مردم بازی کنیم.

وی افزود: خیلی از حواشی که حول کار ما شکل می‌گرفت متوجه ما نبود. طبیعی است که خیلی مسایل اتفاق بیافتد و پشت آنتن خیلی از بچه‌های درجه یک با ما قطع همکاری کردند چرا که خسته شده بودند و گاهی به خاطر حجم کار، خود من هم خسته شده بودم اما همه مجاهدانه کار می‌کردند و ما یک کار جهادی را تجربه کردیم. خیلی ها از برنامه‌های دیگر به ما کمک کردند.

مدیر گروه سیاسی شبکه افق ادامه داد: ما یک کاری را دنبال می‌کنیم و محکم جلو می‌رویم و تلاشمان این است که همه مسایل را از جهان مختلف به برنامه اضافه کنیم. بچه‌ها صبح تا شب تلاش می‌کنند تا یک ساعت برنامه درست را به منظر مردم برسانند. خانم شریفی هم صاحب اختیار بود و با تغییر شرایطش از کار جدا شد. ما قبل از «به افق فلسطین» کارهای دیگری نیز انجام دادیم و در مدت یک ماهی که تیم عوض شد صرفا به‌خاطر خستگی بوده و عوامل جابه‌جا شدند؛ اما سیاست همان سیاست است و اگر ما در ابتدای کار اصطلاح‌طلب دعوت می‌کردیم هنوز هم همین است.

وی با بیان اینکه در این برنامه از هنرمندان تا سیاستمداران را دعوت کردیم خاطرنشان کرد: من تا این لحظه و در این ۲۰۰ شب نشنیدم که یک چهره سیاسی در حماس جان خود را از دست بدهد عمدتا مردم بودند که کشته شدند. یک سری شب‌ها از شهرهای مختلف اروپا و منطقه، دوربین‌های زنده داشتیم که نشان دهیم همه دنیا پای مظلومیت مردم غزه هستند. یک دوربین هم‌ در ایران و یک دوربین هم در غزه داشتیم. در وضعیت عادی اگر بخواهید یک برنامه را نگه دارید بسیار طاقت فرسا است و در هفت ساعت بخواهی یک حرفی را نزنی که مشکل ساز نشود بسیار کار سخت‌تری است. برنامه ما خیلی در فضای مجازی وایرال داشته است تا جایی که آمار دقیق آن را نتوانستیم دربیاریم.

گنجی ادامه‌ داد: تلاشمان منوط به این است که چه اتفاقی در کف میدان رخ می‌دهد. چند بار می‌خواستیم برنامه را تمام کنیم اما یک اتفاقی رخ می‌داد و خود میدان اجازه توقف نمی‌داد. از حمایت های مالی سازمان که تشکر می کنم. برای آینده پیشنهاد داریم که برنامه را «به افق مقاومت» کنیم و حرف هایی بزنیم که برنامه عام مردم باشد. دوستان فعلا یک پلاس بالا می‌آورند که آیتمی به آن به اسم « به افق مقاومت» اضافه خواهد شد.

سیدحسین حسینی مجری برنامه «به افق فلسطین» نیز در ادامه این نشست گفت: ما امروز در ۱۶۲ یک ساعت پاسخگوی تماس های روابط‌عمومی بودیم و طیف‌های مختلف تماس می‌گرفتند و من تعمدا شغل آن‌ها را می‌پرسیدم. از همه نقاط ایران تماس گرفتند و طیف مخاطب گسترده بود، شاید ممکن باشد از روی کنجکاوی برنامه را ببینند. ما تلاش کردیم بی‌طرفانه همه مسایل و اتفاقات را به مخاطب بگوییم. موضع تلویزیون دفاع از مظلوم است اما هر مهمانی که می‌آمد ما درباره شبهه‌ها از او سوال می‌کردیم و قصد و نیت‌مان این بود که مخاطب طرف دیگر ماجرا را هم ببیند. گاهی وقت‌ها منبع اخبار ما شبکه‌های بین‌المللی بودند.

حسینی در مورد حضور یک مجری خانم در برنامه سیاسی توضیح داد: خانم شریفی مقدم خیلی برایشان سخت بود که تا بامداد سر کار باشند چراکه صبح زود در روی آنتن برنامه داشتند در نتیجه از «به افق فلسطین» جدا شدند.

وی تصریح کرد: آقای جبلی مجوز دادند که ویدیو وایرال داشته باشیم اما نه به هر قیمتی، مثلا اگر به آقای لاریجانی بگوییم رژیم گرفتید لاغر شدید و بگوید رژیم مارو گرفته وایرال می‌شود! چند درصد اتفاق می‌افتد که یک برنامه اینقدر دیده شود و در کپشن وایرال اسم برنامه را بنویسند. ویدیوهای ابتدایی همه با اسم برنامه منتشر می‌شد. محتوای فرآوری شده و کوتاه ممکن است قابل استفاده برای شبکه‌های مجازی باشد.

مجری برنامه در این مورد که چرا برنامه‌های سیاسی مانند برنامه‌های اجتماعی و هنری به مرحله‌های بعد نمی‌رسند، گفت: بخشی از برنامه‌های سیاسی موسمی و فصلی هستند و مجری های سیاسی هم بعضی وقت ها کم کار می شوند اما برنامه های فرهنگی و اجتماعی روال است و مدیران هم تمایل دارند که کار کنند و از این جهت است که مجری‌های سیاسی کم کار می‌شوند.

حسین قاسمی تهیه‌کننده برنامه نیز با اشاره به چگونگی دعوت از مهمان‌های برنامه، توضیح داد: کسی از کارشناس‌ها باقی نمانده که نیامده باشد. از وزیر بهداشت تا وزیر خارجه را در برنامه داشتیم و کسی باقی نمانده است. ارتباطات از طریق خود برنامه انجام می‌شد و ارتباطات شبکه با کارشناسان به واسطه برنامه‌هایی که دارد، خوب است. از یک هفته قبل از شبی که عملیات انجام شد، ما آماده باش بودیم و همان شب از ساعت ۱۰ در سازمان آماده بودیم و همه شبکه‌ها هم بودند و از شبکه که بیرون آمدیم مستقیم برنامه را استارت زدیم.

وی ادامه داد: بحث وایرال حد و حدودی دارد. خیلی وقت‌ها ما سوالات و بحث ها را وایرال نمی‌کنیم و خودشان وایرال می‌شوند. ما افت مخاطب نداشتیم.

مهدی آقاموسی تهرانی مجری دوم برنامه بیان کرد: ریزبینی نسبت به این برنامه به شدت بالا است. حتی ریزترین اتفاقات دیده می‌شوند. به عنوان مثال پیام آمده بود که چرا به شما می‌گویند مِهدی؟ اسم شما مَهدی است! روایت کردن برای من جذاب است و سعی می‌کنم به شکل یک قصه دراماتیک ماجرا را به مردم منتقل کنم. چند جا برای من مهم است که به عنوان یک کنش و تاثیر آن را ببینیم. ما مثل یک رویداد زنده و مثل یک بازی فوتبال لحظه به لحظه اتفاق را گزارش می‌کردیم. روایت زنده کاملا صادقانه است و مخاطب آن را باور می‌کند. مانند ریختن پلاسکو که مردم آن‌را به لحظه دیدند.

حمید انصاری سردبیر این برنامه در پایان نشست افزود: من واقعا جای اشتباهی هستم! این پرجسب سردبیری مناسب من نیست و شخص دیگری بیشتر سردبیر است. ما پشتوانه رسانه‌ای داریم و در این فضای روایت سازی و دعوت از مهمان‌ها به ما کمک می‌کنند. روزهای اول کسایی می‌آمدند که چهره‌تر بودند اما واقعا در این ۲۰۰ شب هر کارشناسی بوده به برنامه آمده است. امیدواریم که با این برنامه یک درصد توانسته باشیم به بازوی رسانه‌ای در موضوع فلسطین کمک کرده باشیم. ما به مسایل تاریخی هم می‌پردازیم که در کنار برنامه ویدیو کلیپ‌هایی مرتبط به مناسبت‌های تاریخی نیز پخش شده و می‌شود.

در پایان این نشست از عوامل تولید برنامه «به افق فلسطین» توسط مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیما تقدیر شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228227 برچسب‌ها فلسطین سازمان صدا وسیما

دیگر خبرها

  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی، لادن مستوفی، امیر آقایی و ...
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ...
  • سروش رفیعی: مگر والیبالیست های برزیل می‌گویند چرا به اندازه نیمار حقوق نمی‌گیریم؟
  • چه کسی مخاطب تذکر رهبری درمورد گشت نور بود؟
  • رونمایی از شبکه نفوذ
  • خنداندن و شادبودن مردم عیب نیست/ باید میزهای مدیران سر و ته شود!
  • پیشکسوتان و برگزیدگان رادیو کردستان تجلیل شدند